Hulp nodig voor nieuwe PC
- Robin V
- Lid
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Om hierin te kunnen adviseren heb je absoluut geen ITer nodig, maar iemand die enigzins in de wereld van de computergames is ingevoerd.
Je krijgt hier, zoals te verwachten, allerlei (goedbedoelde) adviezen, maar als het straks om een of andere reden niet aan je verwachtingen voldoet geeft vast niemand thuis.
Mijn advies, als informaticus (sinds 20 jaar) is: Ga naar een gerenomeerd bedrijf op dat gebied (zoals Paradigit of zo), laat je daar adviseren en ...SPEEL DAAR DE DOOR JOU GEWENSTE GAMES!
Dan kun je zelf vaststellen of de performance voldoende is en of je het geld ervoor over hebt.
Je krijgt hier, zoals te verwachten, allerlei (goedbedoelde) adviezen, maar als het straks om een of andere reden niet aan je verwachtingen voldoet geeft vast niemand thuis.
Mijn advies, als informaticus (sinds 20 jaar) is: Ga naar een gerenomeerd bedrijf op dat gebied (zoals Paradigit of zo), laat je daar adviseren en ...SPEEL DAAR DE DOOR JOU GEWENSTE GAMES!
Dan kun je zelf vaststellen of de performance voldoende is en of je het geld ervoor over hebt.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Absoluut. Paradigit is een van de weinige winkels die je niet zullen misleiden bij het kopen van een systeem. Een tijdje geleden wist MyCom me te vertellen dat ik Halo2 prima op een GeForce FX 5200 kon spelen (echt een hele slechte kaart), en bij Dynabyte verkochten ze alleen veel te dure Sony's, HP's en Packard Bells.
Paradigit is eerlijk en goed.
En over BF2: Ik heb helemaal niet zulke lange laadtijden. Ja, tuurlijk, met 1024 wordt die tijd bijna gehalveerd, maar ik ben tevreden.
Niettemin heb ik in mijn vorige post wél 1024mb aangeraden...
Paradigit is eerlijk en goed.
En over BF2: Ik heb helemaal niet zulke lange laadtijden. Ja, tuurlijk, met 1024 wordt die tijd bijna gehalveerd, maar ik ben tevreden.
Niettemin heb ik in mijn vorige post wél 1024mb aangeraden...
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Nou Sbf.Koch, het was niet mijn doel om specifiek Paradigit te adviseren, maar meer om in een winkel, ter plekke, met eigen ogen vast te stellen of het apparaat doet wat je ervan verwacht.
Heb jij trouwens aandelen Paradigit of zo ?
(Of ben je gewoon erg tevreden)
Heb jij trouwens aandelen Paradigit of zo ?

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Ik denk dat je in de ene plaats tevreden kunt zijn over een winkelketen en in de andere plaats dat ontzettend tegen kan vallen. Tenslotte gaat het er om wie er in de winkel staan.
Bij voorkeur ga je even een rondje maken en bekijk je zelf waar je de indruk krijgt goed geholpen te worden. Eventueel kun je dan achteraf voor flinke kortingen op sites als http://www.alternate.nl en http://www.gistron.nl/ terecht.
Bij voorkeur ga je even een rondje maken en bekijk je zelf waar je de indruk krijgt goed geholpen te worden. Eventueel kun je dan achteraf voor flinke kortingen op sites als http://www.alternate.nl en http://www.gistron.nl/ terecht.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Valt mee anders, zeker als je het volume bekijkt:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/?Naa ... &Start=100
http://www.tweakers.net/shopsurvey/?Naa ... &Start=100
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Leroy
- Lid
k zag op de site van Alternate op de 27/8/05 een ATi x850xt pe AGP voor E 349,-.
Ik meteen nagebeld of zij deze nog op voorraad hadden! Kreeg netjes antwoord dat er nog één was. Deze had ik dus netjes besteld en apart laten leggen zodat ik deze in de middag op kon halen. Daar aangekomen (1 uur rijden) kwam het er uiteindelijk op neer dat ze hem niet meer hadden..... Toen had ik meteen al het idee dat ik belazerd werd omdat ze over de telefoon er één over hadden. Veel navraag leverde niets op.. Het enige alternatief wat ze eventueel hadden kwam niet eens in de buurt van de originele kaart namelijk een Geforce 6800 GE. Vervolgens maar weer naar huis gereden maar dit noem ik absoluut geen service
12 augustus heb ik een order geplaatst voor een aantal producten bij Alternate, via de webshop. Enkele uren later krijg ik een order bevestiting, voor jullie beeldvorming, dit is dus een bevestiging die door een werknemer is verstuurd. Ik kan dus nu mijn betaling doen. Ik hem immers gekozen voor vooruit betaling. Betaling ging van postbank naar postbank, dat levert dus geen enkele vertraging op.
De maandags daarop verwachtte ik eigenlijk een track and trace nummer in mijn postvak. Immers waren de producten op voorraad en ik had vrijdags al betaald.
Dinsdags maar eens gebeld. Blijkt dat een van de snuffelhoek producten niet meer op voorraad te zijn. Die zijn tntussen dus verkocht, terwijl ze op de orderbevestiging als op voorraad worden aangegeven!!! Ik word vriendelijk verzocht de artikelen voor de normale prijs te kopen (20 euro duurder)
Na wat bellen met de klanten service (mail gaat toch veel te traag bij hun) krijg ik toch steeds te horen dat ik het volledige bedrag moet betalen.
Als reactie hierop heb ik een mail gestuurd naar een manager. Ik krijg hier een keurig nette brief terug dat er in de order bevestiging staat dat ze adviseren goederen uit de snuffelhoek onder rembours te bestellen. Let op, ik heb al daarvoor beslist dat ik het vooruit wil betalen. Er staat dus in de BEVESTIGING dat ik het toch maar rembours had moeten bestellen, eigenlijk. Dus had ik het achteraf moeten cancelen, en dan opnieuw rembours moeten bestellen? Want op de site staat het niet!!
Ik heb toen maar de hele order gecanceled, het duurde overgens een week voor ik mijn geld weer terug gestord gekregen had. Erg, erg jammer
Zondagavond via de website X850XT PE besteld voor €349,- Na verschillende reacties hier gelezen te hebben was ik zo wijs om te bestellen onder rembours en niet voor voorruit betaling. Het product was volgens de website in voorraad en leverbaar binnen 24 uur. Dinsdagochtend om 8.45 een mailtje gestuurd of er al vorderingen waren. Geen reactie. Omdat ik bijna alles bestel over het internet kan ik concluderen dat alle onlinewinkels een e-mail beantwoorden binnen een uurtje of 2, maar Alternate niet. Toch maar om 17.00 een mailtje gestuurd. Later kreeg ik een Orderbevestiging waarin stond dat het product niet meer op voorraad was en ook niet meer leverbaar. Erg raar dat ze me dat pas naar 2 dagen kunnen vertellen, terwijl het product op voorraad zou moeten zijn.
Al met al kan ik nu toch wel concluderen dat Alternate niet direct reageerd en hun website niet goed bijhoudt. Aan het aantal reacties gelezen te hebben hier ben ik zeker de eerste niet.
En zo kan ik nog aardig lang doorgaan

Hele, hele goeie ervaring...dvaupell schreef:Nou Sbf.Koch, het was niet mijn doel om specifiek Paradigit te adviseren, maar meer om in een winkel, ter plekke, met eigen ogen vast te stellen of het apparaat doet wat je ervan verwacht.
Heb jij trouwens aandelen Paradigit of zo ?(Of ben je gewoon erg tevreden)
Neem nou dit: 2e hands RAM gekocht, na een paar uur MoBo en geheugen doorgebrand. Ik naar ParaDigit, naar de klantenservice. Kijken we wel even naar, meneer! Toen ik terug kwam (zelfde avond) stond de PC weer klaar, gerepareerd en mobo vervangen, en ik verwachtte natuurlijk een rekening. Of het door ander geheugen kwam. Ja, zei ik... Toen raadden ze me aan voortaan op het merk te letten en ik kon de PC (met nieuw mobo) zo weer meenemen. Kosteloos.
En da's slechts 1 voorbeeld...
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
- Robin V
- Lid
Het wordt dus deze PC... Nu nog enkel mijn loon gestort krijgen...CPU: AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, Boxed - 198,00
Geheugen: Corsair TWINX1024-3200C2PRO DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), LED - 141,00
Hardeschijf: Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 - 85,00
Moederbord: Asus A8N-E (SLI) - 95,00
Videokaart: XFX GeForce 7800 GT 256 MB, PCI Express x16 - 424,00
DVD Brander: NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM - 41,00

De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Jezus, en jij wou geen PC die nog jaren nieuwe games kon spelen, maar wel BF2? Nou, dan heb je bij deze toch echt voor de eerste optie gekozen... Dit systeem is overdreven snel (zou hem graag hebben hoor, daar niet van...)Robin Vercammen schreef:Het wordt dus deze PC... Nu nog enkel mijn loon gestort krijgen...CPU: AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, Boxed - 198,00
Geheugen: Corsair TWINX1024-3200C2PRO DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), LED - 141,00
Hardeschijf: Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 - 85,00
Moederbord: Asus A8N-E (SLI) - 95,00
Videokaart: XFX GeForce 7800 GT 256 MB, PCI Express x16 - 424,00
DVD Brander: NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM - 41,00
Bespaar jezelf €125- en koop deze kaart in plaats van die 7800GT:
http://www.alternate.nl/html/shop/produ ... tno=JAXX45&
Geloof me, die is nergens voor nodig tenzij je echt een heel veeleisende gamer bent. Geldverspilling: over niet al te lang zal er weer een nieuwe, betere zijn. Nooit de tussenstap nemen; zo ook met deze kaart.... Echt, ik raad het je héél erg af!