Ik heb vandaag een deco geweer te koop gezet om eens te kijken wat zoiets nog waard is... Een kennis van me had hier belangstelling voor, en van het een komt het ander..
Ik verzamel al meer dan 12 jaar geen militaria meer, en toen ik er destijds mee bezig was, was het hoofdzakelijk spullen uit de 2e wereldoorlog.
Ik heb na het posten van het geweer eens rondgesnuffeld in een paar dozen en vond nog een paar leuke dingen die wellicht interesant zijn voor verzamelaars. De reden waarom ik destijds deze spullen niet had verkocht, is dat deze van mijn opa zijn geweest, of verzameld door mijn opa en oma tijdens de bezetting. Mijn grootouders zijn helaas niet meer, en deze spullen hebben welliswaar een semtimentele waarde, maar liggen nu in een doos zonder dat iemand er naar omkijkt. Ik ben bereidt dit te verkopen aan een liefhebber, maar ik heb een aantal vragen:
- Mag ik inert gemaakte munitie/lege hulzen te koop aanbieden?
- Insignes met een hakenkruis, mag ik daar afbeeldingen van posten?
- Ben ik verplicht om een vraagprijs te noemen?
Het laatste is omdat ik 12 jaar geleden ben gestopt, en ik geen flauw idee heb van de waarde van de spullen die ik nog heb. Het gaat om de volgende dingen:
- Duitse gasmaskerbus, originele verflaag nog, zonder draagband
- stukjes bonkaart, en nog een complete bonkaart
- een volkskrant van 17 mei 1940
- een telegraaf van 16 mei 1940
- Je maintendrai 1e april nummer 1945
- Je maintendrai 1 september 1945
- Oorlogszakboekje van mijn grootvader
- Hondepenning van mijn grootvader
- Gebedenboek voor RK soldaat
- Distributie stamkaarten uit 1949
Naja, en nog wat meer spullen... ik zal vandaag of morgen alles fotograveren en posten in het marktplaats subforum.
Alvast bedankt voor de reacties!