Paintball?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
FiXeL
Lid
Contacteer:

Paintball?

Bericht door FiXeL »

Uit nieuwsgierigheid: Hoeveel van jullie spelen dit op een regelmatige basis?

Ik ben er nu ongeveer een jaar mee bezig, zowel in het bos als op het sup'air veld. Ik ben niet echt een militant figuur, dus mijn setup is ook helemaal niet gericht om zoveel mogelijk te lijken op, maar meer gericht op prestaties. Wie van jullie speelt het nog meer? (op recreatieve of competatieve basis)

Foto:

Afbeelding
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Paar keer gedaan, supergaaf om te doen!!

Ik ben ook niet echt heel erg tactisch aangelegd, vandaar dat ik mij veelal pleeg te redden met oud-Sovjet tactieken; ogen dicht en ten aanval!! 8)
Вместе мы непобедимы
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Heb het 1x gedaan.. was echt super gaaf!
Wil het zeker vaker gaan doen, is alleen best duur niet?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
sobel
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door sobel »

ik heb het meerdere malen gedaan, heb ook gedacht aan de aanschaf van een eigen geweer, maar prijzen rond de 150 euro voor enkel het geweer vind ik iets wat teveel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Hoe vaker je speeld, hoe beter je wordt. Laatste keer dat ik speelde heb ik een keer 4 man van een 5 man sterk team uitgeschakeld, en het laatste potje van de dag bleef ik als laatste over... Dat is erg vervelend als er nog 5 man naar je op zoek zijn... maar mijn tactiek is dan om verdekt in een hinderlaag te liggen op een plek waar niemand je verwacht (hoog gras) en iedereen er van langs te geven die zo slim is erlangs te lopen. 5 tegenstanders, 5 kills. (persoonlijk record)

Met supair is het toch anders omdat het tempo van het spel veel hoger ligt. Als je als enigste overblijft, dan wordt je bijna zeker gebunkerd (tegenstander rent langs je en schiet je binnen een meter oid)

Maar ik vindt dit spel wel erg leuk om te doen, en ben ook zeker niet van plan om binnenkort wat anders te gaan doen. Rec spelen heeft onder andere het voordeel dat we minder betalen voor de ballen, en er geen opgekropte spanningen zijn tussen bijvoorbeeld collega's oid. Alles gaat vrij netjes en er is altijd een leuke sfeer tussen de spelers.
This mission is fubar, sir!
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Polte schreef:Heb het 1x gedaan.. was echt super gaaf!
Wil het zeker vaker gaan doen, is alleen best duur niet?
Aanschaf van eigen uitrusting is duur, maar betaalbaar. De meeste rental velden vragen 10 euro voor 100 ballen, wij betalen in clubverband maar 40 euro voor 2000 ballen.
sobel schreef:ik heb het meerdere malen gedaan, heb ook gedacht aan de aanschaf van een eigen geweer, maar prijzen rond de 150 euro voor enkel het geweer vind ik iets wat teveel
Niet zeuren, ik schiet zelf met een xmag, waar ik 750 euro voor heb betaald. (zie foto) Een beetje beginners set heb je voor rond de 250 euro, en daar kan je prima mee beginnen. Voor supair betaal je voor de allernieuwste overhyped marker al gauw 1600 euro. (tja sommige mensen zijn inderdaad zo gek om dat ervoor over te hebben)

Voor woods is bijna elke marker geschikt, maar voor supair gebruiken ze meestal electronische markers die in semi mode al 15 balllen per seconde schieten. (trekker met wijs- en middelvinger "walken") En meestal hebben die dingen ook "ramping" wat er op neerkomt dat ze sneller schieten als je de trekker over kan halen. Voor toernooien zijn er wel beperkingen, maar zolang je daar binnen blijft, mag je het gebruiken. :)

[edit]

Hier een paar pics van mijn main speeltje:

Afbeelding

Afbeelding

Enjoy... is geen WW2 gear, maar toch erg fijn om te hebben, en waarschijnlijk is deze uitvoering van deze marker de enigste in nederland. :)
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb het ook een keer gedaan, was zeer zeker gaaf!

