Verschrikking in de trein

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Erg leuk hoe je van zo'n kleine gebeurtenis een verhaal zo levendig kan vertellen! Je wordt als lezer er in mee getrokken en je ziet de spin al tegen de muur op lopen in de NS treinen. Erg leuk om te lezen!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Zie je nou wel Arjen,

IEDEREEN vindt het een leuk verhaal !
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja..maar hoe moet een onzekere jongen als ik dat nou weten?
En sowieso...het is toch logisch dat je je eigen werk TE kritisch bekijkt?
Op een gegeven moment is niets meer goed en gooi je hem liever weg.
Maar dan haal je hem weer uit de vuilnisbak en vraag je meningen van mensen.
Dank jullie wel hiervoor. Jullie hebben mij aangemoedigd om vaker te schrijven. Misschien laat ik het jullie ook wel lezen. Ik ben op het moment aan het proberen een artikel over Michael Gorbatsjov te schrijven. Dat lijkt me leuk voor een forum als dit. Misschien loop ik wel hopeloos vast en kom ik nergens, maar ik ben in ieder geval lekker bezig met iets wat ik leuk vind. En dat is het belangrijkst. ;)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Moet je doen Arjen.

Mocht je bepaalde zaken over Gorbatsjov niet (zeker) weten, dan kun je volgens mij nog aardig wat informatie via Zhukov verkrijgen.

Succes ermee en ... als je iets hebt wat we op dit forum kunnen be- of veroordelen ... :P
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik ben er wel een beetje uit geloof ik. Ik moet het nu alleen nog in een verhaal samen vatten. Oh well...misschien moeten jullie er gewoon nog eventjes op wachten. :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hoelang schrijf/denk je nu over zo'n stuk??
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Hangt er helemaal vanaf. Meestal begin ik te schrijven en dan zoek ik allerlei dingen uit. Die eerste fase duurt zeker wel een uur of wat meestal. Daarna ben ik vaak nog wat details aan het zoeken om het verhaal af te maken. Dan weet ik meestal wat ik wil zeggen. Daarna moet ik het zeg maar "goed"herschrijven; omdat wat ik in eerste instantie schreef soms afwijkt van de waarheid dan wel van wat ik uiteindelijk besloten heb om te gaan zeggen.
Hierna laat ik het meestal eventjes rusten om het vervolgens te gaan herschrijven her en der om te kijken hoe dat werkt.
Hierna volgt, na wederom een kleine pauze, de laatste versie.
Meestal ben ik dan nog lang niet tevreden. Maar alle veranderingen die ik vervolgens doorvoer maken het meestal slechter.
Al met al meestal wel een paar weken. Soms een maand ofzo..nu heb ik eigenlijk te druk om mijn stuk over gorbatsjov af te maken dus kan het wel eens wat uitlopen...vanaf 13 oktober ofzo heb ik weer volop tijd iig...
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Aha, bedankt voor de info! :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Plaats reactie