blitzkrieg

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Pieterezrze

blitzkrieg

Bericht door Pieterezrze »

kan iemand mij het verloop van de Blitzkrieg schetsen?

dank u
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

bedoel je het strategische verloop van een blitzkrieg? of het verloop van blitzkriegen door de oorlog heen?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een blitzkrieg was eigenlijk het resultaat van een goede samenwerking van tanks, vliegtuigen, parachutisten en infanterie. De taktiek werd bedacht door guderian.

http://home.hetnet.nl/~pdw34/OHBlitzkrieg.htm
Gast

Bericht door Gast »

ja gewoon de blitzkrieg in de 2de wereldoorlog, redelijk algemeen, qua landen en zo weet ik, maar ik ben eigenlijk op zoek naar goede illustraties van het gebeuren zelf, het 3stappen plan, zoals het wel eens genoemd word
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

Anonymous schreef:ja gewoon de blitzkrieg in de 2de wereldoorlog, redelijk algemeen, qua landen en zo weet ik, maar ik ben eigenlijk op zoek naar goede illustraties van het gebeuren zelf, het 3stappen plan, zoals het wel eens genoemd word
Hoeveel pagina's had je in gedachten? Dat kun je zo niet even uitleggen. Kijk of je een biografie van heinz Guderian te pakken kunt krijgen (op bol.com heb ik er één gezien). Guderian was de architect van de Blitzkrieg.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

in principe was iedere veldslag in de oorlog als een blitzkrieg gepland, alleen verliepen sommige anders
monmax
Lid

Bericht door monmax »

Guderian heeft zijn Blitzkrieg gebaseerd op de theoriëen van Lidell Hart een Engelsman. Wellicht via Google?

Succes.
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

monmax schreef:Guderian heeft zijn Blitzkrieg gebaseerd op de theoriëen van Lidell Hart een Engelsman. Wellicht via Google?

Succes.
Bron? :?:
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Plaats reactie