Avondje disco
- pvt_Ed
- Lid
Ik vind de laatste tijd dat er veel ruzie is, met meestal allochtonen. Wij doen niks en zij komen naar je toe omdat je zogenaamd naar hun zat te kijken. Terwijl je de andere kant op keek. Het gebeurt ons zo vaak in Valkenburg en Maastricht. Doe je toch niks aan.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
- Harro
- Lid
Lekker kortzichtig Ed. We hebben het er net over dat er wel oplossingen zijn en dat het eens op moet houden met "wij" en "zij" omdat we toe moeten werken naar "ons". Kom jij met "wij" en "zij" waarbij het allemaal aan hun ligt en dat je er niets aan kunt doen. Nee, je bent echt heel constructief bezig.pvt_Ed schreef:Ik vind de laatste tijd dat er veel ruzie is, met meestal allochtonen. Wij doen niks en zij komen naar je toe omdat je zogenaamd naar hun zat te kijken. Terwijl je de andere kant op keek. Het gebeurt ons zo vaak in Valkenburg en Maastricht. Doe je toch niks aan.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
-
- Lid
Het is gewoon een feit in NL dat allochtone mensen, en dan met name jongeren, meer criminele activiteiten vertonen dan autochtonen. Om het objectief te maken zijn die cijfers zelfs vier keer zo hoog bij allochtonen dan bij autochtonen.
779
Maar het is ONZE taak om ervoor te zorgen dat Nederland weer een WIJ land wordt. En bij mijn inziens begint dat bij het respecteren van elkaar voor beide culturen en bij het beheersen van de taal.HILVERSUM Allochtone jongeren plegen
vier keer zo vaak een misdrijf als
autochtone.In RTL Nieuws reageerde
minister Donner geschokt op deze nog
vertrouwelijke cijfers.Daaruit komt ook
naar voren dat van alle verdachten 37%
allochtoon is.
Vooral jongeren van Marokkaanse afkomst
gaan in de fout.In de leeftijd van 12
tot 17 jaar komen zij ruim drie keer
zo vaak in aanraking met justitie,en
18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak
als leeftijdgenoten van andere afkomst.
Volgende week bespreekt het kabinet
maatregelen om de criminaliteit onder
allochtonen terug te dringen.
Bron: Teletekst
779
- Harro
- Lid
Ik zoek op teletekst maar ik kan dit bericht niet vinden. Waar komen deze cijfers vandaan?
Overigens hebben we deze discussie al gehad en hij heeft niets met het avondje disco temaken. De statistieken geven duidelijk aan dat er een direct verband is tussen crimineel gedrag en toekomstperspectieven. Met andere woorden: de geringe kans op een baan en hoge werkloosheid onder deze jongeren is credit aan deze criminaliteit. Dit is natuurlijk niet de enige oorzaak maar bij het zoeken naar een oplossing moet je dit zeker meenemen.
Overigens hebben we deze discussie al gehad en hij heeft niets met het avondje disco temaken. De statistieken geven duidelijk aan dat er een direct verband is tussen crimineel gedrag en toekomstperspectieven. Met andere woorden: de geringe kans op een baan en hoge werkloosheid onder deze jongeren is credit aan deze criminaliteit. Dit is natuurlijk niet de enige oorzaak maar bij het zoeken naar een oplossing moet je dit zeker meenemen.
-
- Lid
- Harro
- Lid
Wie zegt dat ik het niet geloof? Het is alleen jammer dat er niets bijstaat over de herkomst van de cijfers en hoe dit onderzocht is. Zo zegt het feitelijk niet zoveel.
- Bert-Jan
- Lid
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 14 keer
ik denk niet dat ze het er zo maar neerzetten
het is toch wel behoorlijk links die NOS dus
Zo zegt het feitelijk niet zoveel
ik vind dat het wel degelijk wat zecht : nl dat ze 4x zo vaak wat doen wat niet mag
en dan zijn er ook nog een paar met 2 paspoorten en zie worden dan als ik het goed heb gelijk als nederlander geteld
dat zullen er vast wel niet zo veel zijn maar toch
het is toch wel behoorlijk links die NOS dus
Zo zegt het feitelijk niet zoveel
ik vind dat het wel degelijk wat zecht : nl dat ze 4x zo vaak wat doen wat niet mag
en dan zijn er ook nog een paar met 2 paspoorten en zie worden dan als ik het goed heb gelijk als nederlander geteld
dat zullen er vast wel niet zo veel zijn maar toch
- Harro
- Lid
Dat is dus de vraag want bij het onderzoek dat ik in een eerdere discussie aanhaalde rekende ze onder "allochtonen" ook 2 paspoorten (dat zijn alle Marokkanen) en ook tweede en derde generaties. Juist daarom is dit onderzoek onduidelijk.
De NOS behoorlijk links? Dat is een mening en geen feit.
De NOS behoorlijk links? Dat is een mening en geen feit.
- Zhukov
- Lid
- Contacteer:
- Harro
- Lid
- Harro
- Lid
Overigens, uit een eerder topic een officieel onderzoek dat met andere cijfers komt. Verplichtte kost voor ieder die nog blijft volhouden dat het allemaal door de buitenlanders komt:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dos ... liteit-pub