Over welk vreemdelingenlegioen heb je het ? Er is naast het bekende Franse Vreemdelingenlegioen ook een Spaans Vreemdelingenlegioen.Dodo schreef:Heeft een beetje weg van het vreemdelingenlegioen zo.. Alleen krijg je geen andere identiteit, maar feitelijk ben je wel een beetje het uitschot.
Ok ok....als men het over het algemeen over 'het vreemdelingenlegioen' heeft dan bedoelt men de Franse.
Maar ik dacht bij mezelf...ik ga een keer de wijsneus uithangen en jullie voorzien van ietwat overbodige info.
Als ik tijd heb (tenzij iemand me voor is) zal ik even opzoeken of ik wat meer info kan vinden over de Spaanse.
Het enige dat ik weet heb ik een aantal jaren geleden in een krant gelezen (dacht het AD) daarin stond toen een heel stuk over het Spaanse vreemdelingenlegioen. Dit bestaat echter niet uit 'echte' vreemdelingen (dus uit andere nationaliteiten) maar uit Spanjaarden. Zij verheerlijken schijnbaar de dood (geen duivelsaanbidding o.i.d. maar vinden het niet erg om te sterven) en hebben een aantal jaren geleden het eilandje vlak voor de kust van Marokko (Peterselie-eiland ??) heroverd (....) op de Marokkanen nadat die het had ' bezet '
Dit even terzijde