Wat gebeurt er met ingeleverde/in beslag genomen spullen?
- Sjoerd
- Lid
Spullen die worden ingeleverd of in beslag worden genomen worden uiteindelijk vernietigd. Alleen als een in beslag genomen goed nodig is als bewijs in een proces wordt het langer bewaard.
Ik kan niet voor alle korpsen spreken, maar ik heb zelf bij Amsterdam Amstelland gewerkt. Daar werd alles wat inbeslag was genomen of wat door burgers werd aangeleverd zéér zorgvuldig geadministreerd en bewaard, totdat het vernietigd werd. Als je betrapt werd op het ontvreemden van zaken die in beslag waren genomen of waren aangeleverd kon je op vrij stevige maatregelen van de korpsleiding rekenen, tot ontslag aan toe.
Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten, maar voor wat betreft het bureau waar ik heb gewerkt werd naar mijn beste weten volledig integer met dergelijke zaken omgegaan.
Ik kan niet voor alle korpsen spreken, maar ik heb zelf bij Amsterdam Amstelland gewerkt. Daar werd alles wat inbeslag was genomen of wat door burgers werd aangeleverd zéér zorgvuldig geadministreerd en bewaard, totdat het vernietigd werd. Als je betrapt werd op het ontvreemden van zaken die in beslag waren genomen of waren aangeleverd kon je op vrij stevige maatregelen van de korpsleiding rekenen, tot ontslag aan toe.
Er zullen vast wel eens rotte appels tussen zitten, maar voor wat betreft het bureau waar ik heb gewerkt werd naar mijn beste weten volledig integer met dergelijke zaken omgegaan.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Ben of was jij politieagent sjoerd ?
Maar als het een zeldzaam ding is en musea hadden interesse of andere particuliere verzamelaars en het betreft bijvoorbeeld een helm,
Mag die van wel verkocht/weggeven worden.
Of is het zo eenmaal ingeleverd is vernietiging.

Maar als het een zeldzaam ding is en musea hadden interesse of andere particuliere verzamelaars en het betreft bijvoorbeeld een helm,

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
KätheHelfrich schreef:Je bedoelt hiermee Overloon?Polte schreef:Dat doen ze zo gauw niet.
Veel verdwijnt ook in eigen verzameling van die lui.. neem dat maar van me aan.
Zo ja, kun je dit soort beweringen hard maken?
Wat een heilige boontjes..Harro schreef:Polte zegt dat soort dingen enkel uit irritatie over zijn eigen in beslag genomen verzameling. Stoere praat zonder enige feitelijke onderbouwing.
Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
- Gefreiter Porta
- Lid
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Jelle.H schreef:
Dat jij agenten kent die in beslag genomen vuurwerk zelf afsteken lijkt me hoogst ongeloofwaardig.
Geldt ook voor in beslag genomen vuurwerk. Voor alle in beslag genomen goederen.Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..
Dat jij agenten kent die in beslag genomen vuurwerk zelf afsteken lijkt me hoogst ongeloofwaardig.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Sjoerd
- Lid
Ik was politieagent. (En nee, ik ben niet ontslagen, ik heb zelf ontslag genomen en daar waren ze niet blij mee.) Ik ben nu weer gewoon HBO student, misschien dat ik later nog eens terugkeer.the_king88 schreef:Ben of was jij politieagent sjoerd ?![]()
Er worden wel spullen geveild. Bij 'de domeinen' kan je vaak voor een habbekrats allerlei spullen kopen, zoals in beslag genomen auto's enzo. Het hangt ook een beetje van het soort goed af, hoe het allemaal precies zit weet ik niet.
(Ik hoefde het alleen maar aan te nemen, op papier te zetten en in de kluis te leggen...

'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Seyffardt
- Lid
100% zeker dat dit voorkomt! Ik weet dit uit de eerste hand, al is het een jaar of 8 geleden.dvaupell schreef:Jelle.H schreef:Is toch ook zo met illegaal vuurwerk. Ik ken ze persoonlijk die agenten..
Vanwaar toch jouw ongeloof op dit punt, dvaupell?
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Seyffardt schreef:
Dat kan gewoon niet waar zijn. Zoals al door anderen is aangedragen zou dit diefstal en fraude betekenen!
Als je niet eens meer kunt vertrouwen op het zelfreinigend vermogen van het politieapparaat, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoor weinig berichten over corruptie in de Nederlandse politie.
Ik ben het met jullie eens dat het spannende verhalen zou kunnen opleveren, maar ik heb de indruk dat e.e.a. in dit topic op stoere wijze wordt overdreven, sorry.
Ik wil best aannemen dat dit soort dingen soms voorkomt, dat heb ik in eerdere posts ook al genoemd. Waar ik bezwaar tegen maak is dat hier een beeld wordt geschetst dat het meer regel dan uitzondering is.100% zeker dat dit voorkomt! Ik weet dit uit de eerste hand, al is het een jaar of 8 geleden.
Vanwaar toch jouw ongeloof op dit punt, dvaupell?
Dat kan gewoon niet waar zijn. Zoals al door anderen is aangedragen zou dit diefstal en fraude betekenen!
Als je niet eens meer kunt vertrouwen op het zelfreinigend vermogen van het politieapparaat, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoor weinig berichten over corruptie in de Nederlandse politie.
Ik ben het met jullie eens dat het spannende verhalen zou kunnen opleveren, maar ik heb de indruk dat e.e.a. in dit topic op stoere wijze wordt overdreven, sorry.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.