Beste mensen, jullie kennen waarschijnlijk allemaal wel het nummer 'Rood' van Marco Borsato... nu vraag ik jullie speciale aandacht voor het refrein (1:44 tot 1:58 ).
Gelijk de eerste keer toen ik dit nummer hoorde deed het mij gelijk aan een ander nummer denken... het nummer Band of Brothers Suite Two van Michael Kamen (1:19) n.l... Ik heb de nummers daarna over elkaar heen geplakt en kwam er achter dat het précies hetzelfde is alleen is het nummer van Marco enkele malen versneld maar verder identiek (dan heb ik het over het Refrein)
'Vandaag is rood... de kleur van jou lippen EN VERDER...' dus!
Marco Borsato- Rood
-
- Lid
- Contacteer:
Marco Borsato- Rood
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
http://www.freewebs.com/easycompany506th
http://www.freewebs.com/easycompany506th
- Charly1975
- Lid
Wist je dat het nummer van DJ Tiësto Adiago for Strings veel overeenkomsten heeft met het nummer uit de film: Platoon (1986)
Wat een non-info vind ik dit zeg....het is heel gewoon dat je sommige stukken muziek zult herkennen. Zoals je in het nummer van Marco Borsato hoort gaat het bij het refein over in een soort remix-achtig ritme.
Wat is nu het probleem dat het er een nummer uit Band of Brothers wordt gebruikt ? Dat lijkt me juist een eer...dat betekend dat de bedenker van het nummer Rood van Marco Borsato niet alleen verstand heeft van muziek maar ook nog smaak heeft qua filmkeuze !
Wat een non-info vind ik dit zeg....het is heel gewoon dat je sommige stukken muziek zult herkennen. Zoals je in het nummer van Marco Borsato hoort gaat het bij het refein over in een soort remix-achtig ritme.
Wat is nu het probleem dat het er een nummer uit Band of Brothers wordt gebruikt ? Dat lijkt me juist een eer...dat betekend dat de bedenker van het nummer Rood van Marco Borsato niet alleen verstand heeft van muziek maar ook nog smaak heeft qua filmkeuze !
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
-
- Lid
- Dodo
- Lid
Het kan inderdaad nooit goed zijn voor de geestelijke gesteldheid.belgablair schreef:dat is iets wat je nooit mag doen, naar marco borsato luisteren...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
The Lorraine offensive 1944