Discussies op het forum

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Drs S:
Volgens mij ziet Harro mij als één van de redenen voor zijn vertrek. Ik voel me echter niet door hetbovenstaande aangesproken, aangezien ik me niet 'anti-' of racistisch opstel
Ik weet niet of je zoveel eer wel toekomt, Drs. S, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken!

Ik vind het een ongelofelijk verlies voor dit forum. Harro heeft zich altijd ingezet voor (maatschappelijke) discussies op basis van argumenten. Hij heeft zich terecht verzet tegen alle ongenuanceerde kreten die hier door sommigen worden geponeerd.

Ik moet je zeggen dat ik ook erg teleurgesteld ben in Sjoerd. Hij heeft een in het begin beetje ingegrepen in de discussie, gedreigd met bans en zich vervolgens niet meer om deze, door Zhukov terecht gestarte discussie bekommerd....Verder heeft hij in mijn optiek precies de verkeerde deelnemers gewaarschuwd.

Als me dit op een ban komt te staan vanwege kritiek op een moderator... so be it.

Op deze manier kun je het babbelbox en zeker het discussieforum wel sluiten.

Harro, je bent een goeie gozer. Ik weet dat je meent wat je zegt en altijd met open vizier voor de redelijkheid en vooral voor de werkelijkheid hebt gestreden. Ik baal enorm van het feit dat het zover heeft moeten komen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

dvaupell, ik voelde mij aan gesproken vanwege zijn reactie hier: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=11255

Even voor de duidelijkheid: Hij mocht zich dan wel ergeren aan mijn post-gedrag, ik ergerde me ook aan zijn post-gedrag. Maar ik ben er nog...

**inmiddels heeft het niet veel zin meer om de link aan te klikken, aangezien alle posts zijn verwijdert vanaf het punt dat het mis ging.**
Laatst gewijzigd door Drs. S. op 22 nov 2005, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

dvaupell schreef: Als me dit op een ban komt te staan vanwege kritiek op een moderator... so be it.
Niemand wordt gebanned om kritiek op de Mods. (mits respectvol gebracht uiteraard. :wink: )
Ik moet je zeggen dat ik ook erg teleurgesteld ben in Sjoerd. Hij heeft een in het begin beetje ingegrepen in de discussie, gedreigd met bans en zich vervolgens niet meer om deze, door Zhukov terecht gestarte discussie bekommerd....Verder heeft hij in mijn optiek precies de verkeerde deelnemers gewaarschuwd.
Ik heb naast het forum genoeg andere dingen te doen.
Gisteren heeft mijn zusje haar verjaardag gevierd voor de familie waardoor er een huis vol visite zat. Ik heb toen tussen de bedrijven door even de nieuwe posts gelezen en toen zag ik dat deze discussie was opgestart.
In de openingspost van Zhukov las ik een aantal dingen die hij juist niet in dit topic wilde zien. Een paar posts verder werd dit verzoek alweer kompleet genegeerd. Daarom heb ik ingegrepen met in eerste instantie een waarschuwing en een lik op stuk beleid afgekondigd en zo geprobeerd te voorkomen dat de discussie zou ontsporen.

Het feit dat ik dus tot vanavond niet op het forum was en niet naar de discussie heb omgekeken komt dus totaal niet voort uit desinteresse, maar gewoon uit het feit dat ik me niet eerder kon vrijmaken om de topics en de posts rustig te bekijken. Als ik daardoor mensen heb teleurgesteld spijt me dat zeer, maar mijn opleiding komt voor het forum.

Edit door WTH: Het geldt voor elke moderator en admin dat hun werk hier geheel vrijwillig is. Naast dit is er ook veel al een voltijd studie en/of werk die ze bezig houden. Tijdig ingrijpen is niet altijd mogelijk. Ziet iemand dat er een topic ontspoort dan mag er altijd een mail/pb gestuurd worden naar 1 van de admins of moderators. Als ze online zijn dan is dat te zien of de hoofdpagina. Die kunnen dan meestal meteen reageren. Anders geduld en reageer niet op off topic berichten. Ook als dat persoonlijk is. Pb naar een mod en het moet op te lossen zijn.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Sjoerd,
Bedankt voor je reactie. Ik zal per PB naar je reageren..
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik heb een aantal reacties verwijderd. Deze discussie lijkt me op zich erg zinvol om te voeren, maar wel op een normale manier.

Vanaf hier dus weer gewoon verder met het topic zoals Zhukov het bedoeld heeft.


[edit Sjoerd]Na aandachtige analyse van de verwijderde berichten hebben Jelle H en Drs S bij deze een officiële waarschuwing die wordt opgenomen in hun dossiers. [/edit]
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Dat het ooit zover heeft moeten komen zeg... onbeschrijfelijk.

Goede discussies ontaarden in een persoonlijke vete (d.m.v. onder andere hit 'n run), resulteren in ver-beneden-niveau uitspraken (ik moet je niet, je bent niets voor mij), er komen verwijten totaal de verkeerde kant op en aan de verkeerde perso(o)n(en) gericht.

Ga je vervolgens in op een bericht en staat het de plaatser niet aan, dan wordt er genegeerd en krijg je het verwijt naar je hoofd geslingerd dat je alleen discussieert om te discussieren. Ja, lekker makkelijk.

Ga je in op een beschuldiging en stel je een tegenvraag, krijg je het verwijt aan je broek dat jij schuldig bent aan het ontaarden van een topic.

Mensen, begrijp nou toch een keer dat discussiëren allesomvattend is. In een discussie is het normaal dat je een uitspraak waar je het niet mee eens bent bekritiseert. Het is niet zo dat je zomaar een uitspraak mag doen en vervolgens kunt verwachten dat men je niet persoonlijk aanspreekt. Als je ingaat op een discussie, ga je in op de participanten. Je kunt je niet verschuilen achter 'het is een discussie dus waarom betrek je mij er als persoon bij'. Zo is het altijd gegaan, zo gaat het en zo zal het altijd blijven gaan. Ondoordachte en/of slecht/niet onderbouwde reacties worden nu eenmaal bekritiseerd.

Tot slot; hypocrisie. Als er al met verwijten wordt gesmeten, kijk dan eerst naar je eigen posts. Ik heb het te vaak zien gebeuren dat mensen met een hoge mate van waardevolle inbreng verwijten krijgen van mensen die zelf precies hetgeen doen wat ze de ander verwijten.

Ik ben hier, blijf hier en kan niet begrijpen dat heeft moeten lijden tot Harro's vertrek. Dood en dood zonde.
Laatst gewijzigd door Opgeheven account 1427 op 22 nov 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

My thoughts exactly, Koch.

Ik vind het bijzonder erg dat iemand die altijd zo inhoudelijk en op de feiten heeft bijgedragen aan dit forum zoals Harro, uiteindelijk is vertrokken omdat hij steeds tegen een muur aanliep.

Heel erg jammer en een groot verlies voor dit forum. (Maar dat had ik al eerder opgemerkt)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Ja, ik wil me graag bij bovenstaande posts aansluiten. Een discussie is mooi, nodig zelfs!! Maar dat iemand is weggegaan omdat hem de discussie onmogelijk werd gemaakt vind ik zeer sneu.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Drs. S.
Lid
Berichten: 516
Lid geworden op: 07 sep 2005, 13:32
Locatie: Groningen (NL)

Bericht door Drs. S. »

Ik maak bij deze gebruik om een laatste keer op de zaak in te gaan. Dit is naar mijn mening nodig, aangezien Harro mijn kritiek op hem zag als één van de redenen om dit forum te verlaten.

Bij niemand is een discussie onmogelijk gemaakt. Dat harro niet tegen kritiek kon is Harro's probleem. Ik begrijp dat jullie het jammer vinden dat Harro weg is, maar die keus ligt bij hem zelf.

