Kan je als Nederlander in het Australische leger?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Mike.H
Lid

Kan je als Nederlander in het Australische leger?

Bericht door Mike.H »

Nou mijn vraag is dus; Kan je als Nederlander in het Australische leger dienst doen?..

.. ik heb gelezen dat je wel als Nederlander in het Amerikaanse leger dienst kon doen als je maar 10 vragen kon beantwoorden ofzoiets..

wie weet hier iets meer over :)?.. zal wel neerzetten wat ik allemaal weet:

* het australische leger heeft problemen met recruteren (ze sturen wanhopig sms'jes naar jongeren enz.) dus mij lijkt het wel logisch dat je dan als Nederlander in het Australische leger dienst mag doen..

maar als iemand hier me meer over kan vertellen dan heel graag!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Waarom zou je dat willen doen? Ga gewoon in Nederland ofwel in Belgie in dienst, misschien is dat laatste beter over een langere termijn i.v.m. het huidige 'up or out' systeem bij de Nederlandse defensie.
rutger
Lid

Re: Kan je als Nederlander in het Australische leger?

Bericht door rutger »

Mike.H schreef:Nou mijn vraag is dus; Kan je als Nederlander in het Australische leger dienst doen?..

.. ik heb gelezen dat je wel als Nederlander in het Amerikaanse leger dienst kon doen als je maar 10 vragen kon beantwoorden ofzoiets..

wie weet hier iets meer over :)?.. zal wel neerzetten wat ik allemaal weet:

* het australische leger heeft problemen met recruteren (ze sturen wanhopig sms'jes naar jongeren enz.) dus mij lijkt het wel logisch dat je dan als Nederlander in het Australische leger dienst mag doen..

maar als iemand hier me meer over kan vertellen dan heel graag!
Je kan volgens mij alleen maaar toetreden tot het Amerikaanse leger (als Nederlander) als je 4 jaar lang in Amerika gewoond(dus Amerikaanse nationaliteit) hebt en je je goed hebt gedragen (je moet al die 4 jaar dus goed gedrag hebben vertoond).
Laatst gewijzigd door rutger op 04 jul 2006, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Misschien dat je hier even rond kunt kijken voordat je besluit om down under te gaan :wink:

http://www.defence.gov.au/Army/default.htm
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Stravers schreef:Waarom zou je dat willen doen? Ga gewoon in Nederland ofwel in Belgie in dienst, misschien is dat laatste beter over een langere termijn i.v.m. het huidige 'up or out' systeem bij de Nederlandse defensie.
Omdat ik van plan was om na school jaartje naar Australië te gaan.. en misschien weetikveel als ik het daar leuk vind dan blijf ik daar wel ;) ik zie het wel aan, maar lijkt me toch wel usefull om alvast te weten ;).. en anders ga ik KMA proberen of bij Korps Mariniers het proberen I don't know yet..

Je kan volgens mij alleen maaar toetreden tot het Amerikaanse leger (als Nederlander) als je 4 jaar lang in Amerika gewoond(dus Amerikaanse nationaliteit) hebt en je je goed hebt gedragen (je moet al die 4 jaar dus goed gedrag hebben vertoond).
Hmm daar weet ik niets van, maar op defensieforum las ik dat als je 10 vragen over Amerika had beantwoord dat je dan al daar het leger in kon, maargoed ik weet natuurlijk niets zeker..

Thnx voor site Charly
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Mike.H schreef:Omdat ik van plan was om na school jaartje naar Australië te gaan.. en misschien weetikveel als ik het daar leuk vind dan blijf ik daar wel ;) ik zie het wel aan, maar lijkt me toch wel usefull om alvast te weten ;).. en anders ga ik KMA proberen of bij Korps Mariniers het proberen I don't know yet..
'Het proberen'? Dat is niet echt de goede instelling he :lol:

Maar 10 vragen is onzin, tenminste het zal niet alleen dat zijn, er is ook een greencard. Dit is een soort van 'werkvergunning' voor buitenlanders en deze is aan te vragen geloof ik. Google maar is op Greencard.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

:P haha ik hou het voorlopig bij 'proberen' ;)! ik verleg graag m'n grenzen dus wie weet wat er van komt.. wil het wel heel graag dus 't komt wel goed :)..

Oke ik zal wel ff googlen ;) thnx voor info
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Je kunt als buitenlander vrijwel direct intreden in het Amerikaanse Leger. De greencard krijg je dan erg snel. Dit doen ze omdat het niet zo erg is voor de publieke opinie als greencard soldaten omkomen. Die hebben namelijk geen Amerikaanse familie die kan protesteren.

Van de in Irak omgekomen "Amerikanen" is meer dan de helft greencard soldier!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Heeft een beetje weg van het vreemdelingenlegioen zo.. Alleen krijg je geen andere identiteit, maar feitelijk ben je wel een beetje het uitschot.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ben je uitschot dan als je in het vreemdelingenlegioen zit?
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Ik vind van niet! je kiest er toch zelf voor.. je krijgt bijna de beste en zwaarste opleiding die er bestaat!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

pionier schreef:Ben je uitschot dan als je in het vreemdelingenlegioen zit?
Het is wel zo dat het uitschot van verschillende landen erheen gaat. Of dat nou in meerdere of mindere mate is. De meeste soldaten van het vreemdelingenlegioen in de Korea-oorlog waren ex-SS'ers.. Dat zegt dan ook weer wat over het vreemdelingenlegioen.

Het is zeker waar dat ze daar discipline leren, een keiharde training krijgen.. Dus het vreemdelingenlegioen is als t ware ex-uitschot.

Maar een klein verbandje tussen de greencards van de VS en het vreemdelingenlegioen is wel te trekken..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

En dit is de baas van het Australische leger:

Afbeelding

Wil je nu nog steeds in het Australische leger?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
n2
Lid

Bericht door n2 »

Als je zo'n mooie hoed krijgt is het natuurlijk wel erg verlijdelijk :lol:
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

@Proos

Hehehehe, prachtige foto :D
Plaats reactie