Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Wanneer komt de 3e wereld oorlog?

2010/2050
74
56%
2050/2100
21
16%
2100/2200
7
5%
Niet.
31
23%
 
Totaal aantal stemmen: 133

Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

siggel schreef:
Aramillo schreef:Amerika besteedt dan ook meer geld aan het leger dan alle ***Schurkenstaten*** bij elkaar
En dat is nu dus de reden dat we hier op dit forum en op straat kunnen zeggen wat we willen zonder dood geschoten teworden. Dat geld heeft dus wel onze vrijheid op geleverd.
Ik blijf niet eeuwig buigen voor een actie van 60 jaar geleden. Nederland zorgde ook voor (het geld) waardoor de Amerikanen hun vrijheid kregen.
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Rednas schreef:
siggel schreef:
Aramillo schreef:Amerika besteedt dan ook meer geld aan het leger dan alle ***Schurkenstaten*** bij elkaar
En dat is nu dus de reden dat we hier op dit forum en op straat kunnen zeggen wat we willen zonder dood geschoten teworden. Dat geld heeft dus wel onze vrijheid op geleverd.
Ik blijf niet eeuwig buigen voor een actie van 60 jaar geleden. Nederland zorgde ook voor (het geld) waardoor de Amerikanen hun vrijheid kregen.
Ik dacht dat de koude oorlog minder dan 60 jaar geleden was afgelopen ;-)
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Dus jij denkt dat Amerika de grote beschermengel van ons is?

Even denken....
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Aramillo schreef:Dus jij denkt dat Amerika de grote beschermengel van ons is?

Even denken....
Tsja jij ziet ze als een schurkenstaat blijkbaar dus ik denk dat we de gulle middenweg moeten kiezen
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

Aramillo schreef:Dus jij denkt dat Amerika de grote beschermengel van ons is?

Even denken....
Ja. tot het einde van de koude oorlog zekers wel. Ik zeg niet dat ze het ook niet in eigenbelang deden, maar ze waren wel grotendeels verantwoordelijk dat de sovjets ons (west-europa) niet binnenvielen.

@ARamillo: dat de usa niet echt populair bij je is, is me al wel bekent. Maar relativeer even wel een paar dingen. De usa onder George "double u" busch is een andere usa dan dat het altijd geweest is. En van hem zijn we gelukkig over 2 jaar af. Het is ook nog steeds in vergelijking met Iran en andere landen een democratisch land.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Aramillo
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 mar 2007, 19:20
Locatie: Voorschoten

Bericht door Aramillo »

Maar als je de meeste stemmen hebt in een verkiezing wil nog niet zeggen dat je daar automatisch wint.((2000: 49% Al Gore-48% Bush)
Daarbij is het over het al gemeen in een Democratische Theologie aan het duikelen, als een grote groep mensen nog steeds thuis blijft tijdens de verkiezingen (opkomsten van 50%-60%). (Toegeven dat je niet-christelijk bent in de politiek daar is een dikke mokerslag op je carrïere)
Daarbij scheelt het inderdaad heeeel erg hoe het gedrag van de President.

Maar het is onderhand ook wel duidelijk dat die geheime politie en achterkamertjes politiek hun invloeden aan het versterken zijn als het niet op tijd wordt tegengegaan.

Maar ja, over die 2 jaar is die poppenkastpop verdwenen

Ondertussen kan deze "toffe gast" wel heel erge dingen aanrichten in de wereld. (ook mbt tot Iran). En met dat Raketschild lopen de spanningen tussen onze twee grote kernstaten ook weer toe...
World War Episode II: Attack of the Aryan Clones

Uncyclopedia
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Bericht door michiel01 »

Ik denk niet dat Amerika zo dom zal zijn iets geks met Iran te proberen. De enorme financiële strop, die Irak heet, houdt dat wel tegen, het Amerikaanse leger is op dit moment eenvoudigweg niet in staat om een nieuwe oorlog te beginnen, hoe graag ze ook zouden willen. Financiën en het chronisch (oplopende) tekort aan militairen zijn hiervoor de grootste oorzaken. Een A-symmetrisch conflict als waar de Amerikanen (en ook onze jongens) mee van doen hebben in Afganistan en Irak is een zware last voor de US. Iran zal daarom voorlopig (hopelijk iig nog 2 jaar) niet op het prio-lijstje van Amerika staan qua legerinzet.

