Churchill o.a.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

hoi dames,

ik dacht dat jullie jonger waren, de meeste mensen die hier vragen stellen zijn een jaar of 14, 15. we proberen ook altijd op dat niveau antwoord te geven :D als we geweten hadden dat jullie ouder waren hadden we betere antwoorden gegeven. ik ben zelf 19,

hoe de oorlog eindigde is maar net hoe je het bekijkt.

volgens sommige eindigde de oorlog door de zelfmoord van hitler, maar het duitse leger gaf zich pas een paar dagen later over. volgens andere was de overgave van de japanners het einde.

ik zal morgen proberen om nog beter antwoord te geven op deze vraag,
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

oeps, ik was niet ingelogd :)
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Je had twee belangrijke mijlpalen: Victory Europe (VE Day) en Victory Asia (VA Day) dacht ik. Het einde van de Tweede Wereldoorlog lijkt mij pas toen de laatst overgeblevene van de Asmogendheden zich overgaf: Japan

Kijk hier voor wat korte informatie over de capitulatie van japan.

Helaas weet ik wat minder van de oorlog in Asië, maar zeker is dat Amerika er de meeste energie in gestoken heeft. Ze zijn tenslotte in de oorlog betrokken geraakt door de aanval van Japan op Pearl Harbor en hebben zich daarom ook wat meer op Japan geconcentreerd dan Engeland. Daar komt bij dat Engeland zich ook met landverdediging bezig moest houden. Een kolonie verliezen is wat minder erg dan je eigen eiland. Geografisch lag Japan ook wel in de buurt van Amerika. Er ligt alleen wat water tussen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie