Slowchat-topic deel 7
- pvt_Ed
- Lid
Ik ben niet gegaan, jammer. Had het niet willen missen. Als het volgend jaar nog zo`n line-up is (dat denk ik wel) ben ik wel van de partij.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
- Charly1975
- Lid
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 14 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Gewoon volgend jaar compenseren op 07-7-2007, of een paar jaar later, 12-12-2012 !
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Sjoerd
- Lid
Het is vandaag ook precies 62 jaar geleden dat de Geallieerden landden in Normandië, maar dat heb ik op nog geen enkel journaal gehoord.
Het enige dat ze kunnen vertellen is dat een stel bijgelovigen denkt dat de Duivel vandaag op aarde zou komen.
Geen wonder dat de historische kennis snel achteruit gaat in Nederland.
Het enige dat ze kunnen vertellen is dat een stel bijgelovigen denkt dat de Duivel vandaag op aarde zou komen.
Geen wonder dat de historische kennis snel achteruit gaat in Nederland.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Charly1975
- Lid
Da’s geen wereldnieuws meer Sjoerd…dat moet je ondertussen toch weten ? Zoals je in je laatste zin schrijft:Sjoerd schreef:Het is vandaag ook precies 62 jaar geleden dat de Geallieerden landden in Normandië, maar dat heb ik op nog geen enkel journaal gehoord.
Ik ben het met je eenst hoor. Dit is toch wel van dermate belang dat het toch nog wel even gemeld mag worden.Sjoerd schreef:Geen wonder dat de historische kennis snel achteruit gaat in Nederland.
Maar in hoeverre moet je daarmee doorgaan ? Er zijn in de geschiedenis meerdere ingrijpende gebeurtenissen geweest die hebben bij gedragen tot bijvoorbeeld het vormen van de Nederlandse Staat en in hoeverre wordt daar tegenwoordig nog bij stil gestaan ?
Begrijp me goed: zolang er nog mensen zijn de de Tweede Wereldoorlog bewust hebben meegemaakt moeten we er ook ieder jaar nog bij stil staan. Maar op een gegeven moment neem ik aan dat het toch ook weer minder wordt.
Nu ben ik zelf ook gelovig…maar volgens mij geloof ik toch weer iets anders dan deze mensen. Die geven met dit volgens mij aan dat ze geen vertrouwen hebben in degene waarin ze geloven….althans naar mijn mening hebben ze de Bijbel dan niet goed gelezen als ze nu zo in paniek raken. Maar dat is een zeer persoonlijke mening en daarover ga ik dus NIET in discussie. Ik ben het met je eens Sjoerd dat ze wat ander nieuws (belangrijker) nieuws mogen brengen….bijvoorbeeld de ‘verjaardag’ van D-Day.Sjoerd schreef:Het enige dat ze kunnen vertellen is dat een stel bijgelovigen denkt dat de Duivel vandaag op aarde zou komen.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- Charly1975
- Lid
- ^kev
- Lid