Kan je als Nederlander in het Australische leger?
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 15 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Inderdaad, een iets serieuzere verschijning:

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
- Roel R.
- Lid
- Contacteer:
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Volgens de website van de strijdkrachten van Australie:Mike.H schreef:Ja hahaeik. ook wel een beetje eah
..
maar ehm niemand heeft dus eigelijk een idee of dat kan?
Edit: bronnetje vergeten... link: http://www.defencejobs.gov.au/default.a ... ectionID=1Do I have to be an Australian Citizen?
For full-time and part-time entry applicants citizenship requirements will be satisfied if any of the following apply:
• You are an Australian citizen;
• You are a permanent resident who can provide a Department of Immigration and Multicultural Affairs receipt to prove you have applied for Australian citizenship. (A permanent resident is generally eligible to apply for citizenship after two years. A permanent resident married to an Australian can apply immediately); or
• You are a permanent resident who is not eligible to apply for Australian citizenship but are prepared to sign an undertaking to apply after completing 90 days service in the ADF or 130 days part-time aggregated service in the ADF Reserve. (Permanent residents become eligible to apply for citizenship on completion of 90 days service in the ADF or 130 days part-time aggregated service in the ADF Reserve).
A permanent resident who enters the ADF will have their service terminated if they subse
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Daan S.
- Lid
Als je het gaat 'proberen' vraag ik me af of je het gaat halen, dat is niet echt de juiste instelling. Je moet er voor gaan, alles ervoor geven, i.p.v. het proberen. Dat moet je op de eerste dag zeggen, hoi kader, ik ga proberen militair te worden.Mike.H schreef:haha ik hou het voorlopig bij 'proberen'
! ik verleg graag m'n grenzen dus wie weet wat er van komt.. wil het wel heel graag dus 't komt wel goed
..

Ik zou gewoon in Nederland in dienst gaan of evt. in Belgie... Naar Aust of Amerika lijkt me geen goede keuze en snap ook waarom je dat zou willen? Als je je grenzen wilt verleggen zoals je hierboven zegt dan kan dat ook in Nederland.
Anyway ik zou zorgen dat je met zoveel mogelijk diploma's de dienst in gaat, na de dienst gaat het niet meer omdat je dan uit het 'school ritme' bent en tijdens dienst komt het er eigenlijk niet van. Er komt altijd is een moment dat je 'afgedankt' word bij defensie en dan sta je daar te kijken zonder diploma's, en geloof mij, defensie is tegenwoordig ook niet alles meer (en de voorlichters vertellen je ook lang niet alles!). Mijn advies is dan ook aan een opleiding beginnen, deze afmaken en dan de dienst ingaan, dan heb je garantie of een 'verzekering' van een goede baan, niet alleen na de dienst maar ook tijdens de dienst. Doe je dit niet ga je daar gegarandeert spijt van krijgen!
- Mike.H
- Lid
Stravers schreef:Als je het gaat 'proberen' vraag ik me af of je het gaat halen, dat is niet echt de juiste instelling. Je moet er voor gaan, alles ervoor geven, i.p.v. het proberen. Dat moet je op de eerste dag zeggen, hoi kader, ik ga proberen militair te worden.Mike.H schreef:haha ik hou het voorlopig bij 'proberen'
! ik verleg graag m'n grenzen dus wie weet wat er van komt.. wil het wel heel graag dus 't komt wel goed
..
![]()
Ik zou gewoon in Nederland in dienst gaan of evt. in Belgie... Naar Aust of Amerika lijkt me geen goede keuze en snap ook waarom je dat zou willen? Als je je grenzen wilt verleggen zoals je hierboven zegt dan kan dat ook in Nederland.
Anyway ik zou zorgen dat je met zoveel mogelijk diploma's de dienst in gaat, na de dienst gaat het niet meer omdat je dan uit het 'school ritme' bent en tijdens dienst komt het er eigenlijk niet van. Er komt altijd is een moment dat je 'afgedankt' word bij defensie en dan sta je daar te kijken zonder diploma's, en geloof mij, defensie is tegenwoordig ook niet alles meer (en de voorlichters vertellen je ook lang niet alles!). Mijn advies is dan ook aan een opleiding beginnen, deze afmaken en dan de dienst ingaan, dan heb je garantie of een 'verzekering' van een goede baan, niet alleen na de dienst maar ook tijdens de dienst. Doe je dit niet ga je daar gegarandeert spijt van krijgen!

en ik doe nu Havo, maar ik heb m'n profiel zo aangepast dat ik na de Havo VWO kan doen

Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae