invloed van amerika

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
youssef

invloed van amerika

Bericht door youssef »

wat is de invloed geweest van amerika na de tweede wereldoorlog?
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Invloed van Amerika waarop?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Verzamelaar_Freak
Lid

Bericht door Verzamelaar_Freak »

denk dat hij bedoelt de invloed van amerika hoe alles geregeld werd toen duitsland caputileerde

bijv. -de terechtstelling van hoge duitsers, met macht in de partij
-SS-ers en andere soldaten
-afstaan van geannexeerde stukken land (bijv. oostenrijk, sudentenland enzo)

ik denk dat Youssef dat bedoelt

MoI
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Je hebt ook nog het marshallplan waarin Amerika Europa geld gaf voor de wederopbouw.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

De VS hebben een zeer grote invloed gehad op zowel het economisch als het politiek-sociaal leven. De oorlogs misdadigers ( van alle As-mogendheden i.e Duitsland, Italië en Japan.. ) werden echter zowel door Amerikaanse, Britse als Russische rechters veroordeeld. De Neurenberger processen waren een internationaal proces. In West-Europa echter bleef de invloed van de VS echter groeien. Economisch werden we afhankelijker van de VS ( de eerste jaren na de tweede wereldoorlog ), politiek werden we bondgenoten van de VS ( In verband met de communistische dreiging, de koude oorlog. ) en sociaal werden we beïnvloed door de VS ( American Way Of Life, popcultuur etc.). Tot op de dag van vandaag staan we onder invloedsferen van de VS, Coca-Cola en McDonald's zijn daar wellicht de mooiste voorbeelden van!
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Peter schreef:[knip][/knip] Tot op de dag van vandaag staan we onder invloedsferen van de VS, Coca-Cola en McDonald's zijn daar wellicht de mooiste voorbeelden van!

De mooiste? Ik ben coca-cola en de mac liever kwijt dan rijk. :D
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

Willem ter Haar schreef:
Peter schreef:[knip][/knip] Tot op de dag van vandaag staan we onder invloedsferen van de VS, Coca-Cola en McDonald's zijn daar wellicht de mooiste voorbeelden van!

De mooiste? Ik ben coca-cola en de mac liever kwijt dan rijk. :D
Nou, ik niet. Ik had vandaag weer een onwillige vastgeroeste moer en ik was maar wat blij datb ik coca-cola bij de hand had :P
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Vooral de invloed van de amerikaanse geheime diensten na de oorlog dient niet onderschat te worden!
Martijn
Lid
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Amerika is na de Tweede Wereldoorlog ook DE wereldmacht geworden. Amerika is zich beschermer van de wereld gaan voelen en neemt die verantwoordelijkheid nog steeds, soms wat overdreven naar mijn mening tegenwoordig (is een andere discussie) Europa was definitief afgeschreven als wereldmacht en de invloed van Frankrijk en Engeland daalde. De wereldverhoudingen lagen vanaf toen anders.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Plaats reactie