Wat gebeurt er met ingeleverde/in beslag genomen spullen?
-
- Lid
- Contacteer:
En uiteraard kun je in mijn betoog bij het woordje "Overloon" ieder gewenst woord zoals "politie", "EOD"etc etc invullen
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
Het WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
- pvt_Ed
- Lid
- Seyffardt
- Lid
Ik weet niet hoe het in Frankrijk toegaat, maar ik kan mij bij sommige zaken wel iets voorstellen. In Nederland zijn er tijdens de laatste wapeninleveractie dingen "aan den strijkstok blijven hangen"!dvaupell schreef:Mwoah, het lijkt me dat de stelling dat politiemensen in beslag genomen spullen voor eigen gebruik zouden toepassen echt op niets is gebaseerd.
Als je daarvan uitgaat dan is het hek wel van de dam. Denken jullie ook dat in beslag genomen wietplanten door agenten worden opgerookt?
Er werden bij de politie door onwetende burgers, die meenden aan een giga zware straf te ontsnappen, wapens ingeleverd die absoluut niet verboden zijn/waren; ik noem als voorbeeld een Colt Navy zwartkruitrevolver Die hoeven dus niet de smeltpot in en dus.......
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Seyffardt schreef:
Ik vind het namelijk een nogal krasse uitspraak. Je maakt hier een politiefunctionarissen uit voor dieven..
Als je dit hard kunt maken zou ik je adviseren hiervan aangifte te doen en je verhaal te verkopen aan bijv. SBS6. Die schijnen flink te betalen voor dergelijke verhalen. Moet het wel waar zijn natuurlijk!
Ik neem aan dat je hiervoor ook de bewijzen hebt? Of dat op een andere manier je stelling kan worden ondersteund?Dat lijkt me duidelijk. De heren van Bijzondere Wetten hebben hun colectie uitgebreid met spul dat wel ingeleverd was maar niet illegaal bleek te zijn: dus.....achterovergedrukt, laten verdwijnen, verduisterd, gejat etc. etc.
Ik vind het namelijk een nogal krasse uitspraak. Je maakt hier een politiefunctionarissen uit voor dieven..
Als je dit hard kunt maken zou ik je adviseren hiervan aangifte te doen en je verhaal te verkopen aan bijv. SBS6. Die schijnen flink te betalen voor dergelijke verhalen. Moet het wel waar zijn natuurlijk!
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Seyffardt
- Lid
Beste dvaupell, de politie is (en wil niets anders zijn dan) een afspiegeling van onze maatschappij en daar slagen ze aardig in.
Er lopen, behalve integere hardwerkende wetsdienaren, ook foute sukkels en kl**tzakken rond.
Bewijzen en hard maken is wat anders maar ik heb het uit betrouwbare bron, kan ik je melden. Aangifte is geen optie en het verhaal verkopen aan riooljournalisten al helemaal niet
Er lopen, behalve integere hardwerkende wetsdienaren, ook foute sukkels en kl**tzakken rond.
Bewijzen en hard maken is wat anders maar ik heb het uit betrouwbare bron, kan ik je melden. Aangifte is geen optie en het verhaal verkopen aan riooljournalisten al helemaal niet
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Een van de verschillen tussen de politie en de rest van de maatschappij is dat de politie-ambtenaren een eed hebben afgelegd en een voorbeeldfunctie hebben voor de maatschappij.
Let wel: Je hoort me niet zeggen dat er nooit een politieman in de fout gaat.. Dat zal best wel eens voorkomen.
Als je bovenstaande discussie volgt lijkt het er echter op dat het eerder regel dan uitzondering is.
Dat lijkt me sterk en daarvoor zijn ook volgens mij geen aanwijzingen.
Een betrouwbare bron die jij niet openbaar wilt/kunt maken is geen bron.
Let wel: Je hoort me niet zeggen dat er nooit een politieman in de fout gaat.. Dat zal best wel eens voorkomen.
Als je bovenstaande discussie volgt lijkt het er echter op dat het eerder regel dan uitzondering is.
Dat lijkt me sterk en daarvoor zijn ook volgens mij geen aanwijzingen.
Een betrouwbare bron die jij niet openbaar wilt/kunt maken is geen bron.
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- wittmann
- Lid
ik heb vaak ZAT de verhalen gehoord over politie agentenHarro schreef:Polte, "heus niet" en wat losse onderdelen zijn wel verklaringen voor jouw frustratie maar absoluut geen bewijs voor het achterhouden van verzamelstukken door politie en eod.Waar jij van spreekt is diefstal en fraude. Dan moet je toch echt met hard bewijs komen.
die spullen inbeslag namen zoals dolken etc,
die ze later op het bureau in een vitrine hadden hangen,
ik ga verder niet zeggen waar dat was. maar dat weet ik wel.
overal zitten rare vogels tussen, ook politie.
en vaak hebben mensen van de eod wel zelf thuis een prive
verzameling. Ken ik ook persoonlijk een specifiek geval van.
alleen diegene heeft alleen spullen die hij zelf heeft opmoetengraven
ofzoiets dergelijks. vaak liggen er spullen bij of blijkt het niet gevaarlijk
te zijn.
natuurlijk is niet iedereen zo maar er zitten serieus mensen tussen
die zo werken.
