Bomenkap in Schinveldse bossen.
-
- Lid
Bomenkap in Schinveldse bossen.
Jullie weten het vast wel. Vanwege betere radarwerking van de awacs vliegtuigen wil men een groot stuk van het Schinveldse bos kappen.
Mijn vraag aan jullie:'Wat vinden jullie hiervan?'
Mijn mening:
Erg jammer. Er is al niet zo veel bos en dat word nu dus nog minder. Maarja, er valt niks aan te doen, lijkt mij.
Overigens vind ik het wel een schandaal van Jos Zuydgeest ('Burgemeester') die totaal niet achter de mening van het volk en andere partijleden staat.
(De site van GroenFront die in het bos actie voeren: http://www.groenfront.nl/ )
Mijn vraag aan jullie:'Wat vinden jullie hiervan?'
Mijn mening:
Erg jammer. Er is al niet zo veel bos en dat word nu dus nog minder. Maarja, er valt niks aan te doen, lijkt mij.
Overigens vind ik het wel een schandaal van Jos Zuydgeest ('Burgemeester') die totaal niet achter de mening van het volk en andere partijleden staat.
(De site van GroenFront die in het bos actie voeren: http://www.groenfront.nl/ )
- Feldmarschall
- Lid
Ik woon redelijk in de buurt van Schinveld en bij ons komt er ook een paar keer per dag zo'n Awacs over, wel ietwat hoger dan daar terplekke. Maar ik weet wel dat Schinveld het niet wil meemaken als zo'n ding daar een boom raakt tijdens het opstijgen en in het dorp een 'noodlanding' moet maken...
En bovendien, in Nederland is toch elk bos aangeplant,
als ze t niet willen kappen hadden ze zich dat een paar jaartjes eerder moeten bedenken.
En bovendien, in Nederland is toch elk bos aangeplant,
als ze t niet willen kappen hadden ze zich dat een paar jaartjes eerder moeten bedenken.
I reject your reality and substitute my own
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
'D'r pruusj voort volle gaas achteroet toen du Amerikoönsje Shermans 't Ranzellerveld aafkoomte..'
- Sjoerd
- Lid
Omdat een vliegtuig zo veel mogelijk tegen de wind in moet landen om de remweg kort te houden. Met rugwind landen is veel lastiger en je hebt er een langere baan voor nodig.Tjeerd schreef:Ja natuurlijk vind ik het jammer. Maar mijn vraag. Waarom kan in godsnaam niet een vliegtuig een grootte bocht maken en dan zo de andere kant op landen??
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
langere baan aan de andere kantSjoerd schreef:Omdat een vliegtuig zo veel mogelijk tegen de wind in moet landen om de remweg kort te houden. Met rugwind landen is veel lastiger en je hebt er een langere baan voor nodig.Tjeerd schreef:Ja natuurlijk vind ik het jammer. Maar mijn vraag. Waarom kan in godsnaam niet een vliegtuig een grootte bocht maken en dan zo de andere kant op landen??
- Daan S.
- Lid
Ik vind het onzin! Er zijn genoeg andere vliegvelden.. Je kunt wel zeggen, och het zijn maar 6 hectare ofzo, maar dan blijft er straks geen boom meer over, natuurlijk duurt dit nog wel vele tientallen a honderden jaren maar die bomen zijn volgens mij best belangrijk voor de zuurstof en die zooi ...
Ik zou zeggen dat die grote vliegtuigen moeten uitwijken naar een ander vliegveld! Of een 2de optie zou zijn dat ze ergens anders een nieuw bos aanplanten ofzo van dezelfde of grotere omvang en dit beschermd maken ofzo ..
Ik zou zeggen dat die grote vliegtuigen moeten uitwijken naar een ander vliegveld! Of een 2de optie zou zijn dat ze ergens anders een nieuw bos aanplanten ofzo van dezelfde of grotere omvang en dit beschermd maken ofzo ..
- symen
- Lid
Re: Bomenkap in Schinveldse bossen.
MEschien valt er wel wat aan te doen, Actievoeren meschien.pionier schreef: Erg jammer. Er is al niet zo veel bos en dat word nu dus nog minder. Maarja, er valt niks aan te doen, lijkt mij.
En dat ze weer bos gaan kappen vind ik niks.
Er zou toch vast wel een andere oplossing voor zijn.
-
- Lid
- Contacteer:
Die hele AWACS is totale flauwe kul. Wat doen ze daar nou nog mee. Vroeger toen de muur er nog stond en het westen bang was voor de Russen wedrt het luchtruim in de gaten gehouden door de AWACS om te voorkomen dat het Oostblok een onverwachte aanval met vleigtuigen zou uitvoeren!
Daar hoeven we nu toch geen AWACS vliegtuigen meer voor in te zetten. Laat die dingen dan in Irak of zo vliegen!
En zeg niet dat het is om het vliegverkeer veiliger te maken want daar zijn ze nooit voor gemaakt.
Erik
Daar hoeven we nu toch geen AWACS vliegtuigen meer voor in te zetten. Laat die dingen dan in Irak of zo vliegen!
En zeg niet dat het is om het vliegverkeer veiliger te maken want daar zijn ze nooit voor gemaakt.
Erik
- Julian
- Lid
-
- Lid
- Contacteer: