Post hier foto's van de oorlog in Irak

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ook, maar Special Forces, zoals de naam al zegt, Bijzondere eenheden krijgen vaak een bepaald gebied toegewezen. Vervolgens moeten zij in dit gebied Taliban en Al Aaida opsporen. Dat doen zijn met behulp van de lokale bevolking. De lokalen geven vaak belangrijke informatie over de terroristen. Om een relatie op te bouwen met de lokale bevolking trekken veel Special Forces andere kleding aan en laten ze baarden groeien (in Moslim landen). Dit allemaal om de drempel tussen hen en de lokale bevolking te verlagen.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ah op die manier! bedankt voor de toelichting!
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Jelle H. schreef:Dit is ook een interessante. 3 opstandelingen worden gegrepen door 20 mm kanon waarmee de Apache is uitgerust. De video is een opname van de FLIR ofwel Forward Looking Infrared.

http://www.bertalan.de/sebastian/apache_kills.htm

Apache heeft een 30mm kanon onder zich hangen...


En ik weet nog een leuk verhaaltje over een paar 'special forces' die de oorlog tegen het terrorisme ook zo leuk vonden als blijkbaar enkele personen hier op dit forum. Toen ze thuis kwamen schoten ze hun vrouw en kinderen dood en toen zichzelf....

Ja.... doe mij zo'n oorlog :|
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jelle H. schreef:
Simon schreef:Mja, ik ik geef dodo gelijk, een beetje respect mag ook op z'n plaats zijn...
"Geen probleem dat die in stukken worden geschoten" gij kunt inderdaad veel zeggen achter u computer scherm hé...


http://www.iwo.com/heroes.htm
Respect? Voor terroristen? Weet je wel wat je zegt?

1. Respect voor mensen?
2. Respect voor diegene die het smerige werk moeten doen? Hoe zullen zij reageren als er idiotenen zijn die roepen:"Ja, goed dat hij dood is".. Terwijl zij die dat roepen geen flauw idee hebben hoe het zou kunnen zijn om zo'n trekker over te halen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Dodo nogmaals, als je wilt discussieren open dan een topic. Ik heb nog geen foto van jou gezien in dit draadje.

En Tank Destroyer, wat is er verkeerd aan interesse hebben in Special Forces? Wat is er zo leuk aan 'Tank destroyen' dan??
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 30 aug 2005, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jelle H. schreef:Dodo nogmaals, als je wilt discussieren open dan een topic. Ik heb nog geen foto van jou gezien in dit draadje.

En trouwens Tank Destroyer, jij als 'Tank destroyer' zou moeten weten dat het geen 30 mm kanon is maar een 20 mm kanon.
Jij begon met stupide opmerkingen.
Uiteraard ga ik daar op in, zeker omdat ik weet dat je dit topic ook zál bezoeken.

En moet ik tegenwoordig een foto plaatsen als ik wat wil zeggen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Nog een paar mooie foto's om het foto-gehalte van dit draadje wat op te krikken:

Afbeelding

Afbeelding
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Dodo schreef:
Jelle H. schreef:
Simon schreef:Mja, ik ik geef dodo gelijk, een beetje respect mag ook op z'n plaats zijn...
"Geen probleem dat die in stukken worden geschoten" gij kunt inderdaad veel zeggen achter u computer scherm hé...


http://www.iwo.com/heroes.htm
Respect? Voor terroristen? Weet je wel wat je zegt?

1. Respect voor mensen?
2. Respect voor diegene die het smerige werk moeten doen? Hoe zullen zij reageren als er idiotenen zijn die roepen:"Ja, goed dat hij dood is".. Terwijl zij die dat roepen geen flauw idee hebben hoe het zou kunnen zijn om zo'n trekker over te halen..
Waarom is eht erg om terroristen te doden? Ze kiezen er toch zelf voor om de "slechte" kant te zijn, om "onschuldige" mensen op te blazen of overhoop te schieten.

Dus ik kijk er niet raar van op als mensen de terroristen dood wensen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Leroy schreef:
Dodo schreef:
Jelle H. schreef: Respect? Voor terroristen? Weet je wel wat je zegt?
1. Respect voor mensen?
2. Respect voor diegene die het smerige werk moeten doen? Hoe zullen zij reageren als er idiotenen zijn die roepen:"Ja, goed dat hij dood is".. Terwijl zij die dat roepen geen flauw idee hebben hoe het zou kunnen zijn om zo'n trekker over te halen..
Waarom is eht erg om terroristen te doden? Ze kiezen er toch zelf voor om de "slechte" kant te zijn, om "onschuldige" mensen op te blazen of overhoop te schieten.

