Dat valt wel mee hoor... een doos met 2000 ballen weegt gok ik zo een kilo of 8, en om dat in 1 potje te kunnen verschieten heb je denk ik 2 á 3 perslucht flessen van een liter á 1,2 kilo nodig. Dat is te doen... Snel ben je dan niet meer, maar als je MG42 gunner bent, hoeft dat als het goed is ook niet
Maar serieus, als ik ga spelen op bijvoorbeeld een open dag in amsterdam, dan neem ik 150-200 ballen mee in de hopper, en een battlepack met 4 potten á 140 ballen mee het veld in. (soort riem waar je potten in kan doen) Ik kan nog wel meer meenemen, maar dit heeft weinig zin omdat ik tegen die tijd ook door mijn lucht heen ben. En bovendien, als je per potje er 10 euro aan ballen doorjaagt, dan wordt het wel een hele dure dag...
Maar soms komt het voor dat je tot het einde in het spel blijft, en dan is het toch erg fijn dat je nog steeds ballen hebt.

Gezien het potjes van 30 tegen 30 man zijn, en 20 minuten duren knal je toch aardig wat weg.
Met wat voor marker je speeld heeft ook invloed, heb je eentje met een enkele trekker, dan kan je in semi niet sneller schieten dan 7 ballen per seconde. (met 1 vinger kan je gewoon niet sneller) Heeft je marker een dubbele trekker, dan gaat het paintverbruik meteen een stuk omhoog, en zeker als je ook nog eens een electronische hebt met allemaal leuke vuurmodii erop.
Op het woods veldje waar ik doorgaans speel, heb ik aan een hopper en 2 potten meer dan voldoende om een game uit te spelen, welliswaar maar 5 tegen 5, magoed het ligt ook aan de persoon die speelt. Ik heb zelf de neiging om veel te schieten, en covering fire te geven aan mijn teammaten, waar anderen het makkelijk op een enkele hopper kunnen doen. Soms schiet ik niet eens een hele hopper leeg, ene keer omdat ik al uitgeschakeld ben, of de andere keer omdat ik weinig hoef te schieten. Maar het is erg vervelend om zonder paint te zitten, want je kan dan letterlijk niks meer. We hebben bij onze club ook iemand met een pumpmarker en die schiet op een dag hooguit 200 ballen weg... Paintball hoeft niet duur te zijn....
In de V.S. Speelt men soms vrij vorse scenario games, iets wat hier helaas nog niet echt van de grond gekomen is door het kleine groepje spelers in nederland. Daar worden soms complete veldslagen nagespeeld met paintball guns, inclusief tanks, raketwerpers, medics, demolition personell, etc.
Voor meer info over scenario gaming:
http://webdog.specialopspaintball.com/video/scenario/
Download en bekijk de fimpjes maar! (staat btw nog veel meer spul op die site)