je Aller eerst bericht op het forum!
je Aller eerst bericht op het forum!
hallo forumluitjes!
het is mischien leuk om terug te blikken op wat je aller aller aller eerste bericht op het forum was!! dit is te zien door op je naam te klikken in een geplaatst bericht, vervolgens op het knopje bekjik alle berichten... en dan maar naar de eerste pagina toe gaan!!
succes!
Sobel
het is mischien leuk om terug te blikken op wat je aller aller aller eerste bericht op het forum was!! dit is te zien door op je naam te klikken in een geplaatst bericht, vervolgens op het knopje bekjik alle berichten... en dan maar naar de eerste pagina toe gaan!!
succes!
Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- Mike.H
- Lid
- Mike.H
- Lid
ja... die deed het opeens niet meer :S... toen was er wat met deze site aan de hand dat je e-mail adress het opeens niet deed... toen heb ik met een ander email adress aangemeld..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Sjoerd
- Lid
In #Discussiëren:
Gepost op 28-11-2002 17:27 uur.Sjoerd schreef:Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een fantstische site vindt.
Maar nu over het onderwerp: het Midden-Oosten conflict.
Er werd al even gesproken over het belang dat de Amerikanen hebben bij onstabiele situatie in Israel ivm het nabijgelegen Suezkanaal. Maar volgens mij hebben de Amerikanen er ook een groot belang bij om goede diplomatieke betrekkingen te houden met Israel, want
Israel vormt een fantastisch bruggenhoofd in het Midden Oosten. Als Amerika dadelijk Irak weer gaat aanvallen zouden ze bijvoorbeeld Israelisch bases kunnen gebruiken om F15 en F16 jagers te stationeren, en misschien wel zwaardere strategische bommenwerpers. Als Amerika dit conflict zou oplossen (ze zijn er idd best toe instaat om het op te lossen) zullen ze toch ook met de Palestijnen rekening moeten houden en dit gaat dan weer ten koste van de betrekkingen met Israel, waardoor die er waarschijnlijk nooit mee zullen instemmen om militair materieel op Israelisch grondgebied te stationeren tijdens een nieuwe Golfoorlog.
Bovendien is het Israelische leger een vaste klant bij de Amerikaanse defensieindustrie, en met de bedragen die daar vandaag de dag te ronde doen is het (volgens mij) niet geheel ondenkbaar dat deze industrie een krachtige lobby heeft opgezet om de Israeliers te blijven steunen.
Je vroeg om de grootste schurk van allemaal, en volgens mij is dat de Amerikaanse overheid, in dit geval dus George W Bush, want hij stelt Amerikaanse belangen voor wereldvrede, en dat is volgens mij nog wel de grootste misdaad van dat hele conflict.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Mike.H
- Lid
Sjoerd schreef:In #Discussiëren:
Gepost op 28-11-2002 17:27 uur.Sjoerd schreef:Ten eerste wil ik even zeggen dat ik dit een fantstische site vindt.
Maar nu over het onderwerp: het Midden-Oosten conflict.
Er werd al even gesproken over het belang dat de Amerikanen hebben bij onstabiele situatie in Israel ivm het nabijgelegen Suezkanaal. Maar volgens mij hebben de Amerikanen er ook een groot belang bij om goede diplomatieke betrekkingen te houden met Israel, want
Israel vormt een fantastisch bruggenhoofd in het Midden Oosten. Als Amerika dadelijk Irak weer gaat aanvallen zouden ze bijvoorbeeld Israelisch bases kunnen gebruiken om F15 en F16 jagers te stationeren, en misschien wel zwaardere strategische bommenwerpers. Als Amerika dit conflict zou oplossen (ze zijn er idd best toe instaat om het op te lossen) zullen ze toch ook met de Palestijnen rekening moeten houden en dit gaat dan weer ten koste van de betrekkingen met Israel, waardoor die er waarschijnlijk nooit mee zullen instemmen om militair materieel op Israelisch grondgebied te stationeren tijdens een nieuwe Golfoorlog.
Bovendien is het Israelische leger een vaste klant bij de Amerikaanse defensieindustrie, en met de bedragen die daar vandaag de dag te ronde doen is het (volgens mij) niet geheel ondenkbaar dat deze industrie een krachtige lobby heeft opgezet om de Israeliers te blijven steunen.
Je vroeg om de grootste schurk van allemaal, en volgens mij is dat de Amerikaanse overheid, in dit geval dus George W Bush, want hij stelt Amerikaanse belangen voor wereldvrede, en dat is volgens mij nog wel de grootste misdaad van dat hele conflict.

