Morgen eerste autorijles!
- Mich
- Lid
Morgen eerste autorijles!
Morgen heb ik mijn eerste autorijles! Ik ben wel nerveus, maar niet zo nerveus als ik gedacht had. Weten jullie nog hoe jullie eerste rijles was? (als je die dan al gehad hebt natuurlijk...) En hoeveel keer deden jullie erover voordat jullie het 'roze papiertje' in het bezit hadden?
Deel uw ervaringen!
Deel uw ervaringen!
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon
- Reca
- Lid
ik moet nog een kleine 2 jaar wachten maar ik weet dat je ook zo'n
'rijbewijs in 10 dagen' hebt. Nu vraag ik me af hoezeer het slagingspercentage verschilt tussen de gewone en de 'rijbewijs in 10 dagen' lessen. En hoeveel duurder is de 'rijbewijs in 10 dagen'??
mvg
Rémy
ps klopt het dat je voor de gewone lessen in totaal met theorie materiaal zo'n 1500 euro kwijt bent?
'rijbewijs in 10 dagen' hebt. Nu vraag ik me af hoezeer het slagingspercentage verschilt tussen de gewone en de 'rijbewijs in 10 dagen' lessen. En hoeveel duurder is de 'rijbewijs in 10 dagen'??
mvg
Rémy
ps klopt het dat je voor de gewone lessen in totaal met theorie materiaal zo'n 1500 euro kwijt bent?
----
- Mike.H
- Lid
kan je toch beter bij de Landmacht gaan en je rijbewijs gratis halenRémy carré schreef:ik moet nog een kleine 2 jaar wachten maar ik weet dat je ook zo'n
mvg
Rémy
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
Drie keer examen moeten doen...
De eerste keer gezakt nadat ik op de snelweg moest uitwijken voor een idioot in een veel te dikke BMW die ineens van de rechterbaan een afrit wilde halen. Reed op 1 cm voor mijn bumper langs, dus ik stevig remmen. Commentaar examinator:' U keek voor het remmen niet in de achteruitkijkspiegel.' Cruciale fout op de snelweg, dus gezakt.
De tweede keer vond de examinator dat ik met mijn rechterspiegel te dicht langs geparkeerde auto's reed. (Saillant detail: het was een straatje met één smalle rijstrook en aan beide kanten geparkeerde auto's, als ik dus meer naar links was gaan rijden had ik exact hetzelfde verwijt gekregen...)
Derde keer maar in een andere plaats afgereden en toen wel gehaald.
Al met al best een duur geintje dus
De eerste keer gezakt nadat ik op de snelweg moest uitwijken voor een idioot in een veel te dikke BMW die ineens van de rechterbaan een afrit wilde halen. Reed op 1 cm voor mijn bumper langs, dus ik stevig remmen. Commentaar examinator:' U keek voor het remmen niet in de achteruitkijkspiegel.' Cruciale fout op de snelweg, dus gezakt.
De tweede keer vond de examinator dat ik met mijn rechterspiegel te dicht langs geparkeerde auto's reed. (Saillant detail: het was een straatje met één smalle rijstrook en aan beide kanten geparkeerde auto's, als ik dus meer naar links was gaan rijden had ik exact hetzelfde verwijt gekregen...)
Derde keer maar in een andere plaats afgereden en toen wel gehaald.
Al met al best een duur geintje dus
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Alex
- Beste Signature 2007
mijn eerste les op de weg was gelijk goed Met windkracht 10 de Haringvliet dam over en hoosbuien waar je u tegen zegt kben nu in afwachting van datum om af te rijden... Kmoet alleen nog meer gaan kijken.... maar 2 uur lang continue zwaar geconcentreerd zijn is best lastig met adhd...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
-
- Lid
Je mag alleen bij zo'n cursus van 10 dagen afrijden van de ANWB als je dus al enige rijervaring hebt EN je moet van te voren een test afleggen om te kijken of je idd mee mag doen met die cursus. Plus ze zijn 50% duurder.Rémy carré schreef:ik moet nog een kleine 2 jaar wachten maar ik weet dat je ook zo'n
mvg
Rémy
779
Laatst gewijzigd door 779 op 08 mar 2006, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- YPPY
- Lid
- Contacteer:
- Reca
- Lid
Je mag alleen bij zo'n cursus van 10 dagen afrijden van de ANWB als je dus al enige rijervaring hebt EN je moet van te voren een test afleggen om te kijken of je idd mee mag doen met die cursus. Plus ze zijn 50% duurder.
Bob[/quote]
bij ons zijn er ook enkele particuliere rijopleidingen waar dit kan, dit zal dan neem ik aan volgens hetzelfde principe gaan??
mvg
Rémy
ps nog een leuk verhaal betreft het zakken. Mijn vader heeft er 2 keer over gedaan. de eerste keer zakte hij vanwege het feit dat iemand hem voorrang verleende terwijl hij die officieel niet had. Dus ondanks dat de andere man met een handgebaar aangaf dat mijn vader door mocht vond de instructeur dit reden tot zakken.
Bob[/quote]
bij ons zijn er ook enkele particuliere rijopleidingen waar dit kan, dit zal dan neem ik aan volgens hetzelfde principe gaan??
mvg
Rémy
ps nog een leuk verhaal betreft het zakken. Mijn vader heeft er 2 keer over gedaan. de eerste keer zakte hij vanwege het feit dat iemand hem voorrang verleende terwijl hij die officieel niet had. Dus ondanks dat de andere man met een handgebaar aangaf dat mijn vader door mocht vond de instructeur dit reden tot zakken.
----
- Mike.H
- Lid
Rémy carré schreef:Je mag alleen bij zo'n cursus van 10 dagen afrijden van de ANWB als je dus al enige rijervaring hebt EN je moet van te voren een test afleggen om te kijken of je idd mee mag doen met die cursus. Plus ze zijn 50% duurder.
Bob
mvg
Rémy
ps nog een leuk verhaal betreft het zakken. Mijn vader heeft er 2 keer over gedaan. de eerste keer zakte hij vanwege het feit dat iemand hem voorrang verleende terwijl hij die officieel niet had. Dus ondanks dat de andere man met een handgebaar aangaf dat mijn vader door mocht vond de instructeur dit reden tot zakken. [/quote]
hehe mijn vader was gezakt omdattie een duif overreed
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
- Mich
- Lid
PPL schreef:
Overigens viel me nu pas op hoe vervelend fietsers eigenlijk kunnen zijn! Dan steken ze hun hand niet uit als ze afslaan, dan zwalken ze maar wat over de weg...
Ik heb al veel geleerd, heb de smaak te pakken gekregen en kijk al uit naar de volgende keer. Bedankt voor de reacties allemaal!
Dank je voor je interesse! Het ging eigenlijk hartstikke goed! Ik hoefde 'nog' alleen maar zelf te sturen en gas te geven, maar je gaat toch al zomaar de 'grote boze weg' op. Mijn instructeur was erg aardig en duidelijk dus dat stelde me ook veel geruster. Ik schatte de breedte van de auto goed in en lette goed op het verkeer om me heen.Hé Mich, hoe is het gegaan ?
Overigens viel me nu pas op hoe vervelend fietsers eigenlijk kunnen zijn! Dan steken ze hun hand niet uit als ze afslaan, dan zwalken ze maar wat over de weg...
Ik heb al veel geleerd, heb de smaak te pakken gekregen en kijk al uit naar de volgende keer. Bedankt voor de reacties allemaal!
"They'll know that you've fought for your country
Siegfried Sassoon
Siegfried Sassoon