Tour de France - 2006

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Martijn schreef:Ik ben inderdaad positief verrast door Landis. Ik snap alleen niet waarom dit niet eerder kan. Verder weer laf gefietst door CSC, T-Mobile en de Rabobank. Ze weigeren gewoon samen te werken en kijken alleen naar elkaar. Jammer, want ze geven zo de Tour aan Landis cadeau!
Inderdaad!! Een beetje het verhaal van deze Tour, ploegen die geen initiatief durven te nemen. Als CSC, T-Mobile en Rabo wat slimmer hadden gereden had Landis nu niet in het verhaal voorgekomen. Op precies dezelfde manier durfde Phonak zelf ook geen initiatief te nemen door Pereiro een half uur te geven, waardoor deze in één klap een kanshebber werd. Wat vorige jaren vaste hap was zien we nu bijna niet meer; het peloton dat door één van de grote ploegen wordt aangevoerd en de gaten klein houdt.

Nou moet wel worden gezegd dat dat ook wel precies is wat deze Tour zo bijzonder maakt. Ploegentactiek lijkt een beetje ondergeschikt aan persoonlijke klasse en wilskracht. We hebben amper gecontrolleerde koersen, bijna elke dag een veldslag en toch prachtige staaltjes afzien mogen aanschouwen!!
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

nu.nl schreef:T-Mobile ontslaat Ullrich

Uitgegeven: 21 juli 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 17:11

HAMBURG - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft vrijdag zijn kopman Jan Ullrich op staande voet ontslagen. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje en werd daarom vlak voor de Tour op non-actief gesteld door formatie.

Ullrich bevestigt dat hij een ontslagbrief heeft ontvangen. "Dit ontslag accepteer ik niet", reageerde de wielerprof. "Ik ben zeer teleurgesteld dat ze mij deze mededeling niet persoonlijk vertellen, maar dat ik een fax van advocaten krijg."


Eerder verscheurde T-Mobile al het contract van ploegleider Rudy Pevenage, die eveneens bij dopingaffaire betrokken zou zijn. Ook de Spanjaard Oscar Sevilla, die eveneens in het Spaans onderzoeksrapport wordt genoemd, krijg zijn congé.

Volgens de advocaten van Ullrich is er geen enkele grond voor het ontslag. Volgende week spreken beide partijen met elkaar. "Als we dan geen akkoord bereiken, gaan we het ontslag aanvechten", reageerde Wolfgang Strohband, de manager van de voormalig Tourwinnaar.

Schaamteloos

Op zijn website haalt Ullrich hard uit naar zijn werkgever. "Ik vind het schaamteloos dat ik na een jarenlange samenwerking als een faxnummer behandeld wordt. Zeker als je weet wat ik allemaal voor het team gedaan heb."
:cry:
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Jan zijn stijl beviel me wel tijdens het wielrennen, beetje zwoegend in de bergen, niet echt het klimmerstype maar toch sterk genoeg om een Tour te winnen (als hij zich maar iets proffesioneler opgesteld had.....)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Zhukov schreef:
nu.nl schreef:T-Mobile ontslaat Ullrich

Uitgegeven: 21 juli 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 17:11

HAMBURG - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft vrijdag zijn kopman Jan Ullrich op staande voet ontslagen. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje en werd daarom vlak voor de Tour op non-actief gesteld door formatie.

Ullrich bevestigt dat hij een ontslagbrief heeft ontvangen. "Dit ontslag accepteer ik niet", reageerde de wielerprof. "Ik ben zeer teleurgesteld dat ze mij deze mededeling niet persoonlijk vertellen, maar dat ik een fax van advocaten krijg."


Eerder verscheurde T-Mobile al het contract van ploegleider Rudy Pevenage, die eveneens bij dopingaffaire betrokken zou zijn. Ook de Spanjaard Oscar Sevilla, die eveneens in het Spaans onderzoeksrapport wordt genoemd, krijg zijn congé.

Volgens de advocaten van Ullrich is er geen enkele grond voor het ontslag. Volgende week spreken beide partijen met elkaar. "Als we dan geen akkoord bereiken, gaan we het ontslag aanvechten", reageerde Wolfgang Strohband, de manager van de voormalig Tourwinnaar.

Schaamteloos

Op zijn website haalt Ullrich hard uit naar zijn werkgever. "Ik vind het schaamteloos dat ik na een jarenlange samenwerking als een faxnummer behandeld wordt. Zeker als je weet wat ik allemaal voor het team gedaan heb."
:cry:
Ik vind het zijn eigen schuld.
Had hij maar niet moeten liegen tegen zijn ploeg. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Ullrich wel deze tour overwinning gunde. Z'n loopbaan is nu echt ten einde, hoe oud is hij eigenlijk? toch zeker al boven de 35...?
Eerst verspeelt hij nu een jaar met die drugs affairre en daarna is hij al zo oud dat niemand hem meer wil hebben in de ploeg...
Voor T-mobile maakt het niet veel uit, ze hebben Klöden nog(die nu helaas niet veel kans meer maakt op het geel).
Ik ben inderdaad positief verrast door Landis. Ik snap alleen niet waarom dit niet eerder kan. Verder weer laf gefietst door CSC, T-Mobile en de Rabobank. Ze weigeren gewoon samen te werken en kijken alleen naar elkaar. Jammer, want ze geven zo de Tour aan Landis cadeau!
Dat klopt wel, maar CSC moet je er eigenlijk niet bij zetten, ze hebben op het laatst(idd een beetje TE laat) zelfs O'Grady(of was het Zabrisky) die al een hele dag in de kopgroep reedt met Voigt en Schleck het koppwerk laten doen waarna Sastre ontsnapt.......dat vond ik wel mooi :)
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Der Jan is 32, nog niet zoo oud dus.
Pff, weinig top wielrenners zijn clean vrees ik, Armstrong z'n tour overwinningen zijn in mijn ogen allemaal bedenkelijk.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Is Jan pas 32(nog niet echt oud, als je bedenkt dat Boogerd al 34 is), dan heb ik me wel erg in hem vergist...
In 1997 heeft hij de tour nog gewonnen, dat is wel knap als jochie van 21!
Ik ben het met je eens bolleboerke, 'zelfs' Armstrong is niet clean, ik geloof dat er is 'bewezen' dat hij in 1999 (z'n eerste tour overwinning) doping heeft gebruikt. Volgens mij gebruiken ze haast allenmaal wel doping, alleen net te weinig om het terug te vinden, anders is het gewoonweg een onmogelijke opgave.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik heb het eens nagekeken: Jan Ullrich is 33 jaar oud...
Dan kan die nog wel een paar jaar mee.

