Ongelofelijk, wat is dit tenen krommend!
14 pagina’s persoonlijke onzin, wat totaal niet gerelateerd is aan het onderwerp. Tot mijn grote verbazing heb ik maar 1 post gezien van een moderator, die alleen maar vermelde dat het onderwerp is verplaats naar een ander subforum.
Als je de discussies leest op dit forum, dan blijkt al snel dat een aantal mensen zijn die zich links opstellen (Harro en vrienden) en een aantal die zich rechts opstellen (Glenn en Jelle in dit geval). Hier is natuurlijk helemaal niks mis mee, sterker nog: dit is prima. Zonder tegenstellende meningen zou er namelijk geen discussie mogelijk zijn. Maar waarom moet dit nou zo persoonlijk?
Opmerkingen over een WO2.nl Award, mensen een walgelijk ventje noemen enz enz … Sorry hoor, maar dat kan echt niet, het toont een totaal gebrek aan respect. Toch grappig dat de mensen die tolerant tegenover buitenlanders denken te staan zulke opmerkingen in de mond durven nemen.
Aan de andere kant weet Glenn waarschijnlijk ook wel dat je met opmerkingen als ‘het land uit stampen’ enz mensen in het harnas jaagt.
Wat ik Glenn echter als één van de weinigen zie doen, is zijn mening geven over een onderwerp. Zijn ‘tegenstanders’ zie ik zelden een mening hebben, afgezien van proberen Glenn z’n mening te torpederen, zonder dus zelf een mening te uiten over het eigenlijke onderwerp.
Waarom willen mensen niet zien dat moslim extremisme een gevaar vormt? Zitten jullie nog steeds in de ontkenningsfase? Wat moet er nog gebeuren in de toekomst voordat men het slaap uit de ogen begint te wrijven? Of maken jullie je wel stiekem zorgen, maar vinden belangrijker een ander z’n mening af te kraken (met elk persoonlijk wapen in jullie arsenaal).
Tip voor Glenn: het is erg verleidelijk om op sommige reacties in te gaan, maar volgens mij is dit precies wat ze willen: anderen proberen bepaalde uitspraken te laten doen, zodat ze nog meer kunnen mekkeren over hoe kut je wel niet bent, en zich zelf de hemel in prijzen omdat ze denken gelijk te hebben.
101st Michiel schreef al (gericht aan Harro) :
Begint erop te lijken dat iedereen die het niet met jou eens is, minder is dan jijzelf..
Tegen beter weten in plaats ik dit bericht, want ik had me voorgenomen niet meer met discussies op dit forum te bemoeien. Als je je aangesproken voelt: prima. Als je je gekwetst voelt: jammer dan (alhoewel dit niet mijn bedoeling was).