Dus ik kijk er niet raar van op als mensen de terroristen dood wensen.
Jullie doen veel te makkelijk over leven en dood.
En daarnaast beseffen jullie waarschijnlijk niet hoe moeilijk het is om te doden. Wie het ook is.
Dit kinderachtige geziek achter een beeldscherm is erg zielig.
Zou jij de trekker over kunnen halen? Zónder later rond te lopen met PTSD..

Die teksten die jullie hier uitkramen zijn gewoon stuitend simpel.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

O? Dat vind jij misschien. Maar bij terroristen ligt het gewoon anders, die kiezen ervoor om te doden, martelaren denken zelfs dat ze daardoor in de "hemel" komen. Dus die vinden dat helemaal niet moeilijk.

Enne, ik doe helemaal niet makkelijk over leven en dood, maar ik denk er gewoon op een andere manier over. Dat jij het onzin vind moet jij maar weten, maar als je in het Leger gaat weet je de risico's dus ook dat je misschien moeite krijg met de trekker over te halen en dat je later PTSD kan krijgen. Dus als je dat risico niet wilt nemen moet je maar niet het leger in gaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tank Destroyer schreef:
Jelle H. schreef:Dit is ook een interessante. 3 opstandelingen worden gegrepen door 20 mm kanon waarmee de Apache is uitgerust. De video is een opname van de FLIR ofwel Forward Looking Infrared.

http://www.bertalan.de/sebastian/apache_kills.htm

Apache heeft een 30mm kanon onder zich hangen...


En ik weet nog een leuk verhaaltje over een paar 'special forces' die de oorlog tegen het terrorisme ook zo leuk vonden als blijkbaar enkele personen hier op dit forum. Toen ze thuis kwamen schoten ze hun vrouw en kinderen dood en toen zichzelf....

Ja.... doe mij zo'n oorlog :|
Een voorbeeld van PTSD Leroy..
Daar is niet eenvoudig over te praten, of over te discussieren..
Bovendien, als iedereen die weet dat hij/zij PTSD zou krijgen, als hij/zij in het leger zou blijven, dan was het leger met 40-50% gekrompen..
Zoiets wéét je niet, en zoiets kán je ook niet ínschátten..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Leroy schreef:Maar dan alsnog, je weet de gevolgen.
Het zou mij niet verbazen of dat veel mensen PTSD onderschatten, zeker als hele overheidsinstanties dat doen..
Kan jij even de gevolgen noemen?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Jelle H. schreef:En Tank Destroyer, wat is er verkeerd aan interesse hebben in Special Forces?

Helemaal niks, als jij dat leuk vindt...

Jelle H. schreef:En trouwens Tank Destroyer, jij als 'Tank destroyer' zou moeten weten dat het geen 30 mm kanon is maar een 20 mm kanon.
Wel vreemd dat de KLu dan niet weet wat ze onder hun materieel hebben hangen. Lijkt me lastig inkopen doen :|
En zelfs Boeing, de producent van de Apache, zou het dan fout hebben.

Als je het nu nog niet geloofd: http://tri.army.mil/LC/CS/csa/apm230.htm
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Dodo, inderdaad, ze doen hier te makkelijk over leven en dood
Oké het zijn teroristen geen lieverdjes, oké, stel amerika valt Belgie of Nederland binnen...
Ik ben al helemaal niet zo pro Amerikaans, dus ik ben er zeker van dat ik mij zou verzetten tegen zo'n invasieleger, al is het maar banden platsteken ofzo... daar ben ik van overtuigd, die mensen doen hetzelfde, hun land verdedigen, maar zoals overal zitten er waarschijnlijk rotte appels tussen die het op burgers richten...
En zoals ik al zei is het heel gemakkelijk om vanachter uw scherm te zeggen knal maar af en dit en dat... te veel spelletjes/films zeker???
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Leroy schreef:O? Dat vind jij misschien. Maar bij terroristen ligt het gewoon anders, die kiezen ervoor om te doden, martelaren denken zelfs dat ze daardoor in de "hemel" komen. Dus die vinden dat helemaal niet moeilijk.
Toen de Duitsers tijdens de bezetting in Nederland waren had je verzetsstrijders. Vanuit onze optiek helden, maar de Duitsers zagen hen toen als terroristen. Het is maar van welke kant je het bekijkt.

In mijn beleving worden terroristen gekenmerkt door het element 'terror', ofwel 'tereur'. Het gaat dan niet om de keuze om te doden, dat doen soldaten ook, maar om het zaaien van terreur, hetgeen wezenlijk anders is.

Een tactiek geboren uit onmacht om een vijandig leger op traditionele wijze te verslaan. En inmiddels ook vanuit een diepe haat tegen alles wat Westers is. Een oorlog dat niet alleen nog soldaten omvat, maar ook burgerbevolking in een gebied dat ver van de oorlog verwijderd is.

Geloof speelt een rol als motivatie, maar is niet een kenmerkend verschil tussen soldaat en terrorist: zoals ook de keuze om te doden geen kenmerkend verschil is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie