er overkwam mij vandaag toch iets raars, dat moet ik gewoon wel even met jullie delen.
ik kwam terug van de kijkshop omdat ik daar een nieuwe klok had gekocht, deze zat netjes voorop mijn fiets en ik reed via de dijk opweg naar huis toe, ik zag voor mij een groep jongeren (1 jongen, 2 meisjes) dat zich al vreselijk irritant gedroeg, ik had zoals gewoonlijk muziek op mijn hoofd en probeerd deze jongeren netjes in te halen, hoor ik opeens achter gelach en geroep, ik doe dus mijn hoofdtelefoon af en kijk achterom, de jongen nog harder lachen.
dit pikte ik dus niet (enigzins terecht) ik wacht daarom 10 meter verder tot de jongen voorbij komt fietsen, en ik ga vervolgens naast hem fietsen, ik vraag op een op dat moment vriendelijke toon waar hij mee bezig is en waarom hij zo doet, ontkent ie alles.
ik zei er meteen maar bij dat ik het wel accepteer maar dat er ook jongeren kunnen zijn die je direct van de fiets af trappen, met de waarschuwing dat als hij het nog eens deed ik hem ook maar een trapje zou geven, hij vervolgens weer lachen en ik denk, laat maar zitten ik rij door.
ik reed vervolgens de dijk af om naar huis te gaan, ik keek nog even om, om te kijken wat ze deden, stopten ze en gingen ze keihard lachen.
tja dan heb je aan mij een hele kwade, ik rij vervolgens maar weer de dijk op om hen te volgen, zij keihard fietsen, ik vervolgens ook, de dader rijd een stukje verder de dijk weer af, ik volg hem en hij stopt voor de supermarkt, ik vraag hem nog normaal waar hij mee bezig is, de jongen begint vervolgens te huilen, en te zeggen, je hoeft me niet te trappen (had ik heel niet gedaan

vervolgens word er aan mij gevraagd waar ik mee bezig ben, ik leg de situatie een beetje uit maar voor dat ik mij verhaal goed kon doen zegt die jongen dat ik hem van zijn fiets wou trappen...
krijg ik opeens van die mensen te horen van ''ooit gehoord van zinloos geweld?'' ik werd rood gloeiend van binnen, maar zei niets omdat ik wist dat ik goed zat... de jongen is vervolgens hard weggefietst, en die mensen zeiden dat ik normaal moest doen...
ik dacht meteen bij mezelf, omdat hij een kop kleiner is en begint te janken zit ik fout?
hoe denken jullie er over?
Sobel