Zijn jullie allemaal zo onwetend?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Simon
Lid

Bericht door Simon »

bedankt zhukov 8)

maar ik blijf het niet snappen, waarom is dit nu DE bron???
het is een geocities site, niks op tegen, maar dan is er voor mij een tikkeltje minder geloofwaardigheid dan eentje met .nl,.be en ga maar door....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Harro
Lid
Lid

Re: Zijn jullie allemaal zo onwetend?

Bericht door Harro »

thule-orden schreef:Je hoeft geen volwassen te zijn om tussen de regels te kunnen lezen.
15 jaar ben ik nu en sinds een paar weken heb ik huivering wekende zaken gevonden over hitler en zijn companen.

MAAR niets van wat jullie hier insinueren en of vertellen komt tot de bron!

ik geef jullie alvast een site die de BRON zelf is, nadat jullie deze gelezen hebben zullen jullie waarschijnlijk een heel ander beeld van hitler en zijn "bedoeling-op-aarde" krijgen

http://www.geocities.com/heimweenaarthule/01.html
Een site die de BRON zelf is? Bij zijn poging om gewichtige taal te gebruiken heeft deze 15-jarige er een taalkundige rommel van gemaakt. Bedoel je dat deze site jouw enige of belangrijkste bron is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen (understatement) dat de informatie op die geocities website niet gewoon uit een paar boeken is overgeschreven cq. samengevat. Boeken die weer teruggaan op andere boeken van geschifte ideologen waarvan er op het einde van de 19e eeuw zoveel rondliepen en die het Thule genootschap in het leven riepen met de hulp van al even geschifte volgelingen, die zich vervolgens handig voor het karretje van de NSDAP lieten spannen, geholpen door een groepje verdwaasde Thule aanhangers in de partijtop. Wat daarbij vooral opvalt is een chronisch gebrek aan betrouwbare bronnen en daardoor een ondoorzichtige broninterpretatie en bronkritiek. Neem als simpel voorbeeld de lijst met namen van nazi kopstukken die aanhangers zouden zijn geweest van het Thule Gesellschaft: hoe komt de auteur aan die lijst? Zijn bronnenlijst geeft hierop geen antwoord. Hoe betrouwbaar is die lijst? Wie maakte hem, wanneer en met welk doel? Welke bron(nen) gebruikte de maker van de namenlijst? En als alle genoemde personen echt lid waren van het genootschap, hoe kunnen we dan vaststellen of ze echt gelooften of wellicht andere motieven hadden om lid te worden? Politiek gewin, opportunisme, dwangmatige hang naar mystiek, knotsgek (b.v. Hess)? Wie zal het zeggen?

TS had zijn vakantie beter kunnen besteden. Ga fijn de heilige graal zoeken, Atlantis of de speer. De frisse lucht zal je goed doen :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Zijn jullie allemaal zo onwetend?

Bericht door Peter »

Harro schreef:
thule-orden schreef:Je hoeft geen volwassen te zijn om tussen de regels te kunnen lezen.
15 jaar ben ik nu en sinds een paar weken heb ik huivering wekende zaken gevonden over hitler en zijn companen.

MAAR niets van wat jullie hier insinueren en of vertellen komt tot de bron!

ik geef jullie alvast een site die de BRON zelf is, nadat jullie deze gelezen hebben zullen jullie waarschijnlijk een heel ander beeld van hitler en zijn "bedoeling-op-aarde" krijgen

http://www.geocities.com/heimweenaarthule/01.html
Een site die de BRON zelf is? Bij zijn poging om gewichtige taal te gebruiken heeft deze 15-jarige er een taalkundige rommel van gemaakt. Bedoel je dat deze site jouw enige of belangrijkste bron is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen (understatement) dat de informatie op die geocities website niet gewoon uit een paar boeken is overgeschreven cq. samengevat. Boeken die weer teruggaan op andere boeken van geschifte ideologen waarvan er op het einde van de 19e eeuw zoveel rondliepen en die het Thule genootschap in het leven riepen met de hulp van al even geschifte volgelingen, die zich vervolgens handig voor het karretje van de NSDAP lieten spannen, geholpen door een groepje verdwaasde Thule aanhangers in de partijtop. Wat daarbij vooral opvalt is een chronisch gebrek aan betrouwbare bronnen en daardoor een ondoorzichtige broninterpretatie en bronkritiek. Neem als simpel voorbeeld de lijst met namen van nazi kopstukken die aanhangers zouden zijn geweest van het Thule Gesellschaft: hoe komt de auteur aan die lijst? Zijn bronnenlijst geeft hierop geen antwoord. Hoe betrouwbaar is die lijst? Wie maakte hem, wanneer en met welk doel? Welke bron(nen) gebruikte de maker van de namenlijst? En als alle genoemde personen echt lid waren van het genootschap, hoe kunnen we dan vaststellen of ze echt gelooften of wellicht andere motieven hadden om lid te worden? Politiek gewin, opportunisme, dwangmatige hang naar mystiek, knotsgek (b.v. Hess)? Wie zal het zeggen?

