Het ras de ariers

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Some1

Het ras de ariers

Bericht door Some1 »

Hallo,

Ik las in het begrip Adolf Hitler dat jullie zeiden dat hij het duitse volk en de mensen met Blauwe ogen en blond haar een goed volk vond...maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, hiler is zelf namelijk donker met bruine ogen...de mensen van het west-noorden waren toch zon beetje de besten?
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

En wat wil je daarmee zeggen? Overigens was het vooral Himmler, die over de rassentheorie ging. Hitler (die overigens blauwe ogen had) hield het wat algemener.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Some1

Bericht door Some1 »

Hitler had bruine ogen en donker haar...Ik wil vragen of jullie willen vertellen dat de mensen uit het noordwesten bij de ariers hoorden en de donkere, homoseksuelen, zigeuners, joden uitgeroeid werd, omdat hun de oorzaak waren van de WO 1 en de crisis in Duitsland. :)
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Some1 schreef:Hitler had bruine ogen en donker haar...Ik wil vragen of jullie willen vertellen dat de mensen uit het noordwesten bij de ariers hoorden en de donkere, homoseksuelen, zigeuners, joden uitgeroeid werd, omdat hun de oorzaak waren van de WO 1 en de crisis in Duitsland. :)
Nee, dat zullen we niet vertellen, omdat het niet waar is. De rassentheorie over Ariers is een zeer complexe en er waren genoeg mensen uit 'het noordwesten' die volgens de nazi's geen ariers waren.

Overigens: Historisch gezien was het hele arier verhaal kletskoek met slagroom. De oorspronkelijke ariers waren een Aziatisch volk, niet echt blondharig en blauwogig dus.

En op deze foto kun je goed zien, dat Hitler lichtgekleurde ogen had:

Afbeelding
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Het ras de ariers

Bericht door Proos »

Some1 schreef:Hallo,

Ik las in het begrip Adolf Hitler dat jullie zeiden dat hij het duitse volk en de mensen met Blauwe ogen en blond haar een goed volk vond...maar dat klopt natuurlijk niet helemaal, hiler is zelf namelijk donker met bruine ogen...de mensen van het west-noorden waren toch zon beetje de besten?
Zeg someone,

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij zit jij gezellig onder verschillende namen te posten. Wees een vent en registreer je dan gewoon even als je iets toe te voegen hebt. We willen best met je in discussie, maar alleen wanneer jij een serieuze indruk maakt, anders verwijder ik 't gewoon. Ik vind het namelijk zonde van de tijd van de leden hier op 't forum die op je reageren.

Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie