Medewerkers gezocht voor op te richten site

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Medewerkers gezocht voor op te richten site

Bericht door Guido »

Ik ben opzoek naar fanatieke schrijvers voor een aankomende site!
alle info welkom voor een goede start en artikel schrijvers ook zeer welkom!

meld me aan met :

ik hoop dat dit toegestaan is op wo2.nl forum dat ik leden zoek voor site!

hier een bericht daar voor dan!

zie ons niet als bedreiging maar als collega geschiedenis "leraar" msichien ooit samenwerking in toekomst!

Groeten Guido
Laatst gewijzigd door Guido op 09 sep 2007, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

om wat voor site gaat het?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

wo2 algemeen!

voeg me toe aan msn en ik vertel je het heleverhaal!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Is 't niet slimmer om juist te centraliseren dan te spreiden?

Met andere woorden: waarom niet op de wo2.nl?

En wat verwacht je eigenlijk voor teksten? Vertel eens wat meer, want 't is niet echt helder, je vraag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Hoi Guido,

Beschouw dit vooral niet als negative kritiek, maar ik denk dat dit topic niet thuishoort in "vragen".
Dat onderdeel is primair bedoeld voor vragen over WO2 door scholieren en niet zozeer als uitgangspunt voor eventuele samenwerking.
Vandaar dat ik je topic heb verplaatst naar "WOII Algemeen", want daar komt het meer tot zijn recht.
Ter zijner tijd zal de link in "vragen" worden verwijderd.

Overigens laat ik de vraag of een dergelijke oproep op dit forum wel of niet op zijn plaats is graag over aan de Administrators, dat is niet mijn plaats.
Al ben ik persoonlijk wel van mening dat een bundeling van kennis en resources mij efficienter lijkt dan spreiding.

Tevens heb ik je topictitel lichtjes aangepast om een en ander te verduidelijken.

Groetjes en succes met je initiatief,
PPL

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

Een bundeling van krachten is inderdaad beter en mooier :D
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)

Bericht door Willem ter Haar »

Kijk daarvoor hebben we dit draadje lopen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou een fusie komt niet bij me op maar een samenwerking wel.. niet qua artikelen maar als "broers" dus toch apart maar toch bij elkaar .. mischien via dit forum of iets anders..

want wat wij willen berijken met WorldWarInside is toch exclusief zijn en artikelen home made door medewerkers ect en die niet vermeld zijn ergens anders dat willen wij berijken! ook zal WorldWarInside in het nederlands en engels te zien zijn

dus ik vraag me af of we hier over kunnen praten wo2.nl en worldwarinside dus als de eigenaar van wo2.nl mij zou byv kunnen toevoegen aan msn of mailen zou prettig zijn!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50

Bericht door Roel R. »

als je nu eerst eens verteld wat het idee van je site is?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

het idee is om eerst een flink aantal mensen met kennis opte zoeken (al een aantal gevonden) en die artikelen laten schrijven over een onderwerp wat zij interesant vinden zodat we altijd interesant leesvoer hebben en deze uitgebreid laten maken en deze allemaal i 1 keer op de site zetten zodat we meteen een goede start hebben!
het doel van ons is mensen informeren over wo2 met byv uitrusting gevechten werkkampen, wapens, voertuigen, helmen, personen kortgezecht alles uit wo2 we hebben zelfs 2 artikels in de maak over nederlandse munten uit wo2 en een artikel over duitse munten uit wo2 en ervoor de nazi munten dan wel!

dus proberen wo2 algemeen samentevatten in die site!

hoop voldoende info en als je meer wil weten ASK ME!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8135
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

Waarom heb ik nu 't idee dat we dan twee keer het wiel aan het uitvinden zijn? En hoe had je die samenwerking gezien dan? Een linkje over en weer lijkt me niet echt een samenwerking.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)

Bericht door Willem ter Haar »

Wil je net zo'n site maken als Teije Terhorst, hij is een forum member van ons, heeft?

http://www.tweede-wereldoorlog.nl/

hij heeft hem trouwens in de aanbieding.

Misschien dat hij de gehele site over wilt dragen aan jouw?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Als 'mede-bedenker' :D van guido's project wil ik het volgende zeggen:

De reden waarom wij een eigen site beginnen is omdat we graag voor eigen rekening zouden werken. Bij andere sites zijn er meestal wel wat veel gebreken, zij het technisch, zij het inhoudelijk, er is altijd wel iets dat ons stoort. Wij gaan proberen een uitgebreide site te maken die zowel verzamelen als wo2 geschiedkundig zal omvatten, en daarin zullen wij proberen de fouten die andere sites maken niet te maken. In onze ogen zijn vele sites ook te kortzichtig, wij gaan proberen zoveel mgelijk ooggetuigenissen te verwerken in onze artikels.

Waarschijnlijk zullen we ons ook richten op diegenen die 'al wat meer weten'

Inderdaad, centraliseren zou mooi zijn, 1 grote site, maar dan worden ook alle gouden eieren in 1 mand gelegd.

En samenwerkling kan zich uiten in een gemeenschappelijk project, zoals bijvoorbeeld een artikel over Market-Garden. Als de medewerkers van twee sites elk over een deel van deze operatie zouden schrijven krijgen we een groot en uitgebreid geheel.
Wij zullen ook met plezier onze bezoekers voor een goed forum naar hier doorverwijzen.


meld ook mij aan voor meer info :) : petermoelans@hotmail.com

of mail moelans-adriaenssens@skynet.be
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Peter sorry dat ik je vergeten was te vernoemen !
maar ik ben geheel eens met wat peter opnoemde!

dus zijn er mensen op dit forum die zich geroepen voelen om een bijdrage te geven?

mail een van ons dan!

Guido
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19

Bericht door Teije »

antwerpx schreef:Als 'mede-bedenker' :D van guido's project wil ik het volgende zeggen:

De reden waarom wij een eigen site beginnen is omdat we graag voor eigen rekening zouden werken. Bij andere sites zijn er meestal wel wat veel gebreken, zij het technisch, zij het inhoudelijk, er is altijd wel iets dat ons stoort. Wij gaan proberen een uitgebreide site te maken die zowel verzamelen als wo2 geschiedkundig zal omvatten, en daarin zullen wij proberen de fouten die andere sites maken niet te maken. In onze ogen zijn vele sites ook te kortzichtig, wij gaan proberen zoveel mgelijk ooggetuigenissen te verwerken in onze artikels.

Waarschijnlijk zullen we ons ook richten op diegenen die 'al wat meer weten'

Inderdaad, centraliseren zou mooi zijn, 1 grote site, maar dan worden ook alle gouden eieren in 1 mand gelegd.

En samenwerkling kan zich uiten in een gemeenschappelijk project, zoals bijvoorbeeld een artikel over Market-Garden. Als de medewerkers van twee sites elk over een deel van deze operatie zouden schrijven krijgen we een groot en uitgebreid geheel.
Wij zullen ook met plezier onze bezoekers voor een goed forum naar hier doorverwijzen.


meld ook mij aan voor meer info :) : petermoelans@hotmail.com

of mail moelans-adriaenssens@skynet.be
Makkelijker gezegd dan gedaan, denk ik. Iedere webmaster streeft er toch naar om de fouten uit de website te houden? Of zie ik dat verkeerd? En het lukt je toch nooit om alle onderwerpen op een website even goed te behandelen. Meestal is het verdeeld in twee onderwerpen: 1 soort richt zich op het militaire gedeelte van de oorlog, de andere soort houdt zich voornamelijk bezig met holocaust en verzet. Ik heb mijn website ook opgericht met allerlei ideeen, maar dat lukt je niet zo snel...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 1 gast