Maargoed nu maar weer terug komen op de tour; vandaag DE BESLISSENDE TIJDRIT.
Wat denken jullie...? Houd Pereiro stand? Zal Sastre nog voor een verassing zorgen? Zal Landis het waar maken? Haalt Klöden het erepodium nog? of zelfs het geel?

Nouja, de tijd zal het leren.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Bericht door micky »

Jonhy Frost schreef:Is Jan pas 32(nog niet echt oud, als je bedenkt dat Boogerd al 34 is), dan heb ik me wel erg in hem vergist...
In 1997 heeft hij de tour nog gewonnen, dat is wel knap als jochie van 21!
23 :)
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Sergej Gontsjar heeft weer ongelooflijk hard gereden. 1.07.45! Ben benieuwd wie hier nog aan gaat komen.

(Moest trouwens wel drie keer kijken voor ik zijn naam goed geschreven had....)
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

micky schreef:
Jonhy Frost schreef:Is Jan pas 32(nog niet echt oud, als je bedenkt dat Boogerd al 34 is), dan heb ik me wel erg in hem vergist...
In 1997 heeft hij de tour nog gewonnen, dat is wel knap als jochie van 21!
23 :)
Ja Idd, bedankt.
Sergej Gontsjar heeft weer ongelooflijk hard gereden. 1.07.45! Ben benieuwd wie hier nog aan gaat komen.
Niemand is er nog aan gekomen!! 50,5 km/h!!
Landis geel, en Cunego wit en Klöden 3e.
Moest trouwens wel drie keer kijken voor ik zijn naam goed geschreven had....
Ik zag het ook al een met een H :) Menchov is ook zo'n naam, soms zie je ook wel eens Mentsjov, maargoed.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jonhy Frost schreef:
Moest trouwens wel drie keer kijken voor ik zijn naam goed geschreven had....
Ik zag het ook al een met een H :) Menchov is ook zo'n naam, soms zie je ook wel eens Mentsjov, maargoed.
:cheer:
Dat heeft te maken met welke spelling je gebruikt; Engels of Nederlands :)
De Nederlandse klank 'tsj' wordt in het Engels geschreven als 'ch'. Dus zowel Mentsjov als Menchov is goed. :)
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

nu.nl schreef:Renners in dopingaffaire niet juridisch vervolgd

Uitgegeven: 22 juli 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 22 juli 2006 16:57

MADRID - De renners die betrokken zijn bij het Spaanse dopingschandaal zullen niet strafrechtelijk worden vervolgd. Elisa Beni Uxabal, woordvoerster van justitie in Madrid, heeft dit zaterdag laten weten.

Dokter Eufemaniano Fuentes, om wie de affaire draait, en vier andere betrokkenen, zullen wel worden aangeklaagd in gevaar brengen van de gezondheid van topsporters. De 58 renners op de beruchte Spaanse lijst, onder wie Jan Ullrich en Ivan Basso, kunnen wel worden geschorst voor hun aandeel in de zaak door hun sportbonden. "Als het nodig is, zullen de renners wel worden gehoord als getuigen", zie Uxabal.

Dopingnetwerk

Fuentes zou via een illegaal dopingnetwerk diverse prominente renners van verboden middelen hebben voorzien. Vlak voor de Tour kwam de lijst met betrokken coureurs naar buiten. Ullrich en Basso en nog een reeks favorieten mochten daarop niet van start in de Ronde van Frankrijk. Ullrich is inmiddels ontslagen door zijn wielerploeg T-Mobile.
Volgens mij geven ze hier dus gewoon glashard toe dat er niets met betrekking tot dopingmisbruik te bewijzen valt!! Of lees ik dat nu verkeerd?!?
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

-Landis wint!!!
Pereiro 2e
Kloden 3e

-Rasmussen --> Bolletjes trui --> Bergklassement
-McEwen --> Groene trui --> Puntenklassement
-Cunego --> Witte trui --> Jonerenklassement
-de la Fuente --> Roode rugnummers --> Meest aanvallende renner
-T-mobile --> Gele rugnummers --> Beste ploeg


voor degene die het nog niet wist
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
rik3445
Lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:03

Bericht door rik3445 »

Hoeveelste is de Rabobank ploeg geeindigt?
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

rik3445 schreef:Hoeveelste is de Rabobank ploeg geeindigt?
3e achter T-Mobile en CSC. Heel verdienstelijk dus!!

Alle ploegen, achter 'classement général' staat de positie waarop de ploeg is geëindigd
Вместе мы непобедимы
Plaats reactie