F.E.A.R. staat voor First Encounter Assault Recon.
Planet schrijft het volgende:
En man, oh man, wat is dit een griezelig spel. In de eerste instantie lijkt het een FPS á la Half Life 2, maar halverwege gebeurden er al een aantal dingen die mijn nekharen létterlijk rechtovereind deden staan. Je schrikt gewoon echt. Je moet de demo zelf spelen wil je begrijpen wat ik bedoel.F.E.A.R. staat in het spel voor First Encounter Assault Recon, een eenheid die zich met paranormale zaken bezighoudt. In de demo krijg je de taak om de telepatisch begaafde leider Paxton Fettel van een paranormale elite-eenheid uit te schakelen. Maar iets heel sinisters wacht je...
De angstige momenten worden niet gecreeerd door het plotseling opdoemen van monsters zoals bijvoorbeeld bij Doom 3, maar Monolith gaat er juist subtiel mee om. Een luchtrooster waar het licht doorheen schijnt wordt plots dichtgeklapt als je er langs loopt, waarna je een klein meisje giegelend weg ziet lopen. Ga je haar achterna, dan blijkt ze verdwenen te zijn. Net als bij de eerste Half-Life 1 weet F.E.A.R. de spanning snijdend te maken, hoewel het nog niet zo eng is als bijvoorbeeld bij System Shock 2.
Let wel: Je systeem moet behoorlijk up-to-date zijn om de grafische pracht op je beeld te toveren.
Mijn AMD64 3200+ Venice met 1024mb ram en een GeForce 6800le had er al wat moeite mee.
http://www.whatisfear.com/us/