Spullen in museum plaatsen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

militairmuseum schreef:
Ik snap best dat mensen bang zijn voor mensen met vlugge vingers in een museum, maar ik denk dat de kans heel klein is dat er werkelijk iets wordt gejat...
verkijk je er niet op, jij ben misschien zo netjes, maar 99 anderen niet.
Ik werk zelf voor een museum, het blijft me verbazen dat ik iedere dag weer bezoekers tegenkom die onder een voertuig liggen om te kijken, zelfs maloten die gaan kijken: ''of de auto ook een open dak heeft'' en letterlijk een dak eraf trekken dat vast zit, of spiegels hiervan eraf trekken en als souvenier meenemen.Aan deurtjes in het museum net zo lang en hard trekken dat je het slot door de deurpost heentrekt en in een decorruimte gaan rommellen met opgeslagen spullen etc.
Ze slaan ruitjes in etc. als ze ook maar denken dat er wat te halen valt.

(overigens staat alles achter een hek, ze klimmen er gewoon overheen of mollen het).
Mensen zijn nieuwschieriger dan je denkt, maar vooral brutaler.
In een schilderij museam halen de meeste mensen het niet in hun hoofd een schilderij eraf te trekken of ook maar aan te raken.
In andere musea interreseert het ze geen reet.
Voertuigen worden als gebruiktsvoorwerpen gezien, veel oude mensen hebben zoiets van, ow dat hadden we vroeger ook, vroeger zat ik eraan, dus nu 60 jaar later ook)

Een schilderij kost misschien een paar duizend euro(op de grote meesters na dan, die kosten veel meer), maar het museum waar ik werk staan zeldzame voertuigen van zelfs 9 miljoen euro.
(de totale waarde is evenveel als de Belgische begroting van 1 jaar)

Niemand die eraan denkt: goh dat is de enige auto van dat type ooit gemaakt, met de hand, het zal wel wat waard zijn, dus ik klim er niet op.Als er een sleutel in zou zitten zouden ze er zelfs in weggriijden (er zijn overigens wel mensen betrapt die oude fietsen wilde stelen door er gewoon op te gaan zitten en te gaan fietsen onder het mom van: ''gewoon even kijken hoe die fietst'').

dus... als iemand 1 medaille los ziet liggen ben je hem na 10 min al kwijt, neem maar van me aan.
Snap zulke mensen niet... :|
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Plaats reactie