Als ik zie hoe Harro reageert op de 14-jarige Eric in dit topic, dan vindt ik dat ook best sneu. Was Eric's opmerking nou echt zo erg dat Harro een uur later besluit om weg te gaan vanwege een 'hit-and-run-tactiek'?.

De meeste van jullie zullen niet 'live' bij Harro's vertrek aanwezig zijn geweest. Ik was er wel. Jullie weten niet precies wat er heeft gespeeld aangezien een groot aantal pagina's is verwijderd. Ik weet ook niet wat er in Harro's hoofd rond ging. Wat ik wel weet is dat binnen een uur de beslissing om te vertrekken was gemaakt. Ik denk dat het al langer speelde dan dat uur, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die zoveel heeft bijgedragen aan dit forum binnen een uur besluit om weg te gaan. Er zijn hier meer mensen die kritiek over zich heen krijgen, maar die zijn er nog steeds (of misschien ook niet, maar dat is dan ook hun zaak).

Ik wil verder niet inhoudelijk ingaan op de verwijderde posts en Harro's laatste woorden. Ik wil er alleen nogmaals op wijzen dat niemand de mond werd gesnoerd. Mensen zijn hier voor hun plezier en als er geen plezier meer aan dit forum wordt beleeft, dan heeft het voor hun geen zin om te blijven.

**mods: ik wilde hier niet teveel offtopic doorgaan en ik wilde hier Harro niet beledigen. Ik vond dat er iets over de situatie verteld moest worden, aangezien veel mensen in het duister tasten. **
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

.. Ik weet wel zeker dat Harro's besluit er de brui aan te geven niet alleen op deze laatste discussie was gebaseerd. Als je even een aantal onderwerpen terugleest zie je dat er regelmatig een soort van Anti-Harro campagne is gevoerd waarbij veel kritiek werd geuit op de wijze waarop Harro zijn, naar mijn inzicht, heldere onderbouwde bijdragen leverde en ook de oppervlakkigheid van de bijdagen van sommige anderen aantoonde.
Harro's bijdragen (overigens niet alleen Harro's bijdagen) werden vaak afgedaan als links gebabbel, te soft etc. Dit werd dan weer gebruikt om ongefundeerd over allochtonen te kunnen fulmineren.

Ik snap Harro's vertrek wel, hij had genoeg geincasseerd.

Blijft evengoed heel erg jammer.

P.S. Ik stapte ongeveer 5 minuten na Harro's vertrek in de discussie en heb meteen teruggelezen wat daar aan voorafging.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

dvaupell schreef:.. Ik weet wel zeker dat Harro's besluit er de brui aan te geven niet alleen op deze laatste discussie was gebaseerd. Als je even een aantal onderwerpen terugleest zie je dat er regelmatig een soort van Anti-Harro campagne is gevoerd waarbij veel kritiek werd geuit op de wijze waarop Harro zijn, naar mijn inzicht, heldere onderbouwde bijdragen leverde en ook de oppervlakkigheid van de bijdagen van sommige anderen aantoonde.
Harro's bijdragen (overigens niet alleen Harro's bijdagen) werden vaak afgedaan als links gebabbel, te soft etc. Dit werd dan weer gebruikt om ongefundeerd over allochtonen te kunnen fulmineren.

Ik snap Harro's vertrek wel, hij had genoeg geincasseerd.

Blijft evengoed heel erg jammer.

P.S. Ik stapte ongeveer 5 minuten na Harro's vertrek in de discussie en heb meteen teruggelezen wat daar aan voorafging.
Ik geloof dat ik me hier bij aan wil sluiten behalve het stukje over de anti-Harro campagne dan. Ik heb wel gezien dat Harro veel te incasseren kreeg, maar een anti-Harro campagne vind ik wat overdreven.

Ook ik heb de hele discussie live kunnen volgen en weet wel waar ik het over heb. Het speelde sowieso (zoals dvaupell al aangeeft) al langer dan deze discussie.

Overigens verder "no hard feelings" naar een ander die zich misschien aangesproken zou voelen hierdoor; zoals Drs.S. al zegt: iedereen maakt zijn eigen keuzes.

Arjen
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie