Hondje opgehangen
- Drs. S.
- Lid
Dit soort gasten hebben totaal geen empatisch vermogen (= het vermogen om in te leven en voelen wat anderen denken en voelen). Maatschappelijk werk zal hier ook geen verandering in brengen.
Moord op een hond, poging tot moord op de vrouw en beroving. Een zware celstraf lijkt me de enige juiste oplossing.
Moord op een hond, poging tot moord op de vrouw en beroving. Een zware celstraf lijkt me de enige juiste oplossing.
- Dodo
- Lid
Zo'n wereld is het niet hoor.Julian schreef:Levenslang in een klein kooitje, een fatsoenlijke cel incl. TV etc. verdienen zulk soort gasten niet...
Gr. Julian
Moet je maar eens met enkele ex-gevangen spreken.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
Nee het is nog veel beter..Dodo schreef:Zo'n wereld is het niet hoor.Julian schreef:Levenslang in een klein kooitje, een fatsoenlijke cel incl. TV etc. verdienen zulk soort gasten niet...
Gr. Julian
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
- Dodo
- Lid
Hahahahaha!Jelle H. schreef:Nee het is nog veel beter..Dodo schreef:Zo'n wereld is het niet hoor.Julian schreef:Levenslang in een klein kooitje, een fatsoenlijke cel incl. TV etc. verdienen zulk soort gasten niet...
Gr. Julian
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
- Drs. S.
- Lid
Koch, je moet veroordeelde criminelen niet in een slachtoffer rol geven. Iemand die een oud vrouwtje berooft, mishandeld en haar hond doodmaakt verdient niet beter. Je kunt gaan zeggen dat ze zielig zijn, meer liefde verdienen of gevangenis onwaardig zijn, maar zulk soort mensen moet gewoon gestraft worden en de enige manier waarop dat kan is het gevang.
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
Heb je zelf gezeten ofzo?Sbf.Koch schreef:Beste mensen, voor de zoveelste maal: volgens mij onderschatten jullie het psychologisch effect van het leven tussen 4 muren op een dagelijkse basis, met als enig 'verlof' een uurtje roken op een ommuurde binnenplaats, volledig. Met of zonder tv.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
-
- Lid
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Jelle H.
Wat Koch hier opmerkt, en trouwens niet voor het eerst en bovendien volkomen terecht, is dat er klaarblijkelijk een beeld bestaat dat onze gevangenissen luxe-hotels zijn waar je graag zou willen vertoeven.
Dit is echt bezijden de waarheid. Het eenvoudige feit dat je in een regime zit waar alles voor je wordt geregeld en je niet naar buiten kunt. Dus nauwelijks meer invloed hebt op je eigen leven heeft een enorm psycholgisch effect. Om je dat voor te kunnen stellen hoef je echt niet zelf "te hebben gezeten".
Overigens, als je erop wilt wijzen dat het in het buitenland allemaal (nog) veel strenger en erger is, krijg je bij voorbaat gelijk.
Wat is dat nou weer voor reactie, Jelle ?Heb je zelf gezeten ofzo?
Wat Koch hier opmerkt, en trouwens niet voor het eerst en bovendien volkomen terecht, is dat er klaarblijkelijk een beeld bestaat dat onze gevangenissen luxe-hotels zijn waar je graag zou willen vertoeven.
Dit is echt bezijden de waarheid. Het eenvoudige feit dat je in een regime zit waar alles voor je wordt geregeld en je niet naar buiten kunt. Dus nauwelijks meer invloed hebt op je eigen leven heeft een enorm psycholgisch effect. Om je dat voor te kunnen stellen hoef je echt niet zelf "te hebben gezeten".
Overigens, als je erop wilt wijzen dat het in het buitenland allemaal (nog) veel strenger en erger is, krijg je bij voorbaat gelijk.
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Tex
- Lid
- Contacteer:
wil nu ook niet zeggen dat het volledig onwaar is over de gevangenissen hier in Nederland. Meen dat ik een tijd terug ergens foto's heb gezien van gevangen ergens in Nederland die het nogal goed hadden. Hadden hun eigen bar, poole etc. Nu is dit een voorbeeld van hoe het niet moet en daar zijn de meesten het ook mee eens dat dit niet kan, maar toch gebeurd het. Een ding weet ik wel en dat is dat een gevangenis straf voor iedereen op een andere manier word ervaren. Persoonlijk denk ik 1x en nooit weer zoiets. Er blijven mensen die er mee leven kunnen tussen deze 4 muren.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
- Drs. S.
- Lid
Eén van de bedoelingen van een gevangenis is het straffen door het beperken van de bewegingsvrijheid. Het psychologische effect ligt dus in de aard van het opsluiten. Die mensen moet je dus niet zielig gaan noemen, want ze hebben immers een misdaad begaan waar een bepaalde straf op staat. Koch geeft ze een slachtoffer rol, die gevangenen zelf maar al te graag vervullen. Ik vindt dit verkeerd.
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Drs S:
Ik zie Koch nergens melden dat hij dat zo zielig vindt voor de gevangenen.
Waaruit blijkt dit? Ik zie alleen maar dat Koch er terecht op wijst dat het leven in de gevangenis niet zo prettig is als vaak wordt veronderstelt.Koch geeft ze een slachtoffer rol
Ik zie Koch nergens melden dat hij dat zo zielig vindt voor de gevangenen.
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
Waar gaat deze discussie nou eigenlijk over?
Als men een delict pleegt, moet men de cel in, dat weet iedereen. Ik snap dan ook niet waarom jullie moeten discussieren over de 'prettigheid' van het leven in een cel.
Ik hoop dat het leven van een gevangene onprettig is. Dat is ook exact de bedoeling.
Als men een delict pleegt, moet men de cel in, dat weet iedereen. Ik snap dan ook niet waarom jullie moeten discussieren over de 'prettigheid' van het leven in een cel.
Ik hoop dat het leven van een gevangene onprettig is. Dat is ook exact de bedoeling.
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Met alle respect Jelle, volgens mij heb jij behoorlijk bijgedragen aan deze discussie.
De discussie begon over het voorval van de oude dame met haar hondje waarop de (begrijpelijke) emotionele reacties kwamen over hoe de daders zouden moeten worden behandeld ... en dat een gevangenisstraf blijkbaar niet voldoende zou zijn...
Koch brengt mijns inziens een goede inbreng door te stellen dat het leven in de gevangenis bepaald geen feestje is ondanks het humane beleid in de Nederlandse inrichtingen....
Da's toch geen vreemde gang van zaken, Jelle?
De discussie begon over het voorval van de oude dame met haar hondje waarop de (begrijpelijke) emotionele reacties kwamen over hoe de daders zouden moeten worden behandeld ... en dat een gevangenisstraf blijkbaar niet voldoende zou zijn...
Koch brengt mijns inziens een goede inbreng door te stellen dat het leven in de gevangenis bepaald geen feestje is ondanks het humane beleid in de Nederlandse inrichtingen....
Da's toch geen vreemde gang van zaken, Jelle?