Ook een Forummeeting bij ''Durchangslager Westerbork'' ?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Ook een Forummeeting bij ''Durchangslager Westerbork'' ?

Bericht door Bjorn »

Ik vroeg me af of er ook mensen waren die wel wat zien in het idee, om naast een Forummeeting in Februari naar Best, ook een Forummeeting te organiseren (op een andere datum uiteraard), bij het terrein van het ''Polizeiliches Judendurchangslager Westerbork''.
Dit is ook een zeer interessante plek, met het bekende oorlogsmonument, en ook het Herinnerings Centrum Durchanslager Westerbork 1939-1945 is ook de moeite van het bezoeken waard.

Deze plek is ook beter te bezoeken voor de geinteresseerden uit het Noorden des lands, vandaar dat ik zeker weet dat ik hier wel naartoe kan, omdat het anders wel heel erg ver weg is.

Wat vinden jullie hiervan?

Bjorn.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Ook een Forummeeting bij ''Durchangslager Westerbork'' ?

Bericht door PPL »

BjornSpiN schreef:Ik vroeg me af of er ook mensen waren die wel wat zien in het idee, om naast een Forummeeting in Februari naar Best, ook een Forummeeting te organiseren (op een andere datum uiteraard), bij het terrein van het ''Polizeiliches Judendurchangslager Westerbork''.
Dit is ook een zeer interessante plek, met het bekende oorlogsmonument, en ook het Herinnerings Centrum Durchanslager Westerbork 1939-1945 is ook de moeite van het bezoeken waard.

Deze plek is ook beter te bezoeken voor de geinteresseerden uit het Noorden des lands, vandaar dat ik zeker weet dat ik hier wel naartoe kan, omdat het anders wel heel erg ver weg is.

Wat vinden jullie hiervan?

Bjorn.
Het zou zo maar eens een optie kunnen zijn voor een meet in de toekomst.
Lijkt me alleen enigzins prematuur om daar nu reeds een discussie op te starten.
Vooralsnog eerst de verhalen van de Best/Veghel-meet maar eens afwachten.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Eerst die andere maar eens afwachten idd, temeer omdat het aantal reacties voor wat betreft de datum op één hand te tellen zijn. Enfin, men heeft nog tot en met zondag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Nu de andere Forummeeting alweer achter de rug is (en zo te horen was het leuk), breng ik dit topic weer naar voren.

Wat vinden jullie van dit idee?

Bjorn.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik vind het een leuk idee, maar ik denk dat we wel een tijdje moeten wachten. Anders komt alles wel heel snel na elkaar.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Code: Selecteer alles

BjornSpiN
Sjoerd (misschien)
Laatst gewijzigd door Bjorn op 21 feb 2004, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Als ik te zijner tijd ook daadwerkelijk kan mag je mij ook toevoegen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik denk niet dat ik dan zal komen, de holocaust is niet echt mijn interessegebied. Het zou (voor sommigen zoals ik) wel aantrekkelijker kunnen worden mits een combinatie met een oorlogsmuseum, dat was tijdens de Best/Vught meet een aangename combinatie.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nee ikzelf heb ook niet zo veel met de holocaust,en het is weer best ver voor mij,inverband met vervoer.Wat dachten jullie van fort eben email?(Lekker kortbij voor mij :lol: :wink: )En de begraafplaats in margraten ligt ook redelijk kort bij fort eben email.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Eben Email? Eben Emael zal je bedoelen :)

Daar zou ik ook graag eens naartoe gaan! En dan misschien in combinatie met nog wat bezienswaardigheden in de Oostkantons?
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Misschien is het te combineren met iets in de buurt? De combinatie van Best en Vught vond ik wel geslaagd en het is voor meer mensen interessant.

Assen is bijvoorbeeld niet zover van Westerbork en daar heb je:
Oorlogs- en verzetsmuseum
Een museum in de woonkamer in het oudste straatje van Assen. U vindt er onder andere een authentieke onderduikruimte uit de Tweede Wereldoorlog en informatie over oorlog en verzet in Noord-Nederland.

Oorlogs en Verzets Museum
Kloosterstraat 9
9401 KD Assen
Telefoon: (0592) 31 21 60
Als de vlag buiten hangt, is het pand open voor bezichtiging.

Stoottroepen Museum
Dit museum geeft een beeld van de geschiedenis van het regiment stoottroepen (infanteristen) vanaf het moment van oprichting op 21 september 1944. Permanente en wisselexposities. Diverse film- en videopresentaties.

Stoottroepenmuseum
Johan Willem Frisokazerne
Balkenweg 3
9400 AC Assen
telefoon (0592) 35 81 63
Geopend: woensdag en donderdag van 12.00 tot 16.00 uur
vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur
Voor groepen na afspraak.
Bron: http://www.assen.nl/asp/VrijeTijd/Vrije ... ageID=4218

Geen idee of het wat is, maar misschien mogelijk als combinatie. :)
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

antwerpx schreef:Eben Email? Eben Emael zal je bedoelen :)

Daar zou ik ook graag eens naartoe gaan! En dan misschien in combinatie met nog wat bezienswaardigheden in de Oostkantons?
Ja eben emael bedoel ik.
Het is een rondleiding van 3 uur,2 uur binnen en 1 uur bovenop(buiten)de bunker.


Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

YPPY, dat is een goed idee!!!
Het Oorlogs en Verzetmuseum in Assen schijnt erg goed te zijn, van het Stoottroepenmuseum weet ik niks.

Wie zouden dit een leuke combinatie vinden, en dan wel mee willen gaan?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

hmm 275km is iets te ver voor mij
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

BjornSpiN schreef:YPPY, dat is een goed idee!!!
Het Oorlogs en Verzetmuseum in Assen schijnt erg goed te zijn, van het Stoottroepenmuseum weet ik niks.

Wie zouden dit een leuke combinatie vinden, en dan wel mee willen gaan?
Ja ik zou event. wel mee kunnen maar ik heb ruzie met mijn pa sinds gisteren en ik zou niet weten of mijn moeder mee zou gaan.. maar het is een leuke combinatie en ik zou zeker meewillen
Gesloten