Nieuw op het forum

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
natasjadecooman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2021, 10:20

Nieuw op het forum

Bericht door natasjadecooman »

Hallo, ik ben nieuw op het forum en verzamel alles van WOII.
Verder dan boeken en een mes ben ik nog niet geraakt.
Ik hoop dat jullie wat adviezen hebben waar ik best terecht kan voor items.
Ben een tijdje geleden in Tallin (Estland) geweest en bij een antiekhandelaar lagen vele items.(mes, helmen enzo...)
Alleen ben je nooit zeker van de echtheid denk ik toch?
Dus als jullie wat tips zouden hebben, binnenland (ik ben van Belgie) -buitenland laat maar horen!!!
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Erik »

Hallo Natasja, welkom op het forum!
Ik heb je berichtje verplaatst naar de babbelbox, waar ook de mensen zich voorstellen!
Tip: lees eerst eens de 'spelregels' van de verschillende forumonderdelen door! Dan leer je de structuur van dit forum kennen en dat is prettig bij het zoeken én bij het posten!
Veel leesplezier!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Militaria verzamelen naar Babbelbox op 23 jun 2021, 20:10 door Erik

Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Pak88 »

hallo Natasja, vele beginnende verzamelaars kopen militaria van verschillende nationaliteiten.
later zien ze in dat al die verschillende uitrustingen compleet krijgen onbetaalbaar is, of dat dat te veel plaats in neemt.
ze gaan uiteindelijk vaak kiezen voor 1 nationaliteit, ja behalve als je bijv de bajonetten wilt gaan verzamelen van alle nationaliteiten die actief waren in de oorlog.
dan maken velen de keuze nog specifieker; luchtmacht - landmacht of marine. omdat het anders toch nog veel of duur kan worden.

ik raad je aan om op verschillende webshops de uitrustingen van verschillende landen te bekijken en dan te kiezen, wat je wilt gaan verzamelen.
een kleine greep uit de militaria webshopś ; militariaplaza.nl - gielsmilitaria.com - fjm44.com - hiscoll.com

verder is er idd veel namaak militaria in omloop, en op dit forum en ook op lowlandsmilitaria.be is veel nuttige informatie te vinden.
voor je iets gaat kopen kun je een foto van het object op een forum ter beoordeling plaatsen,
de aankopen van anderen bekijken is ook nuttig.
ik hoop dat je hier wat aan hebt, en stel gerust nog meer vragen. er zijn hier voldoende mensen die je kunnen helpen,
hopelijk zien we in de toekomst wat je bent gaan verzamelen.............
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Nieuw op het forum

Bericht door asjemenou »

natasjadecooman schreef: 23 jun 2021, 04:51 Hallo, ik ben nieuw op het forum en verzamel alles van WOII.
Verder dan boeken en een mes ben ik nog niet geraakt.
Ik hoop dat jullie wat adviezen hebben waar ik best terecht kan voor items.
Ben een tijdje geleden in Tallin (Estland) geweest en bij een antiekhandelaar lagen vele items.(mes, helmen enzo...)
Alleen ben je nooit zeker van de echtheid denk ik toch?
Dus als jullie wat tips zouden hebben, binnenland (ik ben van Belgie) -buitenland laat maar horen!!!
Alvast bedankt!

Hallo Natasja,

Allereerst welkom op het forum. Het verzamelen van WOII militaria is nog niet zo eenvoudig. Belangrijk bij het verzamelen is, dat je WOII objecten gaat herkennen. Deze kennis kan je eigenlijk alleen opdoen door veel over de objecten te lezen en door de objecten te bekijken.
Bepaal voor jezelf wat je wilt gaan verzamelen en bezoek bijvoorbeeld eens een militariabeurs. Je kunt op zo'n beurs de objecten dan bekijken, voelen en ruiken.
Voorbeeld, als je vaak Duitse gasmaskerbussen door je handen laat gaan dan zul je de WOII exemplaren gaan onderscheiden van de naoorlogse modellen of de reproducties.
Je zal dan ervaren dat de uitrustingsstukken van een bepaald leger typische kenmerken heeft. Dit kunnen bijvoorbeeld materialen, gespjes, drukknopen of het stiksel zijn. Kennis opbouwen is belangrijk voor het aanleggen van een WOII verzameling.
Dat je een WOII object koopt bij een militaria- of antiekhandelaar wil niet per definitie zeggen dat het WOII origineel is. Bedenk dat er meer WOII militaria in omloop is, dan dat er gedurende WOII is geproduceerd!
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie