Nou vroeg ik me dus af of meer mensen daar zin in hebben. Want ik heb geen zin om een poule op te zetten voor vier mensen, waarvan de helft dan nog afhaakt ook. De vraag is dus;
Wie heeft er zin om een WK-poule te spelen!!?
Dan volgt gelijk vraag 2; hoe willen jullie de poule hebben??
Het leukste om te voorspellen is natuurlijk de laatste fase van het WK, dus wanneer er een knock-out systeem geldt. De winnaar van een wedstrijd gaat door naar de volgende ronde. Hieraan vooraf zit echter nog een groepsfase, waarin elk land drie wedstrijden speelt.
We kunnen nu doen dat iedere deelnemer een eindstand per groep opgeeft, wat voor hem de deelnemers aan het knock-out systeem duidelijk maakt. We kunnen echter ook doen dat iedereen van alle groepswedstrijden een uitslag geeft, wat per groep een eindstandje bekend maakt. Dit is nauwkeuriger en leuker, maar wel meer werk. Zowel invullen als bijhouden.

De puntentelling zal ik nog even over nadenken, wat het eerlijkst is. Maar dat hangt ook af van de vorm die we kiezen. Wanneer we alleen een eindstand voor de groepsfase geven, dan kunnen daar geen extra punten verdiend worden per wedstrijd.
Per deelnemer zal ik bijhouden welke score iemand heeft en regelmatig een update op het forum geven.
Vragen en opmerkingen kunnen hier worden gesteld, animo wordt gepeild