Zhukov schreef:nu.nl schreef:T-Mobile ontslaat Ullrich
Uitgegeven: 21 juli 2006 15:57
Laatst gewijzigd: 21 juli 2006 17:11
HAMBURG - De Duitse wielerploeg T-Mobile heeft vrijdag zijn kopman Jan Ullrich op staande voet ontslagen. De Duitser wordt verdacht van betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje en werd daarom vlak voor de Tour op non-actief gesteld door formatie.
Ullrich bevestigt dat hij een ontslagbrief heeft ontvangen. "Dit ontslag accepteer ik niet", reageerde de wielerprof. "Ik ben zeer teleurgesteld dat ze mij deze mededeling niet persoonlijk vertellen, maar dat ik een fax van advocaten krijg."
Eerder verscheurde T-Mobile al het contract van ploegleider Rudy Pevenage, die eveneens bij dopingaffaire betrokken zou zijn. Ook de Spanjaard Oscar Sevilla, die eveneens in het Spaans onderzoeksrapport wordt genoemd, krijg zijn congé.
Volgens de advocaten van Ullrich is er geen enkele grond voor het ontslag. Volgende week spreken beide partijen met elkaar. "Als we dan geen akkoord bereiken, gaan we het ontslag aanvechten", reageerde Wolfgang Strohband, de manager van de voormalig Tourwinnaar.
Schaamteloos
Op zijn website haalt Ullrich hard uit naar zijn werkgever. "Ik vind het schaamteloos dat ik na een jarenlange samenwerking als een faxnummer behandeld wordt. Zeker als je weet wat ik allemaal voor het team gedaan heb."
Ik vind het zijn eigen schuld.
Had hij maar niet moeten liegen tegen zijn ploeg. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik Ullrich wel deze tour overwinning gunde. Z'n loopbaan is nu echt ten einde, hoe oud is hij eigenlijk? toch zeker al boven de 35...?
Eerst verspeelt hij nu een jaar met die drugs affairre en daarna is hij al zo oud dat niemand hem meer wil hebben in de ploeg...
Voor T-mobile maakt het niet veel uit, ze hebben Klöden nog(die nu helaas niet veel kans meer maakt op het geel).
Ik ben inderdaad positief verrast door Landis. Ik snap alleen niet waarom dit niet eerder kan. Verder weer laf gefietst door CSC, T-Mobile en de Rabobank. Ze weigeren gewoon samen te werken en kijken alleen naar elkaar. Jammer, want ze geven zo de Tour aan Landis cadeau!
Dat klopt wel, maar CSC moet je er eigenlijk niet bij zetten, ze hebben op het laatst(idd een beetje TE laat) zelfs O'Grady(of was het Zabrisky) die al een hele dag in de kopgroep reedt met Voigt en Schleck het koppwerk laten doen waarna Sastre ontsnapt.......dat vond ik wel mooi
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.