Slowchat-topic deel 8

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Darryl schreef:Wow.... :bonk:
Zeg dat wel :bonk:
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Congrats Dwayne..

ik peer 'm lekker vroeg alweer naar Walibi :D!

groeten!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Lucid schreef:Krijgen jullie ook wel eens pas na een dikke maand antwoord op een e-mail? :D
Lucid schreef:To: "Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord"
belegenwoorden@hotmail.com>
Subject: RE: Chapeau!
Date: Mon, 22 May 2006 20:38:43 +0200

Utrecht, maandag 22 mei 2006

Geachte commissieleden,

Allereerst wil ik u gaarne van harte complimenteren met uw bekoorlijke webbezienswaardigheid, al moet ik bekennen dat er eveneens een gevoel van neerslachtigheid in mij opkomt, daar de nodige arbeid van het genootschap mij laat realiseren, dat de Nederlandse taal in de loop der tijd flink verloederd is.

In uw elektronisch schrijven deelde u mij mede dat mijn aangedragen woorden in uw woordenlijst worden opgenomen, hetgeen ik als een grote eer ervaar.
Ik wil u dan ook bij dezen hartelijk bedanken voor de moeite. Helaas lijkt de heffe des volks in zijn enggeestigheid moedwillig of onbewust een bijdrage te leveren aan een ogenschijnlijk onomkeerbare tendens die mij immer mateloos stoort, te weten de verloedering der Nederlandse taal.
De betreffende schavuiten der verloedering, spreken altoos foeilelijke neologismen uit, waar in mijn optiek een belegen alternatief beter op zijn plaats zou zijn.
Vandaar dat ik het uitermate op prijs stel, dat er nog mensen gelijk u bestaan, die zich vergewissen van het feit dat het in genen dele te laat is om de hoop op te geven; de Nederlandse taal is wellicht een bloedend rund, zij is nog lang geen kadaver!
U mag gerust weten, dat het feit dat er nog steeds edele lieden zijn, die zich bekommeren om het behoud van vergane glorie op het gebied van onze taal, een traan van ontroering over mijn gelaat laat rollen. Kortom: uw bestaan klinkt mij als het gezang van een veldleeuwerik in de oren.

Mogen wij allemaal hopen dat uw genootschap de ingedutte spreker zal laten ontwaken, de benevelde spreker zal laten ontnuchteren, opdat het zal resulteren in een wedergeboorte van de esthetische taal van weleer.

Met vriendelijke groeten,

Jo Jacobus Wilhelmus Lucidius
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord schreef:Heer Lucidius,

het genootschap is ten diepste geroerd door onderhavig epistel.
Wij koesteren het in ons archief om het wederom ter hand te nemen wanneer
wij in de donkere dagen van noest zwoegen door vele belegen bomen het
oubollige bos niet meer zien en een opsteker behoeven.
U begrijpt onze passie.

Gegroet,
Victor Frederik en Judy Zweijtzer
Neerlandsch Genootschap ter Bevordering van het Belegen Woord
Geweldig dit! De krenten in de pap.
Hulde Lucid. Ik hoop dat je nog meer van dit soort prachtige teksten aan dit forum zult toevoegen...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Mike.H schreef:Congrats Dwayne..

ik peer 'm lekker vroeg alweer naar Walibi :D!

groeten!
Haha dankje :) :P

Jij vandaag naar Walibi, ik morgen naar France :)
Gebruikersavatar
Polte
Lid
Berichten: 2171
Lid geworden op: 08 nov 2005, 16:53

Bericht door Polte »

Prutsers bij justitie. :mrgreen:
Laatst een voorwaardelijke taakstraf gekregen van 40 uur.
Bellen ze net op waarom ik er maandag niet was..
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

HAHAHA :P
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ik ben net gebeld door me bovenbouwcoordinator, en hij vertelde mij dat ik over ben met 1 onvoldoende, een 5. Voor frans, nah daar was ik toch al geen genie in dus dat maakt niet uit.

Maar in 6vwo!!! OEHLALALALALA
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

dvaupell schreef:Geweldig dit! De krenten in de pap.
Hulde Lucid. Ik hoop dat je nog meer van dit soort prachtige teksten aan dit forum zult toevoegen...
Ook ondergetekende heeft een oprechte appreciatie voor het belegen woord.

Niettegenstaande het archaïsche karakter van de tekst waardeer ik de rijkheid ervan onnoemelijk. Dientengevolge ambieer ik een verruiming van het gemiddelde aantal krenten. Evenwel moet overdrijving voorkomen worden, omdat anders bepaalde lezers op dit forum tot een schriftelijk exilium worden gedreven.

Proosch
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

na wat sparen presenteer ik u met trots mijn nieuwe mobile telefoon! een LG KG800 ''Chocolate'' :D

Afbeelding
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Ik doe het nog steeds met deze BC 1000 :

Afbeelding

:lol: 8)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

:P handig in de broekzak
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

sobel schreef::P handig in de broekzak
Minder , maar wel succes bij het vrouwelijk geslacht 8) :D
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Dodo schreef:Ik ben net gebeld door me bovenbouwcoordinator, en hij vertelde mij dat ik over ben met 1 onvoldoende, een 5. Voor frans, nah daar was ik toch al geen genie in dus dat maakt niet uit.

Maar in 6vwo!!! OEHLALALALALA
Hehe ik heb ook maar 1 onvoldoende op mijn rapport: een 4 voor frans (mja in het eerste rapport was het een 1,5 :P )
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik weet niet hoe het bij jullie op school zit, maar het laagste cijfer dat je bij ons op je rapport kreeg was een 3...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

Bij ons is het laagste een 1 :(
Gesloten