"Begin" WO2 interresse
-
- Lid
- Contacteer:
Op mijn 6e had ik de verhalen van mijn oma al enkele keren aangehoord... en dan kwam het bij mijn ouders uit over de opnamen van 'A bridge too far' die in Deventer is opgenomen. Toen ik deze film op gezien heb is alles begonnen en toevallig kende mijn vader toen de organisator (?) van de militariabeurs in Duiven waarvan ik toen enkele Duitse militaria kreeg wat ik heel erg cool vond. Daarna heb ik in de mei maand waar elke week een andere oorlogsfilm op t.v was zoveel mogelijk opgenomen en sindsdien bezoek ik verschillende musea en evenementen gerelateerd aan de tweede wereldoorlog en heb nog contact met veteranen in Amerika...
"If you can read this, thank a teacher! If you are reading it in English, Thank a Veteran."
http://www.freewebs.com/easycompany506th
http://www.freewebs.com/easycompany506th
- Mike.H
- Lid
Hmm dat kan heel goeddvaupell schreef:Ik neem aan dat je: A bridge too far (een brug te ver) bedoelt hier?Mike.H schreef:hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Julian
- Lid
- TommoVich
- Lid
- Contacteer:
- Loek D.
- Lid
Nee, eentje uit ca. 1950...Mike.H schreef:Hmm dat kan heel goeddvaupell schreef:Ik neem aan dat je: A bridge too far (een brug te ver) bedoelt hier?Mike.H schreef:hmm ik heb op me 8e ofzo die film van The Longest day gezien en ook die oude film over Market Garden.. die hebben ze hier in de omgeving (Deventer) opgenomen en zo'n vriend van me vader was figurant en die had foto's gemaakt enz. en zodoende kom je bij Wo2 uit..
Is nog in zwart wit en tussen het "echte" oorlogspuin gemaakt...
Ik weet alleen de naam niet
Ik ben begonnen met een helmpje van een rommelmarkt!
- Sjoerd
- Lid
Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.
Dit alles in combinatie met een voorliefde voor vliegtuigen en dan vooral de schitterende jachttoestellen uit de oorlog.
Langzamerhand steeds meer serieuze boeken gaan lezen over het onderwerp en heel mondjesmaat wat verzamelwerk. Zodoende ben ik er in gerold.
Dit alles in combinatie met een voorliefde voor vliegtuigen en dan vooral de schitterende jachttoestellen uit de oorlog.
Langzamerhand steeds meer serieuze boeken gaan lezen over het onderwerp en heel mondjesmaat wat verzamelwerk. Zodoende ben ik er in gerold.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Sjoerd
- Lid
- Mike.H
- Lid
me 2Sjoerd schreef:Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
- Alex
- Beste Signature 2007
Me 3 Vliegers in het vuur vind ik echt een geweldig boek!!Mike.H schreef:me 2Sjoerd schreef:Door een schoolmeester die ik in groep 6, dus (toen ik een jaar of tien was) had. Hij was ook een soort verzamelaar van allerlei dingen die met de Wo2 te maken hadden. Toen we in de klas klassikaal moesten lezen had-ie de 'Holland onder het Hakenkruis' serie voor ons geselecteert. Toen begon mijn fascinatie voor die bijzondere tijd. Daarna nog meer verhalende boeken gelezen, zoals Engelandvaarders, Vliegers in het vuur en Varen en Vechten, van K. Norel.
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
-
- Lid
Bij mij komt het door men beide opa's, die hebben de oorlog ook meegemaakt dus die weten er ook wat over te vertellen en zo ging ik me er in verdiepen en nu heb ik de hele bieb al uitgekamt ik zoek steeds nieuwe boeken want ik heb alles al gelezen..
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.