- Polte
- Lid
Klopt, momenteel is de EOD (Leemans) bezig op Hoog Soeren, een groot munitie depot bij Apeldoorn, ze zijn hier al een aantal jaren mee bezig, een kennis van mij loopt afentoe mee over het terrein daar en heeft een rondleiding gehad, en ook een vitrine van de EOD gezien daar.. vol met dingen die ze daar hadden opgegraven.. ook munitie. Maar wel ongevaarlijk dan. Maar veel wordt er ook vernietigd als ze het al 1000den keer dubbel hebben of het weinig waarde heeft.eod wel zelf thuis een prive
verzameling. Ken ik ook persoonlijk een specifiek geval van.
alleen diegene heeft alleen spullen die hij zelf heeft opmoetengraven
ofzoiets dergelijks. vaak liggen er spullen bij of blijkt het niet gevaarlijk
te zijn.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
- Mike.H
- Lid
- Seyffardt
- Lid
Dvaupell, nog even iets over het achteroverdrukken van die inbeslaggenomen wapens.
Het ging dus om een actie, een soort generaal pardon, waarbij iedereen die wapens in huis had werd aangespoord om ze straffeloos in te leveren.
Uiteraard was het ijdele hoop van de toenmalige Minister van Justitie dat alle schietgrage criminelen hun stuff kwamen inleveren. Degenen die wat onwennig met een stukje moordtuig, in een oude krant verpakt, het bureau binnen liepen waren eerzame burgers die iets in huis hadden, waarvan ze dachten dat het niet mocht.
De oude baas, die een boodschappentas met een stengun op tafel deponeerde, deed daar natuurlijk goed aan (omdat het bezit ervan verboden is en op het moment dat het in verkeerde handen valt een hoop ellende kan veroorzaken). Maar van degene die een antiek wapen (legáál dus) op tafel deponeerde stelde men dat hij of zij eveneens uit vrije wil afstand deed van het blaffertje.Overigens zitten daar geen experts aan een tafel die a la "tussen kunst en kitsch" de burgerij voorlichten over hetgeen ze binnen hebben gebracht, neen...meneer A doet afstand van wapen B, zo werkt het;punt uit!
Aan het eind van de actie wordt de spreekwoordelijke bak ijzer omgekeerd en gesorteerd. Een verzamelaar zou een week van streek zijn als hij zag wat er aan interessant spul naar de smeltpot, danwel de metaalpers wordt gebracht! Het is dan ook niet zo gek gedacht dat de dienstdoende ambtenaar uit de berg oud metaal een door mij als voorbeeld genoemde Colt Navy viste om die vervolgens keurig opgepoetst in zijn werkkamer op te hangen. De vorige eigenaar heeft immers vrijwillig afstand gedaan! Bepaald netjes is het niet en je zou het wellicht laakbaar gedrag kunnen noemen, zeker in combinatie met de ambtseed van de man.
Maar stel je voor dat jij tussen het grofvuil van je buurman een voorwerp aantreft waarvan je weet dat de buurman het kennelijk niet meer wil hebben; hij heeft het immers zéf aan de straat gezet. Er vanuitgaande dat jij hetvoorwerp wél leuk vindt om het in huis te hebben, dan is de keus toch makkelijk, lijkt me?
Het ging dus om een actie, een soort generaal pardon, waarbij iedereen die wapens in huis had werd aangespoord om ze straffeloos in te leveren.
Uiteraard was het ijdele hoop van de toenmalige Minister van Justitie dat alle schietgrage criminelen hun stuff kwamen inleveren. Degenen die wat onwennig met een stukje moordtuig, in een oude krant verpakt, het bureau binnen liepen waren eerzame burgers die iets in huis hadden, waarvan ze dachten dat het niet mocht.
De oude baas, die een boodschappentas met een stengun op tafel deponeerde, deed daar natuurlijk goed aan (omdat het bezit ervan verboden is en op het moment dat het in verkeerde handen valt een hoop ellende kan veroorzaken). Maar van degene die een antiek wapen (legáál dus) op tafel deponeerde stelde men dat hij of zij eveneens uit vrije wil afstand deed van het blaffertje.Overigens zitten daar geen experts aan een tafel die a la "tussen kunst en kitsch" de burgerij voorlichten over hetgeen ze binnen hebben gebracht, neen...meneer A doet afstand van wapen B, zo werkt het;punt uit!
Aan het eind van de actie wordt de spreekwoordelijke bak ijzer omgekeerd en gesorteerd. Een verzamelaar zou een week van streek zijn als hij zag wat er aan interessant spul naar de smeltpot, danwel de metaalpers wordt gebracht! Het is dan ook niet zo gek gedacht dat de dienstdoende ambtenaar uit de berg oud metaal een door mij als voorbeeld genoemde Colt Navy viste om die vervolgens keurig opgepoetst in zijn werkkamer op te hangen. De vorige eigenaar heeft immers vrijwillig afstand gedaan! Bepaald netjes is het niet en je zou het wellicht laakbaar gedrag kunnen noemen, zeker in combinatie met de ambtseed van de man.
Maar stel je voor dat jij tussen het grofvuil van je buurman een voorwerp aantreft waarvan je weet dat de buurman het kennelijk niet meer wil hebben; hij heeft het immers zéf aan de straat gezet. Er vanuitgaande dat jij hetvoorwerp wél leuk vindt om het in huis te hebben, dan is de keus toch makkelijk, lijkt me?
- Drs. S.
- Lid
Vorig jaar was er nogal wat ophef ontstaan over politie agenten die in dienst tijd tripjes naar Amsterdam maakten. Ook bleek dat agenten wel eens inbeslag genomen drugs achterover drukten. Dus ja, agenten zijn inderdaad niet altijd even braaf.
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi
Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.