Videokaart
- Hauptman Raymond
- Lid
- Jurrie
- Moderator
Hallo Raymond,
Ik weet niet helemaal precies wat je bedoeld, maar als je merkt dat een bepaald (nieuw) spel ofzo niet werkt, kan je het beste de nieuwe drivers downloaden op de site van de fabrikant. Dit helpt vaak de performance te verbeteren (of het spel aan het werken te krijgen als dit niet werkt)..
En verder kan je je videokaart soms ook nog overclocken, maar hier heb ik minder verstand van (maar er zullen hier vast mensen zitten die er meer verstand van hebben
)
Hoop dat je er wat aan hebt
Jurrie
Ik weet niet helemaal precies wat je bedoeld, maar als je merkt dat een bepaald (nieuw) spel ofzo niet werkt, kan je het beste de nieuwe drivers downloaden op de site van de fabrikant. Dit helpt vaak de performance te verbeteren (of het spel aan het werken te krijgen als dit niet werkt)..
En verder kan je je videokaart soms ook nog overclocken, maar hier heb ik minder verstand van (maar er zullen hier vast mensen zitten die er meer verstand van hebben

Jurrie
- Hauptman Raymond
- Lid
Dankjewel, want op een computer kan ik geen cod spelen, omdat we op die pc een te slechte videokaart hebben.Jurrie schreef:Hallo Raymond,
En verder kan je je videokaart soms ook nog overclocken, maar hier heb ik minder verstand van (maar er zullen hier vast mensen zitten die er meer verstand van hebben)
Jurrie
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Controleer/update je drivers (eventueel de drivers eens deinstalleren en opnieuw erop zetten), update DirectX naar de laatste versie, kijk of je misschien spellen in een lagere resolutie met zo min mogelijk opties wel kunt spelen. Kijk ook op de site van de spellenfabrikant voor de minimale specificiaties en eventuele updates/patches. Zoek eventueel op internet naar tweaks voor spel c.q. videokaart.
Afhankelijk van het merk en model is het vaak mogelijk om de kloksnelheid te verhogen (het aantal mega-Hertz). Weet wel wat je doet, want het kan gemakkelijk te heet worden. Zo'n GPU-chip heeft een bepaalde tolerantie, maar daarboven gaat hij kapot. Bij veel kaarten zit de optie ingebouwd in de driverset, en bij sommige modellen moet je op internet zoeken naar een programmaatje. Ik heb ooit een VoodooIII-kaart op die manier overgeklokt, maar had er wel een grotere koelvin aangehangen.
Afhankelijk van het merk en model is het vaak mogelijk om de kloksnelheid te verhogen (het aantal mega-Hertz). Weet wel wat je doet, want het kan gemakkelijk te heet worden. Zo'n GPU-chip heeft een bepaalde tolerantie, maar daarboven gaat hij kapot. Bij veel kaarten zit de optie ingebouwd in de driverset, en bij sommige modellen moet je op internet zoeken naar een programmaatje. Ik heb ooit een VoodooIII-kaart op die manier overgeklokt, maar had er wel een grotere koelvin aangehangen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator