Test je kennis quiizzz

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
jelmer04
Lid

Re: Test je kennis quiizzz

Berichtdoor jelmer04 » 05 mei 2019, 19:10

Precies!!!, jouw beurt!
Quansem Ilep ( Always First )

Kugelblitz
Moderator
Moderator

Berichtdoor Kugelblitz » 06 mei 2019, 08:44

Even uit nieuwsgierigheid: Zijn de meeste antwoorden hier gebaseerd op eigen (parate) kennis, of worden er ook dingen opgezocht op Google? ;)
What the fuck is al die shine?!

laurens jan
Lid

Berichtdoor laurens jan » 06 mei 2019, 09:29

Kugelblitz schreef:Even uit nieuwsgierigheid: Zijn de meeste antwoorden hier gebaseerd op eigen (parate) kennis, of worden er ook dingen opgezocht op Google? ;)

Uit alle eerlijkheid moet ik zeggen dat de laatste vraag een combinatie van beide was....
De vraag deed mij direct denken aan Seyss Inquart of Rauter echter bleek na kijken op google dat beide personen te oud waren voor de beschrijving.
Even gaan zitten om tv te kijken tot plots reclame werd gemaakt over een programma met betrekking tot de commandant van Kamp Westerbork....... :mrgreen:
Verzamelaar van specefieke items uit de periode 1914-1989

jelmer04
Lid

Berichtdoor jelmer04 » 06 mei 2019, 16:44

Ja precies, die reclame zette mij aan voor het bedenken van de vraag.
Quansem Ilep ( Always First )

Charly1975
Lid

Berichtdoor Charly1975 » 06 mei 2019, 19:23

Kugelblitz schreef:Even uit nieuwsgierigheid: Zijn de meeste antwoorden hier gebaseerd op eigen (parate) kennis, of worden er ook dingen opgezocht op Google? ;)

Eigen parate kennis heb ik sowieso niet :wink:

Meestal is het wel iets van een kwartje dat ergens in mijn bol ergens tegenaan tikt van 'joh...zoiets heb je ooit gezien/gelezen of gehoord' en dan is het zoeken. Soms in een boek waar ik denk dat het antwoord staat, maar meestal is het toch wel Google dan. Bij sommige vragen is ook dat soms nog een flinke uitdaging hoor! Denk aan de vraag over het eerste Amerikaans/Russisch contact.
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)

laurens jan
Lid

Berichtdoor laurens jan » 07 mei 2019, 08:58

Even weer ontopic!
Ik ga het jullie iets moeilijker maken en probeer het iets meer cryptische te brengen dezer maal!

Ik ben wederom een persoon, mijn geboortedatum vertel ik jullie niet! In tegenstelling tot veel anderen binnen de SS heb ik geen eerdere militaire ervaringen en is mijn loopbaan simpelweg begonnen als manschap en voordat ik mocht toetreden tot de officiers opleiding ben ik ook nog onderofficier geweest!
'Ik ben om het leven gebracht door een bende die een naam deelt met een pas uitgekomen film......'

Succes!

laurens jan
Lid

Berichtdoor laurens jan » 09 mei 2019, 09:24

laurens jan schreef:Even weer ontopic!
Ik ga het jullie iets moeilijker maken en probeer het iets meer cryptische te brengen dezer maal!

Ik ben wederom een persoon, mijn geboortedatum vertel ik jullie niet! In tegenstelling tot veel anderen binnen de SS heb ik geen eerdere militaire ervaringen en is mijn loopbaan simpelweg begonnen als manschap en voordat ik mocht toetreden tot de officiers opleiding ben ik ook nog onderofficier geweest!
'Ik ben om het leven gebracht door een bende die een naam deelt met een pas uitgekomen film......'

Succes!

Ik heb daarnaast aan alle fronten gevochten maar ben bekend geworden door België & Frankrijk

RvL
Lid

Berichtdoor RvL » 09 mei 2019, 11:30

Joachim Peiper.

laurens jan
Lid

Berichtdoor laurens jan » 09 mei 2019, 13:41

Yes!