Plaats hier je videoclips

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirty harrY
Lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 mei 2005, 13:44
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dirty harrY »

Sneller kan niet: pistool magazijn wisselen http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4871136293
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Dat is wel verdomd snel ja. Handige tactiek heeft deze man ook. Los en nieuw tegelijk!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik wil niet bijdehand overkomen, maar volgens mij stopt-ie er helemaal geen nieuw magazijn in. Ik heb het filmpje op zeer lage snelheid afgespeeld en je ziet nergens een ander magazijn.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Je kunt het inderdaad niet echt goed zien of hij nu wel of geen nieuw magazijn pakt en wisselt. Zijn handen zijn te groot om te kunnen zien of ie wel een nieuw magazijn heeft. Misschien hadden ze 'm beter direct kunnen laten vuren zodat je weet dat er een nieuw magazijn in zit.

Of kun je ook zonder magazijn vuren ? Ik ben namelijk niet op de hoogte van het gebruik van wapens.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Jawel, hij verwisseld ze wel degelijk.

Als je goed kijkt in de slowmotion van 0.04/0.05 zie je nog net het magazijn in zijn hand.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Charly1975 schreef: Of kun je ook zonder magazijn vuren ? Ik ben namelijk niet op de hoogte van het gebruik van wapens.
In principe wel. Als je een patroonhouder in een psitool doet is de kamer van het pistool nog leeg. Als je doorlaadt schuift de bovenste kogel de kamer in. Je kan dan je patroonhouder er uit halen en een nieuwe inschuiven. Je hebt dan dus één kogel in de kamer en een volle patroonhouder.

Als je de kogel die in de kamer zit afvuurt terwijl er geen patroonhouder in de kolf zit, zal het wapen na het schot open blijven staan omdat de sledevangpal de slede er van weerhoud weer helemaal terug te glijden.

Om een lang en technisch verhaal kort te maken:
Het is mogelijk om met een pistool één schot af te vuren als er geen patroonhouder in het wapen zit.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Dat snapte ik nog net wel. :P Maar verder schieten als er niets in de kamer zit is dus niet mogelijk ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Nee, zonder munitie kan je niet schieten. :wink: En je kan er niet zo'n kogel band á la MG42 uit de kolf laten hangen voor zover ik weet.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Weer wat geleerd vandaag.....ik zag altijd maar zo je bent nooit te dom om te leren. (Alhoewel.....)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Hier de originele clip van La tribu de Dana. Panique Celtique is overigens een vrij goed album.


En hier nog wat topsport uit de oude doos.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Sjoerd schreef:
Charly1975 schreef: Of kun je ook zonder magazijn vuren ? Ik ben namelijk niet op de hoogte van het gebruik van wapens.
In principe wel. Als je een patroonhouder in een psitool doet is de kamer van het pistool nog leeg. Als je doorlaadt schuift de bovenste kogel de kamer in.
Er zijn ook bepaalde double-action pistolen waarbij dat niet nodig is. Hierbij schuift de kogel direct vanuit het magazijn voor de kamer. Door de terugslag schiet de lege patroonhuls uit het magazijn naar achter uit de kamer en zit er direct weer een nieuwe voor de kamer.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Dat klopt.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie