joden vernierigingskamp

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
dave

joden vernierigingskamp

Bericht door dave »

Noem drie namen van joodse vernietigingskampen
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Hoi Dave,

Het is niet de bedoeling dat je je huiswerk vragen hier stelt zonder dat je zelf eerst wat onderzoek doet. Ga eens naar http://www.google.nl en zoek op concentratiekampen.

Je vind dan veel namen.
gast

Bericht door gast »

Auschtiwz, Westerbork, Belgen bergen
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

gast schreef:Auschtiwz, Westerbork, Belgen bergen
Grapjas. Doe eens even normaal :|
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Ten eerste waren het geen joodse vernietigingskampen, de joden stopten immers niet hun eigen volk in vernietigingskampen. Verder heeft Roel gelijk, ga eerst zelf zoeken op bv. Google en als je er echt niet uitkomt, stel dan je vraag hier inclusief een korte uitleg over de reden waarom je niets kon vinden.

Het is trouwens Auschwitz, Westerbork (enkel een doorvoerkamp, maargoed) en Bergen Belsen
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

En Bergen Belsen is ook geen vernietigingskamp.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Belzec, Majdanek, Sobibor.....
Daar is 'ie weer!
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

KevinP schreef:En Bergen Belsen is ook geen vernietigingskamp.
Toch wel...
"In Lueneburg, Germany, a Jewish physician, testifying at the trial of 45 men and women for war crimes at the Belsen and Oswiecim [Auschwitz] concentration camps, said that 80,000 Jews, representing the entire ghetto of Lodz, Poland, had been gassed or burned to death in one night at the Belsen camp." Associated Press story, 1945
Oorspronkelijk was het kamp een 'Aufenthaltslager', kort samengevat een ruil-kamp waar gevangenen (ook joden) met een buitenlands paspoort werden geruild tegen Duitse gevangenen in het buitenland. In Bergen Belsen zijn echter, naar schatting, 80.000 joden en andere gevangenen vergast.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Sbf.Koch schreef:In Bergen Belsen zijn echter, naar schatting, 80.000 joden en andere gevangenen vergast.
Dat maakt het nog geen vernietigingskamp (Vernichtungslager).

Op de officiële website van het Gedenkstätte Bergen-Belsen geeft men aan dat Bergen Belsen een KRIEGSGEFANGENENLAGER was van 1941 - 1945 en een KONZENTRATIONSLAGER van 1943 - 1945. Het klopt inderdaad ook dat het krijgsgevangenenkamp deels was opgezet als uitwisselingskamp van gevangenen tegen Duitsers in geallieerde gevangenschap. Het kamp is echter nooit opgezet of gebruikt als vernietigingskamp, zoals Auschwitz, Sobibor of Majdanek. Het kamp wordt in overzichten van vernietigingskampen ook nooit genoemd.

Het aantal van 80.000 gevangenen dat werd omgebracht klopt volgens de officiële website van Bergen Belsen. Maar dat deze allemaal omkwamen door vergassing lijkt mij niet juist. Het merendeel zal omgekomen zijn door de onmenselijke leef- en werkomstandigheden.

Over vergassingen in Bergen Belsen heb ik nog even snel geen informatie kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Chelmo, Maidanek, Sobibor, Birkenau waren volgens mij echte vernietigingskampen.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Chelmno, Auschwitz-Birkenau, Belzec, Sobibor, Treblinka, Majdanek en Maly Trostinez is de complete lijst.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Buchenwald? Wat zijn dan de definities van een Vernichtungslager?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ik denkd at velen de vernietigingskampen en concentratiekampen door elkaar halen. Alhoewel in beide afschuwelijke gebeurtenissen plaatsvonden en vele miljoenen stierven dank ik dat deze auteur het goed heeft

Afbeelding

http://users.pandora.be/amarcord/selys/holoca01.html

Deze site geldt als betrouwbaar hoor.

Gertos.[/url]
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Welke site is dat dan?

Ik ga voor betrouwbare gedetailleerde informatie naar http://www.nizkor.com
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Ik heb de link erbij geplaatst.

Als je de tekst leest en het fotomateriaal leest, dan kun je niet anders dan besluiten dat deze site een zeer goede site is. Ze bestaat al redelijk lang hoor. Ik geloof dat de maker ervan soms eens langs dit forum passeert, maar zijn nickname ken ik niet.

Ook steeds goede bronvermelding.

Ken je deze site niet??
Plaats reactie