"Begin" WO2 interresse
- Operation Overlord
- Lid
"Begin" WO2 interresse
Hoe zijn julie begonnen met de interresse van de WO2?
Ik begon met het spel Call of Duty. Ik speelde vaak met de MP40, en toen typte ik bij Google een keer MP40 in. Vervolgens kwam ik op een pagina waarbij de MP40 vaak werd gebruikt, en via die pagina's werd ik doorverwezen naar een site over Opearatie Overlord. Zo ging het verder....
IK ben benieuwd naar julli "begin"
MVG,
Operatioin Overlord
Ik begon met het spel Call of Duty. Ik speelde vaak met de MP40, en toen typte ik bij Google een keer MP40 in. Vervolgens kwam ik op een pagina waarbij de MP40 vaak werd gebruikt, en via die pagina's werd ik doorverwezen naar een site over Opearatie Overlord. Zo ging het verder....
IK ben benieuwd naar julli "begin"
MVG,
Operatioin Overlord
"Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt." -Winston Churchill
- Alex
- Beste Signature 2007
- Dodo
- Lid
De magie van de zwart wit foto's?
Geen flauw idee, het schijnt dat ik me obsessie heb opgelopen toen k eens een keer in een museum in Bastogne was. Zelf kan ik me dat museum niet eens meer herinnenren
Geen flauw idee, het schijnt dat ik me obsessie heb opgelopen toen k eens een keer in een museum in Bastogne was. Zelf kan ik me dat museum niet eens meer herinnenren
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- Operation Overlord
- Lid
- Mike.H
- Lid
hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Charly1975
- Lid
Ik weet niet precies wanneer de aantrekkingskracht van oorlogen (o.a. WO II) bij mij precies begon...ik was al jong (denk ook zo rond m'n 8e).. m'n opa had een helm gevonden (helaas is deze weggegooid...weet ook niet of het wel een helm uit WO II was) en toen veel 'oorlogje' gespeeld met de helm en houten geweer...een keer een film over de Slag om Arnhem gezien (ik denk dat het de film A Bridge Too Far was) en zodoende begon het bij mij ongeveer.
We're fools to make war
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
On our brothers in arms
(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Ik neem aan dat je: A bridge too far (een brug te ver) bedoelt hier?Mike.H schreef:hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
-
- Lid
tja meesten die liegen erover maar mijn interesse komt door BoB, en het boeid me niets.. veelal word je dan al ''bob figuurtje'' bestempeld, maargoed, ik ben van mening dat de echte verzamelaars door gaan, en de ''foute'' vanzelf afvallen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
- Dodo
- Lid
D'r is niets mis mee. De bedoeling van die serie was om mensen zich weer in de 2e Wereld Oorlog te laten verdiepen en de geschiedenis niet te vergeten. Bij jou is dat toch gelukt.sobel schreef:tja meesten die liegen erover maar mijn interesse komt door BoB, en het boeid me niets.. veelal word je dan al ''bob figuurtje'' bestempeld, maargoed, ik ben van mening dat de echte verzamelaars door gaan, en de ''foute'' vanzelf afvallen.
Dat gezeik over BoB-mannekes heb ik sowieso nooit begrepen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"