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
okke schreef:Geplaatst: 25-02-2003 21:06
Ik zie geen enkele reden om spelletjes aan banden te leggen. Door de struiken rondrennen met een stuk hout in de vorm van een geweer; de amerikanen tegen de moffen. Ik geloof niet dat dat een negatieve invloed heeft op de ontwikkeling van kinderen.
Ook computerspelletjes van tegenwoordig hebben mijns inziens geen negatieve invloed op de normen en waarden van kinderen. Teveel vrijheid in de opvoeding, gebrek aan richtlijnen en de ervaring dat je door zeuren en drammen kan bereiken wat je wil ook al wordt in eerste instantie het tegendeel gezegd, zijn volgens mij een oorzaak van een egocentrischere samenleving.
Ik speelde vroeger altijd soldaatje. Speel als volwassen vent nog steeds regelmatig first-person shooters en andere oorlogs-spelletjes op de PC, maar het blijft spel en ik ben en blijf van nature een pacifist.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
>30-07-2002<Middels een erfenis ben ik in het bezit gekomen van een Bordje "Herrijzend Nederland", gemaakt door de Societé Ceramique in Maastricht.
Dit is een bordje dat ter herinnering aan de bevrijding van Nederland is uitgegeven.
Wie kan mij vertellen door wie deze bordjes zijn uitgegeven en hoe men in 1945? deze bordjes onder de bevolking heeft verspreid. Moest men deze bordjes kopen of werden ze kosteloos verspreid etc.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 16 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Nu weet ik 't weer, we hadden hiervoor ook nog even een ander forum en het eerste bericht dat daar op stond ben ik kwijt. Maar goed, hieronder het eerste bericht op dit forum:
Geplaatst: 28-01-2002 19:00Proos schreef:Vandaag heb ik het forum aangepast.
Dat was hoog nodig, want het oude was behoorlijk aan de gare kant. Het nieuwe forum is veel geavanceerder, maar heeft wel een tweetal nadelen:
- De oude threads en gebruikers zijn gewist.
- Het is in het Engels.
Toch hoop ik dat jullie met die nieuwe forum uit de voeten kunnen. Opmerkingen kun je sturen naar dit email adres.
Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Reca
- Lid
Proos schreef:Nu weet ik 't weer, we hadden hiervoor ook nog even een ander forum en het eerste bericht dat daar op stond ben ik kwijt. Maar goed, hieronder het eerste bericht op dit forum:
Geplaatst: 28-01-2002 19:00Proos schreef:Vandaag heb ik het forum aangepast.
Dat was hoog nodig, want het oude was behoorlijk aan de gare kant. Het nieuwe forum is veel geavanceerder, maar heeft wel een tweetal nadelen:
- De oude threads en gebruikers zijn gewist.
- Het is in het Engels.
Toch hoop ik dat jullie met die nieuwe forum uit de voeten kunnen. Opmerkingen kun je sturen naar dit email adres.
Groeten,
Proos
je allereerste bericht zeker toen het forum er nog zó uitzag

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
En hier mijn allereerste berichtje:

Geplaatst: 24-10-2003 20:56 Onderwerp: Waarom heeft Duitsland de oorlog verloren...
Duitsland heeft de tweede wereldoorlog verloren om vele redenen. Een niet onbelangrijke reden was de aard van het nazi-bewind. Hitler regeerde volgens het "verdeel en heers-principe" waardoor er onder de lagere regionen wedijver ontstond. ( Om van corruptie nog maar te zwijgen) Dit had natuurlijk gevolgen voor de krijgslogistiek en besluitvorming!

Daar is 'ie weer!