Digicam...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Licht fietsje en verdomd duur. :shock:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Skylighter schreef:Dan neem ik aan dat je een broek met een goede zeem hebt. :wink:
Ik zeg je: het maakt echt geen verschil - wel of geen bekleding - een goede zeem heb je altijd nodig :)
Proos schreef:Je hebt je naam op het frame laten zetten! :D
Ja, als je een naamloos frame zelf laat anodiseren - dan meteen maar als "exclusief merk" 8)
Haplo schreef:Licht fietsje en verdomd duur. :shock:
Licht: 7215 gram
Duur: ik probeer het te verdringen :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Allemaal koolstofvezel en lichtmetaal neem ik aan?
Wat voor derailleurs heb je gebruikt?

Indrukwekkend apparaat hoor!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het oversized aluminium frame heb ik laten anodiseren om gewicht te besparen (een laklaag weegt ongeveer 250 gram). Om er offroad mee te kunnen crossen zijn vitale delen als de zadelpen en het stuur van metaal maar verder is eigenlijk alles idd. koolstofvezel: de cantilever remmen van Spooky, de Powerarms van Storck, de schutbladen van Specialité TA, de voorvork (inclusief stuurbuis, de remgrepen, delen van de achterderailleur, en natuurlijk de naven, spaken en velgen van de wielen.

De derailleur (voor heb ik er geen) is een Campagnolo Chorus met korte kooi. Ik nam bewust niet de lichtere Record versie omdat ik offroad geen vertrouwen heb in de toch kwetsbare carbon onderarm van dat type.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja. Ik realiseerde me net dat ik je de vraag over de derailleur(s) had kunnen besparen. E.e.a. stond duidelijk op de foto's :(

En met deze fiets ga je op zaterdagmiddag de PC Hooftstraat op en neer fietsen? of wordt het meer het Amsterdamse bos? :P

Nee, serieus; Waar kunnen we je met dit monster tegenkomen?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Het is een crosser omdat die zo multi-functioneel is. Met dikke banden fiets in bij mijn ouders in Frankrijk routes van zestig tot honderd kilometer (veel zand en gravelpaden, camelback op de rug) en met dunne banden fiets ik mijn Nederlandse rondjes. Trainingsparcours is "rondje Noordwijk" vanuit A'dam (Badhoevendorp, Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Lisse, Sassenheim, Noordwijk, Zandvoort, Aerdenhout, Haarlem, Halfweg, Amsterdam).

Als je het trouwens helemaal wil weten...

Frame: Kinesis Extralight cyclocross ; 56 cm (black anodized)
Fork: Advance cyclocross full carbon
Headset: Chris King Ahead ; 1 1/8" (black)
Stem: Syntace F119 ; 120 mm ; 6° ; Ø 31.8 (will be switched for F99 ; Ø 26.0)
Handlebar: Ritchey Pro ; 460 mm ; Ø 31.8 ; shortened (will be switched for WCS ; Ø 26.0 ; shortened)
Shifters: Campagnolo Chorus Ergopower 10-speed (right) / non-Ergo Campagnolo Record (left)
Ribbon: BBB ; black ; carbon look
Cables: Campagnolo (black)
Front derailleur: -
Rear derailleur: Campagnolo Chorus 10-speed (short cage)
Chain: Campagnolo C-10
Cassette: Campagnolo Record 12-25
Crankset: Storck Powerarms; 172.5 mm w/ TA Hexoa 42t (black) and Stronglight carbon guards
Bottom bracket: Tune AC38 JIS ; 113 mm
Brakes: Spooky carbon cantilevers w/ BBB cartridges and Lightweight rubber
Pedals: Time Atac XS carbon/titanium
Hubs: Lightweight w/Tune skewers (black)
Spokes: Lightweight
Rims: Lightweight
Tubes: Tufo T30 Pro, 30 mm
Seatpost:Thomson Elite masterpiece; 330 mm ; Ø 27.2 mm (black)
Saddle: Selle Italia Flite (stripped)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Geweldig dorp dat Noordwijk :P


**Woont in Noordwijk
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie