Medewerkers gezocht voor op te richten site

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Nu zit ik met hetzelfde probleem als Guido en Peter toen: Ik heb pas een website (http://www.geocities.com/dutchwarmarketgarden) en een forum dat erbij hoort (dutchwar.proboards24.com) gemaakt en zoek ik dus ook leden/schrijvers daarvoor. Ik snap natuurlijk heeeel goed waarom jullie niet lid worden van mijn forum, het wo2.nl forum is natuurlijk ook prachtig. Ik dacht dat mss de market garden geintresseerden hierin wel geintresseerd zijn.
Lijkt dit je wat? stuur dan maar een pb.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nou zou ik jou eigenlijk hetzelfde willen zeggen als Peter en Guido. Ik heb de hele ontwerp van wo2.nl op de schop gedaan om plaats te maken voor een onderdeel "wereldoorlog". Ik ben in overleg met een programmeur om de tijdlijn daarin te krijgen, maar de rest is nog helemaal vrij voor wat betreft invulling. Ik zou dus bijna zeggen, waarom verspreiden als we 'm ook kunnen centraliseren.

Als we de koppen bij elkaar steken maken we één goeide site....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

das een mooi idee, je kunt informatie beter bij elkaar brengen, op die mannier trek je meer mensen en krijg je een betere site,

benieuwd wat lhek er van denkt!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

lijkt me mooi gewoon veel verschillende wo2 sites NL en BE onder 1 dak! makkelijk om iets optezoeken ect!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Is wel een goed idee maar dan moet het wel 1 site worden.En dus niet verschillende site's.

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Verschillende sites onder 1 dak is ook niet zo'n gek idee. Kijk maar naar STIWOT.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

antwerpx schreef: Waarschijnlijk zullen we ons ook richten op diegenen die 'al wat meer weten'
Guido schreef:het doel van ons is mensen informeren over wo2 met byv uitrusting gevechten werkkampen, wapens, voertuigen, helmen, personen kortgezecht alles uit wo2 we hebben zelfs 2 artikels in de maak over nederlandse munten uit wo2 en een artikel over duitse munten uit wo2 en ervoor de nazi munten dan wel!
Guido, AntwerpX,
Ik wil jullie niet ontmoedigen en wil ook niet negatief klinken maar weten jullie waar je aan begint?
Als je een website gaat maken over "WO2 algemeen" voor "diegenen die al wat meer weten" dan moet je denk ik van heel goede huize komen.

Hoe diep wil je op onderwerpen ingaan? Als je de Geallieerde Strijdkrachten bespreekt, dan heb je de luchtmachten (van alle verschillende landen), de landmachten (van alle verschillende landen), de Homeguard achtige organisaties,,,,etc......... je begrijpt denk ik wel dat dit zo door gaat.
Ook bijv over de Duitse strijdkrachten is een oneindigheid te schrijven. je hebt niet alleen de Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine maar je hebt daarnaast nog de SA, SS, Waffen-SS, NSKK, NSFK, HJ, BDM, RAD, DAF, RAD, Reichspahn, Polizei, ...........etc..................etc. Al deze organisaties waren van belang voor de voortzetting van de strijd.

Als je daarnaast ook nog uniformen en uitrusting wilt gaan behandelen dan vermenigvuldig je daarmee je projectlast. (Bekijk mijn site maar eens naar de verscheidenheid aan uniformen, uitrusting, wapens etc die werden gebruikt door de Polizei. (en dan ben ik daar nog lang niet mee klaar)


Ik gun natuurlijk iedereen zijn eigen website. Het is echter denk ik belangrijk dat je van tevoren een goed en weloverwogen plan maakt over de content van de website die je gaat bouwen en over de doelgroep. Baken het af, probeer iets te vinden wat je interesseert maar waar nog geen (of weinig) websites over zijn gemaakt. Dit zorgt ervoor dat als je website succes heeft er al snel veel bezoekers naar je site komen die dan ook weer informatie kunnen aanleveren.

de volgende stap is hoe je dan de informatie gaat presenteren: Het ontwerp van je website. Maar daar ga ik nu niet op in.

succes
Laatst gewijzigd door Ernst-H op 04 jan 2004, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk zelf meer aan een site in de vorm van een artikel, zodat deze gemakkelijk geladen wordt in het huidige frame en daarnaast ook nog een stukje uniformiteit uitstraalt.

Overigens denk ik ook niet dat het streven moet zijn om ALLES te documenteren over de Tweede Wereldoorlog? Er is géén boek op aarde dat dat doet. Je hebt er altijd verschillende nodig. Vraag je dan eens af wat de meerwaarde is van de website.... juist; je eigen kennis (meerwaarde) van zaken wereldkundig maken, en dat is waar iedereen het volgens mij in dit draadje over heeft.

Die mogelijkheid wil ik dus bieden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Ik wil ook geen algemene site maken over wo2 maar over operatie Market Garden. Een site over Market Garden in de vorm van een artikel? Daar was de operatie veel te groot en te uitgebreid voor.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ernst-H schreef: Guido, AntwerpX,
Ik wil jullie niet ontmoedigen en wil ook niet negatief klinken maar weten jullie waar je aan begint?
Als je een website gaat maken over "WO2 algemeen" voor "diegenen die al wat meer weten" dan moet je denk ik van heel goede huize komen.

Hoe diep wil je op onderwerpen ingaan? Als je de Geallieerde Strijdkrachten bespreekt, dan heb je de luchtmachten (van alle verschillende landen), de landmachten (van alle verschillende landen), de Homeguard achtige organisaties,,,,etc......... je begrijpt denk ik wel dat dit zo door gaat.
Ook bijv over de Duitse strijdkrachten is een oneindigheid te schrijven. je hebt niet alleen de Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine maar je hebt daarnaast nog de SA, SS, Waffen-SS, NSKK, NSFK, HJ, BDM, RAD, DAF, RAD, Reichspahn, Polizei, ...........etc..................etc. Al deze organisaties waren van belang voor de voortzetting van de strijd.

Als je daarnaast ook nog uniformen en uitrusting wilt gaan behandelen dan vermenigvuldig je daarmee je projectlast. (Bekijk mijn site maar eens naar de verscheidenheid aan uniformen, uitrusting, wapens etc die werden gebruikt door de Polizei. (en dan ben ik daar nog lang niet mee klaar)


Ik gun natuurlijk iedereen zijn eigen website. Het is echter denk ik belangrijk dat je van tevoren een goed en weloverwogen plan maakt over de content van de website die je gaat bouwen en over de doelgroep. Baken het af, probeer iets te vinden wat je interesseert maar waar nog geen (of weinig) websites over zijn gemaakt. Dit zorgt ervoor dat als je website succes heeft er al snel veel bezoekers naar je site komen die dan ook weer informatie kunnen aanleveren.

de volgende stap is hoe je dan de informatie gaat presenteren: Het ontwerp van je website. Maar daar ga ik nu niet op in.

succes

We zijn ondertussen gewoon medewerkers geworden van wo2.nl hoor, het grootste deel van de artikels zal binnenkort te zien zijn op de afdeling 'wereldoorlog'.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

LHek schreef:Ik wil ook geen algemene site maken over wo2 maar over operatie Market Garden. Een site over Market Garden in de vorm van een artikel? Daar was de operatie veel te groot en te uitgebreid voor.
Een webpagina/artikel. Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt, toch? Elk onderdeel dat verder uitgewerkt wordt kan aanklikbaar gemaakt worden. Ik vind artikel of webpagina niet zoveel van elkaar verschillen eigenlijk.

En een pagina over martket garden is niet verkeerd voor op wo2.nl als je 't mij vraagt. En wedden dat je dan meer bezoekers krijgt dan bij geocities?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

heb je helemaal gelijk in. maar ja, ik ben zo koppig en eigenwijs dat ik het liever op mn eigen houtje doe, op een eigen site :wink: . Mocht ik over een tijd geen succes hebben dan zal ik het nog overwegen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

LHek schreef:heb je helemaal gelijk in. maar ja, ik ben zo koppig en eigenwijs dat ik het liever op mn eigen houtje doe, op een eigen site :wink: . Mocht ik over een tijd geen succes hebben dan zal ik het nog overwegen.
Wel onthouden dat veel mogelijk is, zolang 't maar een witte achtergrond heeft en lettertype zoals op de rest van wo2. Zelfs database/php behoort tot de mogelijkheden.

Maar ik ken 't, ik ben ook eigenwijs.

succes.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dan zal ik mn achtergrond en lettertype kleur maar snel veranderen! :P
maar wat is een php?
Overigens, de artikels die ik heb geschreven en die op wo2.nl komen, komen ook mijn site. Mag toch wel van jullie?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

php is een server-sided programmeertaal. Dat wil zeggen dat het script op de server wordt uitgevoerd en dan naar de ontvanger verzonden wordt als kant-en-klaar html. Dit forum is bijvoorbeeld php. Het haalt tekst uit een database en gooit dat in html.

Er zijn meer van dat soort programmeertalen, ook veel gebruikt is bijvoorbeeld ASP -> active server pages. Meer over php -> http://www.php.net

Over de artikelen, dat zijn die van jou dus he :) Hoewel ik het minder leuk zal vinden wanneer een andere wo2 site ze ook heeft (buiten die van jezelf), omdat het dan geen meerwaarde meer is voor wo2.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie