Slaap Zacht.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Gister nog met mijn oma over gehad; het is eigenlijk absurd hoe we die lui aandacht geven in de media. Ik zou zeggen: veel maatregelen nemen maar practisch doodzwijgen. Dan vergaat ze de lust wel, want ze doen het immers om de aandacht. Als ze merken dat wij er nauwelijks aandacht aan geven (en dus niet bang zijn) heeft het weinig zin meer.

Overigens weet ik niet of iemand dit al eerder heeft gezegd, maar ik heb weinig zin 3 pagina's door te lezen nu :wink:
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Luiwammes!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Sjoerd schreef:
Martijn schreef:Het lijkt erop dat de terroristen op het moment hun zin krijgen en ons hebben waar ze willen.
Zo lang er ongelijkheid in de wereld is en zolang de media van elke aanslag uitgebreid verslag blijven doen, en de terroristen zodoende de aandacht geven die ze graag willen, zal daar ook weinig aan veranderen.

Het dilemma is dat je de aanslagen aan de ene kant beter kunt verzwijgen (geen aandacht=geen nieuwe aanhangers= op termein geen nieuwe aanslagen), maar dat botst weer met het principe van de persvrijheid etc.

Ons grootste goed (een vrije en open samenleving) is tevens onze grootste zwakte en dat beseffen de terro's maar al te goed. :roll:
Je had maar één pagina terug hoeven te kijken :wink: :P
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

@ Koch :
Je hebt helemaal gelijk hoor. Gewoon doodzwijgen.
Maar ik denk dat het probleem op zich veel lastiger weg is te nemen dan jij nu denkt.....
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Om eens terug te komen op het stuk dat ik een tijd geleden geschreven heb.:
www.n.nl schreef: Britse agenten niet vervolgd voor dood Braziliaan


LONDEN - De agenten die op 22 juli 2005 in de metro van Londen een ongewapende, onschuldige Braziliaan doodschoten, worden niet vervolgd wegens moord of doodslag. Dit meldde de Britse krant The Guardian zaterdag op gezag van anonieme bronnen.

De 27-jarige elektricien Jean Charles de Menezes kreeg zeven kogels in zijn hoofd geschoten door agenten die dachten dat hij een terrorist was. Een commissie heeft onder meer onderzocht of er een beleid van 'shoot to kill' heerste bij de Londense politie, waarbij in geval van twijfel op terreurverdachten werd geschoten. De bevindingen in deze zijn nog vertrouwelijk.

Volgens The Guardian moet de politie van Londen mogelijk wel een hoge boete
They got away with murder if you ask me.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik weet het niet. Ik vind degene die de orders uitschrijft misschien nog wel meer schuldig. Die politieagent stond onder hoogspanning op het moment dat hij die man neerschoot. Door de situatie die er op dat moment in Londen was, maar ook door de stricte orders van bovenaf. En dan heb je nog die Braziliaan die gewoon niet stil blijft staan als een politiemacht dit vraagt. Hij is ook voor een groot deel schuldig aan zijn eigen dood!

Die politieman is getekend voor zijn leven, door een onschuldige dood te schieten. Ik denk dat dit wel genoeg straf is in deze situatie.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Die Brazilliaan had geloof ik allerlei stroomdraadjes aan zijn jas hangen kan ik me nog herinneren uit de nieuws berichten van toen. Die Brazilliaan speelde met zijn leven toen lijkt mij...

779
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Eerder in deze discussie zeiden we dit:
Dvaupell schreef: Ja, die voorzorgsactie van de Engelse politie....

Het is echt verschrikkelijk dat dit is gebeurd, anderzijds kan ik het wèl begrijpen....Als je al politieman, verantwoordelijk voor de veilligheid iemand verdenkt ... en die iemand die rent met rugzak (met misschien wel een bom) de metro in ... wat moet je dan doen ?

Multiple Choice:

A. Je doet niets want de kans dat er iemand een bom laat ontploffen in de metro is niet zo groot
B. Je probeert hem te arresteren (misschien moet je 'm in een arm of been schieten daarvoor, maar goed). Mocht deze man een terrorist zijn dan zal hij zich door een arrestatie wel laten afschrikken en zijn bom niet laten exploderen.
C. Helaas helaas, alleen door de man daadwerkelijk dood te schieten kun je ECHT voorkomen dat de bom in het metrostation afgaat.

Met andere woorden. Dit is voornamelijk heel erg OMDAT het hier GEEN terrorist betrof.
arjen schreef: Antwoord A is toch echt het juiste antwoord hoor.
Moet je je voorstellen als alle agenten C zouden kiezen...
Hier kun je zien wat we er toen over zeiden. Groteneels zullen we nu hetzelfde zeggen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Inderdaad, ik zeg nu nog steeds ongeveer hetzelfde...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Grappig he, hoe weinig mensen eigenlijk veranderen in de loop van een jaar ofzo.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

nu schreef: 'Meer terrorisme en radicalisme door oorlog Irak'

WASHINGTON - De oorlog in Irak heeft geleid tot het ontstaan van een nieuwe generatie radicale moslims. Mede als gevolg daarvan is de dreiging van het terrorisme sinds de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001 alleen maar groter geworden.

Dat staat in een Amerikaans inlichtingenrapport, berichtte het dagblad The New York Times zondag. Het geheime rapport, dat in april van dit jaar is voltooid, is opgesteld door zestien verschillende geheime diensten binnen de Amerikaanse overheid.


Zij concluderen dat het islamitisch terrorisme niet op zijn retour is, zoals president George Bush en zijn regering willen doen geloven, maar juist in omvang is toegenomen en zich over de gehele wereld heeft verspreid.

The New York Times sprak met verscheidene functionarissen, zowel voor- als tegenstanders van de regering-Bush, die het rapport hebben gelezen of eraan hebben meegewerkt. Het verslag geldt als de eerste poging om de ontwikkelingen in het internationale terrorisme te schetsen sinds de door de Amerikanen geleide invasie in Irak in maart 2003.

Veiliger

Het Witte Huis bracht rond de herdenking van '11 september' documenten in de openbaarheid waarin gesteld werd dat de VS en hun bondgenoten nu veiliger zijn dan vijf jaar geleden. Daarbij werd slechts zijdelings ingegaan op het effect van de strijd in Irak op het islamitisch radicalisme. De regering stelde alleen dat terroristen de 'vrijheidsstrijd' in Irak misbruiken als propaganda.

De inlichtingendiensten begonnen al in 2004 aan het rapport waarover The New York Times berichtte, maar het werd pas dit jaar voltooid. Dat komt volgens de krant omdat sommige regeringsfunctionarissen ontevreden waren over de opbouw en de invalshoek van eerdere versies. De inhoud zou echter niet om politieke redenen zijn verzacht of herschreven.

Het is niet duidelijk of het rapport directe kritiek levert op het beleid van de Amerikaanse regering. Wel bevatten eerdere kladversies voorbeelden van Amerikaans gedrag dat islamitisch radicalisme zou voeden, zoals de detentie van terreurverdachten op de basis Guantánamo Bay en het mishandelingsschandaal in de Abu Ghraib-gevangenis bij de Iraakse hoofdstad Bagdad.
Hiermee is het bewijs van het voorspellende karakter van mijn woorden wel een beetje geleverd denk ik?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

In feite is het allemaal te triest voor woorden; heel de wereld is in de ban van een bijbelse stammenoorlog tussen enkele semitische volkeren en we dreigen er allemaal op de een of andere manier het slachtoffer van te worden :|
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik begrijp dat het daar veel op lijkt, maar ik denk dat dat alleen maar een frontje is om mensen de verkeerde kant op te laten kijken. Het hele plan is om mensen bang te maken, zo bang dat er daardoor andere plannen in werking kunnen treden. Het is erg eenvoudig: schep chaos, leidt de aandacht af, en lanceer dan, terwijl iedereen aan andere dingen denkt een plan om een klein stukje macht te vergaren. Zo gaat het al eeuwen lang.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ok Arjen...maar nu de hamvraag. Wie zit of liever zitten daar dan achter?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Wijzelf. Dit is wat we willen; daarom kan het namelijk. Er zijn al eeuwenlang families adellijken die de wereld regeren, die families hebben nog steeds het heft in handen. Er komen wel eens nieuwe bij en anderen vallen af, maar het is dezelfde groep. Iedereen ziet dit wel eens in zijn leven denk ik. en moment van helderheid zeg maar. Maar we laten het gebeuren, we laten het toe. Waarom? Is de vraag.

En het antwoord is: omdat we helemaal niet willen weten wat de waarheid is, want dan moeten we onszelf en onze fouten onder ogen komen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie