Hondje opgehangen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

1985.....Een dancing ergens in Belgie langs een kanaal.

21:00- Vele dancingbezoekers gaan blij en uitgelaten de dancing binnen. Zijnde bewaker observeer de toestand vergezeld van mijn hond, een duitse herder. Geen problemen, Ik word zelfs gefeliciteerd voor het gedrag van mijn hond. Brave beest, zeggen ze.

02:00- Problemen beginnen. In de dancing kost een biertje 60 Bef. Velen hebben een bak bier in hun wagenkoffer staan. Er word op straat gedronken. Zijn mijn zaken niet.

04:00- Er word tegen autodeuren gestampt, onderling gevochten, gillende meisjes. Ik tracht tussenbeide te komen met mijn hond. Door de aanwezigheid van de hond trekken de oproerkraaiers zich terug naar hun wagen. Ondertussen is er een handgemeen ontstaan aan de ingang van de dancing wegens een gestolen jas. Men vraagt mijn tussenkomst met hond. Probleem word in der minne geregeld.

05:30- Bij het betreden van de openbare weg word ik op de borstkas geraakt door (leeg ) bierflesje. Geen probleem. Er vallen nog ledige bierflesjes naast mij op de grond en ik ga op één knie om een zo klein mogelijk doel te vormen. Op hetzelfde ogenblik stopt het geblaf van mijn hond en hij valt neer. Een bloedende snede van 4 cm op zijn hoofd, geraakt door een bierflesje. Ben razend geworden, maar iedereen ging lopen.

05:50- Met hond naar de dierenarts die de wonde genaaid heeft.

Daarna is mijn hond nooit meer dezelfde geweest, als hij veel volk bij mekaar zag begon hij te kreunen. Waardeloos voor bewaking. Ik ook.

O ja...De eigenaar van de dancing had geprotesteerd bij mijn werkgever omdat ik te vroeg mijn dienst had verlaten. Ik moest aanwezig blijven tot 07:00.

Mijn werkgever stuurde een aangetekend schrijven dat ik mijn dienst niet mag verlaten voor het afgesproken uur en dat er een afhouding van mijn loon zou gebeuren. Wat ook gebeurt is.

Hoedje af voor de dierenarts die geen vergoeding wou voor het verzorgen van mijn hond.

En twintig jaar later doe ik nog steeds bewaking, maar nu ken ik mijn medemens !!!

Leo
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tja, die mietjes vinden de dieren zo een eenvoudig doelwit. En ze zijn geestelijk zo achtergesteld dat ze hun agressie op een levend wezen moeten uiten.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dodo:
k zou niet in Vaupellandië willen wonen.
Stel dat er een fout is in de rechtzaak, en iemand anders het hondje heeft opgehangen. Ben je flink de pineut als dooie..
Ik ga ervan uit dat je de ironie eigenlijk wel had begrepen, he Dodo?
Een fout in de rechtzaak is overigens ook al niet mogelijk als standrechtelijk wordt geëxecuteerd.

Wel jammer... Ik had eigenlijk van Glenn nog wel enige bijval verwacht.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ach..
Ik wist niet wat ik van je slappe gebrabbel moest denken. :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

dvaupell schreef:
Wel jammer... Ik had eigenlijk van Glenn nog wel enige bijval verwacht.
Ja hallo.
Glenn had geen zin om te reageren....juist vanwege je "ironie".
Ik had de hint wel door!!!
Afijn,ik gaf mijn mening,en ik voel me niet verplicht of aangesproken om voorts mijn mening te gaan verdedigen aan al wie er anders over denkt.

Maatschappelijk werk helpt niet voor zulks gespuis.
Opsluiting is niet veel beter want deze misdadigers zijn in mijns inziens niet meer op het rechte pad te krijgen.
Als je tot zulke dingen in staat bent.
Maar een andere keuze is er helaas niet.
Maar nu geef ik toch weer een repliek tsssss.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Dodo, Glenn,

Bedankt :evil:
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Dieren zijn in vele gevallen meer waard dan het schepsel dat zich menselijk durft te noemen...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

dvaupell schreef:Dodo, Glenn,

Bedankt :evil:
We weten het, je bent een koning.. :+
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Mike Hazeleger
Lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:06
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike Hazeleger »

Je hebt helemaal gelijk Robin... ik sluit me bij je mening aan!... Dieren zijn ook veel makkelijker dan mensen... geen mensen, geen problemen enz. maja het is nou eenmaal zo...

Mvg.
Mikey
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

denk dat die 2 jongens wel ergens moet gaan harken voor 120 uur !!!
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Laat de forum-bezoekers vooral niet weten waar ze gaan harken, me dunkt...
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

nee maar dit is nederland

ze zullen wel een moelijke jeugd hebben gehad ,drug probleem ,drank op ,ruzie thuis , verveling

heey als ze alles hebben wat hier boven staat is vrijspraak ook nog wel mogelijk
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Het wordt hoog tijd dat men voor zulke onmenselijke daden direkt zéér strenge straffen oplegt : snelrecht (in dit geval, zonder kans op vervroegde vrijlating) twintig jaar effektief!

Daar moet justitie aan werken!

Jij hebt dit soort misdrijf gepleegd daar staat dan direkt zoveel tegenover zonder dat er advokaten moeten rijkgemaakt worden door allerlei handigheidjes tevoorschijn te toveren!

Mvg,

Paul Siemons
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Paul,

Twintig jaar is natuurlijk geen slecht idee, maar waar wil je al die gasten opsluiten dan? Er is nu al een cellentekort, laat staan dat er elke dag 1000 gasten worden opgesloten voor 20 jaar voor kleine vergrijpen.. Ik bedoel, als ze besluiten om bij jou in de achtertuin een cellencomplex gaa nbouwen ga je ook protesteren.

Conclusie van mijn betoogje is dan ook dat het wel redelijk moet zijn en binnen de mogelijkheden valt ;)

779
Paul Siemons
Lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 apr 2004, 20:37

Bericht door Paul Siemons »

Hallo,

Zover is de maatschappij heen: ".... een klein vergrijp..."???

Om niet goed van te worden!

Wat is volgens jou dan een zwaar vergrijp?


Mvg,

Paul Siemons
Gesloten