was hitler dom?
was hitler dom?
hallo allemaal
ik heb me al een tijdje verdiept in de tweede wereldoorlog, en na het lezen van een paar boeken over rusland en stalingrad, dacht ik eigenlijk;
hoe dom moet zo'n man zijn om volledig tegen alle realiteitszin zo'n oorlog te beginnen,
en als het fout gaat zijn beste leger te laten vernietigen (6e armee)?!
dus wat is jullie mening, was hitler niet gewoon niet zo slim?
of gestoord, maar dat was ie sowieso
alle reacties welkom
tot horens
ik heb me al een tijdje verdiept in de tweede wereldoorlog, en na het lezen van een paar boeken over rusland en stalingrad, dacht ik eigenlijk;
hoe dom moet zo'n man zijn om volledig tegen alle realiteitszin zo'n oorlog te beginnen,
en als het fout gaat zijn beste leger te laten vernietigen (6e armee)?!
dus wat is jullie mening, was hitler niet gewoon niet zo slim?
of gestoord, maar dat was ie sowieso
alle reacties welkom
tot horens
- gvdbor
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Op de vraag: "was Hitler dom"
Nee, Hitler was niet dom. Hij heeft zeker wel domme besluiten genomen, maar dat maakt iemand nog niet dom. Sommige dingen die hij deed waren juist weer heel erg slim.
Nee, Hitler was niet dom. Hij heeft zeker wel domme besluiten genomen, maar dat maakt iemand nog niet dom. Sommige dingen die hij deed waren juist weer heel erg slim.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- hitlerfreak
- Lid
- max
- Lid
- Contacteer:
Probeer eens een andere nick misschien krijg je dan meer respons
Aprés moi, le déluge
http://www.dambusters.be
http://www.dambusters.be
- de loos
- Lid
- Contacteer:
Dat hij zelfmoord heeft gepleegt.hitlerfreak schreef:Sommige dingen die hij deed waren juist weer heel erg slim.
zoals? wat bedoel je?
http://www.remaindersofww2.tk ! (forten rond antwerpen)
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Harro
- Lid
Was de manier waarop hij de Duitse economie deed herleven iets goeds? Dat dacht ik toch niet. Maar slim was het inderdaad wel. Ook de manier waarop hij stapsgewijs de macht greep was slim. Maar toen het eenmaal oorlog was kon hij bij een aantal situaties geen juiste beslissing nemen, enkel de minst slechte. Rusland aanvallen voordat Engeland gevallen was of wachten tot Engeland viel maar dan het Rode Leger tijd gunnen om op te bouwen. Een dilemma waar je niet uitkomt.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
-
- Lid
- mamartijn
- Lid
Volgens mij had Hitler gewoon zijn eerste plan uit moeten voeren. Namelijk 2 maanden eerder Rusland binnenvallen, en niet eerst hulp bieden aan mussolini in de Balkan dan wel Griekenland. Was ie eerder bij Moskou geweest, misschien zelfs wel veroverd, en had de winter hem niet overvallen... maar ja.. .als, als,....
Verder denk ik gewoon dat ie inderdaad inbekwaam was om bepaalde strategische beslissingen te nemen, die had ie inderdaad aan zijn generaals over kunnen laten. Voor wat betreft het (laten) vernietigen van het 6e Armee, vergeet niet dat Stalingrad een zeer grote en met name gevoelige nederlaag was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.....
groeten martijn
Verder denk ik gewoon dat ie inderdaad inbekwaam was om bepaalde strategische beslissingen te nemen, die had ie inderdaad aan zijn generaals over kunnen laten. Voor wat betreft het (laten) vernietigen van het 6e Armee, vergeet niet dat Stalingrad een zeer grote en met name gevoelige nederlaag was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.....
groeten martijn
- Harro
- Lid
Hitler wilde niet enkel Mussolini helpen. De aanval op de Balkan voorafgaande aan Barbarossa was er toch wel gekomen omdat een Britse flankdreiging tijdens de aanval op de Sovjet Unie een te groot risico zou inhouden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans