keerpunten
- Lord_Vetinari
- Lid
-
- Lid
- Lord_Vetinari
- Lid
Pearl Harbour ben ik niet met je eens. Daardoor kwam Amerika alleen tegen Japan in actie. Als Hitler de oorlog nioet had verklaard is het nog maar de vraag wanneer Amerika in Europa actief zou zijn geworden.Adrian schreef:Stalingrad
Pearl harbour (want dan kwam Amerika in aktie)
D Day
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
-
- Lid
Als Hitler dit of dat niet deed !!!! jij denkt in de 'als' vorm.
Japan heeft Amerika aangevallen,dat is een feit.
Hitler heeft de oorlog verklaard,dat is ook een feit.
Resultaat is dat Amerika door bovenvernoemde redenen mee in't Europees strijdtoneel werd ingezet,dat is ook een feit...
Dus daarom is Pearl Harbour een keerpunt.
Ik vind niet dat je mag denken van 'als' hij dit of dat deed of niet deed.
Je moet naar de feiten kijken.
Japan heeft Amerika aangevallen,dat is een feit.
Hitler heeft de oorlog verklaard,dat is ook een feit.
Resultaat is dat Amerika door bovenvernoemde redenen mee in't Europees strijdtoneel werd ingezet,dat is ook een feit...
Dus daarom is Pearl Harbour een keerpunt.
Ik vind niet dat je mag denken van 'als' hij dit of dat deed of niet deed.
Je moet naar de feiten kijken.
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
Maar dan een kleine. De vraag was dus.
Wat waren de 2 keerpunten van WO2.
Ik denk dat dat dus de grootste punten zullen moeten zijn.
Daar denk ik bij aan het moment dat de VS mee ging doen. Het moment dat Duitsland de Russen aanviel.
Deze punten zijn het begin van het einde van Duitsland. Wat de derde is weet ik niet.
Wat waren de 2 keerpunten van WO2.
Ik denk dat dat dus de grootste punten zullen moeten zijn.
Daar denk ik bij aan het moment dat de VS mee ging doen. Het moment dat Duitsland de Russen aanviel.
Deze punten zijn het begin van het einde van Duitsland. Wat de derde is weet ik niet.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Ik denk dat de Slag om Engeland een keerpunt is. Duitsland maakte strategische blunders waardoor operatie Seelöwe niet doorging, daarnaast is 't een uitvalsbasis gebleken voor het terugdrijven van 't Nazi-rijk.
Dan vind ik de slag om Stalingrad ook erg belangrijk, het openen van een tweede front was sowieso niet erg handig.
Dan vind ik de slag om Stalingrad ook erg belangrijk, het openen van een tweede front was sowieso niet erg handig.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Maximus
- Lid
- Martijn
- Lid
- Contacteer:
Niemand heeft de drie echte keerpunten in de tweede wereldoorlog goed tot nu toe.
In Oost Europa was het keerpunt Stalingrad, het Russische leger wist voor de eerste keer het Duitse leger te verslaan en het was meteen eengevoelige nederlaag.
In Noor- Afrika namen de Gealieerden de Duitsers en Italianen in de tang bij El Alemein. Het keerpunt daar dus.
In Azië was de eerste slag op land die de Amerikanen wonnen bij Guandalcanal (ik hoop dat ik het goed schrijf), de eerste zeelslag is ook al genoemd hier was de slag bij Midway.
Al de andere momenten zijn belangrijke momenten geweest, maar waren niet de keerpunten.
In Oost Europa was het keerpunt Stalingrad, het Russische leger wist voor de eerste keer het Duitse leger te verslaan en het was meteen eengevoelige nederlaag.
In Noor- Afrika namen de Gealieerden de Duitsers en Italianen in de tang bij El Alemein. Het keerpunt daar dus.
In Azië was de eerste slag op land die de Amerikanen wonnen bij Guandalcanal (ik hoop dat ik het goed schrijf), de eerste zeelslag is ook al genoemd hier was de slag bij Midway.
Al de andere momenten zijn belangrijke momenten geweest, maar waren niet de keerpunten.

"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"