TS had zijn vakantie beter kunnen besteden. Ga fijn de heilige graal zoeken, Atlantis of de speer. De frisse lucht zal je goed doen :mrgreen:
_/-\o_ _/-\o_ Beter had ik het niet kunnen zeggen! Harro, ik bewonder je manier van argumenteren!
Daar is 'ie weer!
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Hehe, jup helemaal mee eens! :mrgreen:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

OMG, volgens mij is de tegenstand compleet verplettert :shock:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Die Harro krijgt iedereen klein :wink:

maar toch hoop ik nog op een reactie van die kerel.... ik wil wel weten hoe het zit...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Die zal naar alle waarschijnlijkheid nooit meer reageren :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

thule-orden schreef:accepteren?
gij dom kind
Het gaat hier niet om accepteren
lees de eerste zin van de site,
die geeft je misschien een beter beeld!

ik stel voor dat je nog wat op je Xbox life (of wa dan ook )
gaat gaan spelen, want met zo'n vragen kom je er gewoon niet.
Hey, doe jij eens een beetje normaal zeg!!! :evil:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 3 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

thule-orden schreef:ik stel voor dat je nog wat op je Xbox life (of wa dan ook )
gaat gaan spelen
Wat is een XBox :?:
29th Let's Go!!!!!
Reca
Lid

.

Bericht door Reca »

ja inderdaad zonde dat hij nu opeens in alle toonaarden zwijgt :?
maar zoiezo ik ben ook 15 en zou het echt nooit in mijn hoofd halen om alle andere forumleden 'onwetenden' te noemen en om inderdaad een site DE BRON te noemen,dit alleen al is een duidelijk teken van kortzichtigheid. Maar goed harro (en de anderen ook) goed gesproken en als hij denkt dat hij het allemaal weet naar aanleiding van wat in een site wordt genoemd,laat hem toch lekker denken dat hij het allemaal weet :evil:
maar goed echt zonde dat hij nu opeens er niet meer is om zijn standpunt te verdedigen of natuurlijk toe te geven dat zijn geblaat kortzichtig is :P
mvg
Rémy
----
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

johan willaert schreef:
thule-orden schreef:ik stel voor dat je nog wat op je Xbox life (of wa dan ook )
gaat gaan spelen
Nou meneer u bent ook geen 38 meer :) . Nee een Xbox is een ''spelletjescomputer'' :lol: die men op den televisie dient aan te sluiten. Als eenmaal den verbinding tot stand gekomen is heeft men het genoegen verscheidene zelf uit te kiezen spelletjes af te spelen 8) . Dus kortom een ding waarmee je spelletjes op de tv kan spelen. :wink:
Groeten R.

johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 3 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

FELIX schreef:Nou meneer u bent ook geen 38 meer :)
Idd, ik ben 39 en goed op weg naar 40....

Spelletjes, althans op TV, zijn aan mij niet besteed..... :lol:

Toch bedankt,

JOhan
29th Let's Go!!!!!
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

johan willaert schreef:
FELIX schreef:Nou meneer u bent ook geen 38 meer :)
Idd, ik ben 39 en goed op weg naar 40....

Spelletjes, althans op TV, zijn aan mij niet besteed..... :lol:

Toch bedankt,

JOhan
You're very welcome sir :wink:
Groeten R.

Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

FELIX schreef:
johan willaert schreef:
gaat gaan spelen
Nou meneer u bent ook geen 38 meer :) . Nee een Xbox is een ''spelletjescomputer'' :lol: die men op den televisie dient aan te sluiten. Als eenmaal den verbinding tot stand gekomen is heeft men het genoegen verscheidene zelf uit te kiezen spelletjes af te spelen 8) . Dus kortom een ding waarmee je spelletjes op de tv kan spelen. :wink:
:lol: Grote klasse! :lol:
Daar is 'ie weer!
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

haha, maar waar is onze wijze thule orden gebleven>??
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gesloten