Binnenkort weer een keer! :)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
wittmann
Lid

Bericht door wittmann »

ik heb het paar weken terug in hongarije voor het eerst gedaan.
super kicken, was echt vet.
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Hier wat leuk scenario spul, helaas erg verboden in nederland:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook eens een browning .30 lookalike gezien, inclusief munitiekist en 3 poot. :)
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Ah gevonden!

Afbeelding

Wisseld voor "slechts" 1700 dollar van eigenaar..

Of deze dan:

Afbeelding

2500 dollar....

Afbeelding

auw... 2000 dollar...

Bron: http://www.usmilitarygear.com/products.php?cat=252
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Gaaf! 8)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

*is helemaal niet jaloers*
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
micky
Lid

Bericht door micky »

Daarmee heb je al te veel gewicht aan met het dragen van de kogels.:)
FiXeL
Lid
Contacteer:

Bericht door FiXeL »

Dat valt wel mee hoor... een doos met 2000 ballen weegt gok ik zo een kilo of 8, en om dat in 1 potje te kunnen verschieten heb je denk ik 2 á 3 perslucht flessen van een liter á 1,2 kilo nodig. Dat is te doen... Snel ben je dan niet meer, maar als je MG42 gunner bent, hoeft dat als het goed is ook niet :P

Maar serieus, als ik ga spelen op bijvoorbeeld een open dag in amsterdam, dan neem ik 150-200 ballen mee in de hopper, en een battlepack met 4 potten á 140 ballen mee het veld in. (soort riem waar je potten in kan doen) Ik kan nog wel meer meenemen, maar dit heeft weinig zin omdat ik tegen die tijd ook door mijn lucht heen ben. En bovendien, als je per potje er 10 euro aan ballen doorjaagt, dan wordt het wel een hele dure dag...

Maar soms komt het voor dat je tot het einde in het spel blijft, en dan is het toch erg fijn dat je nog steeds ballen hebt. :) Gezien het potjes van 30 tegen 30 man zijn, en 20 minuten duren knal je toch aardig wat weg.

Met wat voor marker je speeld heeft ook invloed, heb je eentje met een enkele trekker, dan kan je in semi niet sneller schieten dan 7 ballen per seconde. (met 1 vinger kan je gewoon niet sneller) Heeft je marker een dubbele trekker, dan gaat het paintverbruik meteen een stuk omhoog, en zeker als je ook nog eens een electronische hebt met allemaal leuke vuurmodii erop.

Op het woods veldje waar ik doorgaans speel, heb ik aan een hopper en 2 potten meer dan voldoende om een game uit te spelen, welliswaar maar 5 tegen 5, magoed het ligt ook aan de persoon die speelt. Ik heb zelf de neiging om veel te schieten, en covering fire te geven aan mijn teammaten, waar anderen het makkelijk op een enkele hopper kunnen doen. Soms schiet ik niet eens een hele hopper leeg, ene keer omdat ik al uitgeschakeld ben, of de andere keer omdat ik weinig hoef te schieten. Maar het is erg vervelend om zonder paint te zitten, want je kan dan letterlijk niks meer. We hebben bij onze club ook iemand met een pumpmarker en die schiet op een dag hooguit 200 ballen weg... Paintball hoeft niet duur te zijn.... :lol:

In de V.S. Speelt men soms vrij vorse scenario games, iets wat hier helaas nog niet echt van de grond gekomen is door het kleine groepje spelers in nederland. Daar worden soms complete veldslagen nagespeeld met paintball guns, inclusief tanks, raketwerpers, medics, demolition personell, etc.

Voor meer info over scenario gaming:
http://webdog.specialopspaintball.com/video/scenario/
Download en bekijk de fimpjes maar! (staat btw nog veel meer spul op die site)
Plaats reactie