Dank je wel voor je complimenten Zhukov. Die veer steek ik in mijn hoed.
Daar wordt ie kleurrijker van.
Ik wilde nog een paar dingetjes kwijt. Ik vraag me af waar ik op moet houden want als je teveel zegt in 1 keer komt het allemaal niet zo duidelijk over heb ik altijd het idee.
Goed; laat ik van steken: Dat überklimrek rules trouwens. Ook ik heb daar regelmatig in geklommen. Wat jou daar is overkomen is uiteraard niet leuk. Maar wat er gebeurde staaft precies wat ik bedoelde. In eerste instantie is er een getrainde jongen (in kickboxen) die de wol over zijn ogen getrokken krijgt door een ongetrainde jongen die helemaal niet wil vechten maar ook zeker niet onderdoet voor de ander. Tot hier is alles nog zoals ik het zei; ook volgens jou lijkt mij. Vervolgens verlaat jouw bewustzijn dit gevecht in de illusie dat alles voorbij is. Daar maakt dit getrainde ruggetuffertje gebruik van en slaat je een gebroken neus.
Basically gebeurt dit omdat jouw energie alweer weg was gegaan van de conflictsituatie en zich niet meer bewust was van het gevaar.
Ik dacht dat ik hier ook op gewezen had; maar goed...
Het bestaan van dit soort kleine pestkopjes belemmert natuurlijk alle kleine communistjes ervan zich fijn te voelen.
Maar daar geet het eiegnlijk mis. Het kleine pestkopje was namelijk ook een klein communistje dat zich niet fijn voelde.
Overigens over niet met jezelf bezig zijn: ik denk dat daar de kern van jezelf niet prettig voelen ligt. Je plaatst een stukje van je eigen gevoel buiten jezelf en als dat niet wordt zoals jij het wil dan voel je je slechter.
Heel raar effect; want daardoor gaan mensen om je heen zich weer met jou bezig houden en zichzelf slechter voelen omdat jij je slechter voelt.
Zo zijn alle kleine communistjes niet gelukkig. Ik moet altijd aan een zwaartekrachtskern denken in het ruimte-tijd continuüm; als dat je iets zegt. Feitelijk doen wij mensen hetzelfde met onze innerlijke energie bron volgens mij. Zo kunnen we het ruimte-tijd continuüm buigen en sneller zijn dan anderen voor mogelijk houden. Sommige monniken die hun hele leven lang getraind hebben schijnen dit te kunnen. Maar goed..ik dwaal af..
Wat ikaltijd zo grappig vind aan dit soort discussies met mensen is dat iedereen 1 ding gemeen heeft die vindt dat mijn staat van regelloosheid en liefde niet zou kunnen bestaan:
Er zijn altijd wel ANDEREN die niet lief zullen zijn en mij misschien wel pijn willen doen. Toevalliger wijs is dit meestal precies het punt waarop degene met wie ik in discussie treed zich ook niet aan de toffe manier van doen wil houden en gooit het dan vervolgens op een : als hij het niet doet dan ik ook niet. Wat jou siert Zhukov is dat je in ieder geval nog over jezelf praat en niet over anderen: misschien blijk wel dat ik vreemd ga met je vrouw. (en als het gaat om je niet aan de goeie orde te houden dan is dit natuurlijk de fijnste keus) Maar goed...Het is zo dat er een heleboel manieren zijn waarop dit in het honderd kan lopen.
Als je het zo bekijkt KAN het ook niet anders dan in het honderd lopen.
Ikzelf bekijk het leven liever van een andere kant: Hoe kan ik zo goed mijzelf zijn dat ik met alle dingen die mij overkomen om kan gaan. Met andere woorden: Hoe sta ik zo in het leven dat ik alles neem wat er in de beker zit die "god" mij aanbied.
Wat mij betreft zijn er 2 erg belangrijke dingen in deze:
1 Het is mij altijd zo opgevallen dat dieren dingen nemen voor wat ze zijn. (uiteraard zijn er ook situaties waarin dieren leren van negatieve situaties...maar dit is om fysieke redenen..niet om geestelijke of emotionele...) Wij mensen zijn degenen die door onze ervaringen en door onze angsten emotionele problemen krijgen. "Waarom?" heb ik me vaak afgevraagd. Ik vermoed dat dit ons ego betreft. Het punt is dat er een bepaald moment is dat elk mans zichzelf afvraagt: wie ben ik? Wat is echt en wat niet? We beginnen met vergelijken van situaties; namelijk van het vergelijken van onszelf met het niets...of het alles zo je wilt. Het rare is dat er daar eenbepaalde noodzaak is om onszelf te defeniëren. Want zolang we dat niet hebben gedaan kunnen we onszelf niet vergelijken met dat alles.. Met het defeniëren van onszelf wordt ons ego geboren. Oh rampspoed waarom zit u in zo een onschuldig pakketje verscholen? Want het is juist ons ego...die defenitie van onszelf die ons dwingt boos te worden om onredelijke dingen of oorlog te voeren om onzin.
Zonder ons ego zouden we dingen veel makkelijker nemen zoals ze zijn. Ik vraag me wel eens af waar onze emoties geboren worden....ik vermoed dat onze verschillende emoties op verschillende plaatsen geboren worden...onze liefde voor ons ego onstaat en onze angst op het moment dat ons ego ontstaat...
Goed...een belangrijk punt is dus het proberen ego-loos te zijn.
2 Goed..punt 2 is denk ik makkelijker gezegd: liefde voor jezelf. Uit liefde voor jezelf zul je de wereld liefde kunnen geven. Andersom wordt het een neerwaartse spiraal denk ik.. Eigenlijk heb ik het hier hierboven al over gehad. Als je eigen energie goed stroomt en vol is van liefde dan is het toch makkelijk om te houden van de dingen om je heen? Wanneer er dan iets misgaat is het in principe makkelijk om een pijn gevoel los te laten als je geen ego bezit. Het is dan namelijk gewoon.
Ik ben duidelijk niet zo eloquent als vanochtend.
Ik wilde eventjes kwijt dat ook ik het moeilijk heb met veel dingen in mijn leven. Ik kan ook niet alles gelijk loslaten...maar dit is wel de juiste weg volgens mijn gevoel. Eigenlijk kun je alleen maar stap voor stap nemen wat je krijgt en zo groeien. Wat heeft dit te maken met mijn zo idealistische ideeën? Nou..dat wanneer mensen zich niet zo met hun ego bezig zoudenhouden al die drijfveren niet zouden bestaan die jij aangeeft Zhukov. Sowieso is macht iets wat je krijgt en niet iets wat je neemt. Het bestaat bij de gratie van regels die je op ene groep mensen plakt. Als al die mensen je regels niet accepteren bestaat er geen macht. De reden dat mensen die macht (of wat dan ook) zoeken is om hun ego te vervolmaken. Het is eigenlijk best raar om te beseffen dat die mensen dus hun eigen energie compleet willen maken met energie die ze van anderen willen krijgen. Hiervoor bedenken ze de meest ingenieuze manieren. Het is ook gedoemt om te mislukken volgens mij; maar goed...
Nu ja....als ik wat vaag in de lucht zit te brallen volgens jullie moeten jullie het maar zeggen. Als ik duidelijker moet zijn moeten jullie het maar vragen en als ik nu balkenende moet gaan vervangen en jullie moet gaan leiden bekijken jullie het maar.