foto's eben emael

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
haepers22
Lid
Contacteer:

foto's eben emael

Bericht door haepers22 »

Hallo

een vraagje

Vorige week heb ik een bod ontvangen van een Amerikaan welke geinteresserd was in mijn verzameling van 198 foto's van het fort en het dorp van Eben-Emael.
Hij bood mij daarvoor omgerekend 9000 euro aan

Ik ben aan het twijfelen gegaan, want dit is veel geld, maar anderzijds heb ik een sterke gevoelsband met dit fort ( ben er gids, mijn grootvader wat daar krijgsgevangen is genomen)

Wat zouden jullie doen?
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Als je niet zeker bent dat je ze wil verkopen, niet doen! :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

ik zou persoonlijk de foto's houden :) (maar wie ben ik..)

de foto's hebben zo te zien een persoonlijke en historische waarde, ik zou er persoonlijk dan spijt van krijgen.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
haepers22
Lid
Contacteer:

Bericht door haepers22 »

dat gevoel heb ik dus ook, maar wel een hoop geld
De waarde van deze foto blijft toch stijgen met de jaren
:?
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

nog 10 jaar wachten en het is meer waard ;)

ik zou wel laten afwegen wat persoonlijk meer telt, de persoonlijke en historische waarden, of het bedrag, daarnaast zou ik uitkijken over hoe deze persoon het geld overmaakt, aangezien het niet de eerste keer zal zijn als een groot bedrag word betaald, en uiteindelijk weer terugverdwijnt in de portomonee van de koper, met het gevolg dat de koper niet meer te vinden is
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Bij twijfel niet doen. Je kan je foto's later altijd nog verkopen, als je ze nu verkoopt krijg je ze nooit meer terug. In elk geval niet voor minder dan €9000,-...
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Kleine Feldmaus
Lid

Bericht door Kleine Feldmaus »

Je gevoel zegt je nee, zo komt het tenminste op mij over.

Ik persoonlijk zou het niet wegdoen als je er zo'n band mee hebt en je grootvader er gevangen zat, is toch een deel van je familiegeschiedenis dan, dat is niet vervangbaar lijkt me.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Plaats reactie