het provocerende karakter van het land lokt landen als Israel, GB en de US vanzelf uit hun tent..... Echter een oorlog op mondiaal niveau zoals de Grote oorlog en Wo-2..... ik denk niet dat nog aan de orde is. Technologische suprieuriteit vs. A-symetrisch optreden, dat is de nieuwe stijl van oorlogvoeren die juist voor kleinere strijdende partijen (Taliban bijvoorbeeld) relatief effectief is. Door deze wijze van optreden houd je langslopende conflicten waar uiteindelijk pas een eind aan komt wanneer een tegenstander opgeeft....... (vietnam)


"fighting for peace is like f*cking for virginity"
Gebruikersavatar
johannes4
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:45
Locatie: Hoogvliet

Bericht door johannes4 »

Die 3e wereldoorlog is volgens mij al begonnen.
Rangers lead the way.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

johannes4 schreef:Die 3e wereldoorlog is volgens mij al begonnen.
Leg uit gozer...
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Post eens wat minder arrogant, je hebt het tenslotte wel tegen een 44 jarige, dan ga je niet ''Leg uit gozer'' zeggen ..
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef:Post eens wat minder arrogant, je hebt het tenslotte wel tegen een 44 jarige, dan ga je niet ''Leg uit gozer'' zeggen ..
Ik doe niet arrogant, ik vraag om uitleg.

Legt U dat dan maar eens even uit meneer, alstublieft.

Zo beter julian? :| vage kel
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Je vráágt om uitleg?! ''Leg uit gozer ... '' is geen vraag, er staat niet eens een vraagteken achter :lol:
Zo overdreven netjes als in jou voorbeeld hoeft het nou ook weer niet, maar gebruik niet de gebiedende wijs, gewoon een vraag, oke :wink: ?

Maar weer on-topic: Ik denk nog niet dat de Wo3 is begonnen, het klopt dat er veel oorlogen heersen, maar nog niet genoeg voor een Wo3.
Laatst gewijzigd door Julian op 20 mei 2007, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Bericht door mannerheim »

Julian schreef: Maar weer on-topic: Ik denk nog niet dat de Wo3 is begonnen, het klopt dat er veel oorlogen heersen, maar nog niet genoeg voor een Wo3.
Een heleboel oorlogen tegelijk kunnen toch niet als éen wereldoorlog beschouwd worden? Dan moeten er toch maar 2 partijen zijn die de wereld in hun greep houden?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
johannes4
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2007, 22:45
Locatie: Hoogvliet

Bericht door johannes4 »

Ik denk dat er ook 2 partijen zijn namelijk de US contra de fundementalistische Moslims,kijk naar wat Iran aan het doen is Irak is een drama,Afghanistan lukt niet erg, Israel met op de achtergrond de U.S. die steeds meer moeite krijgen met Hamas en Hezbollah met ook bij deze groeperingen op de achtergrond Syrie en Iran die weer door de Russen aan wapens geholpen worden Libanon begint ook steeds meer een kruidvat te worden verder aanslagen door fundementalisten in Europa USA Indonesie Thailand Pakistan heeft het ook niet makkelijk om de fundementalisten te stoppen verder in Afrika zijn ze bezig http://www.cmo.nl/conflictenbank/index.php?Afrika, en ook Turkije krijgt te maken met als het leger het niet tegen houd met een strenger moslim bewind,in Nederland moeten we ook al uikijken voor terroristen dat had ik 15 jaar geleden ook nooit kunnen bedenken.En je ziet Rusland onder Poetin ook niet vrijer worden die hadden last met tjetjenen ook fundamentalisten.En verder vind ik ook dat het in Europa vooral Frankrijk Engeland Belgie en Spanje dat de Moslim gemeenschap over het algemeen steeds agressiever worden dit is geen discriminatie maar gewoon een feit.Dus dit is mijn mening ik denk dat de inlichtingen diensten overuren maken anders waren er al weer een paar aanslagen gepleegd.Bedankt voor je correcte benadering Julian.
Rangers lead the way.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Het enige verschil met een wereldoorlog is dat die moslimfundamenalisten niet verenigd zijn maar allemaal los en onafhankelijk van elkaar opereren.
Plaats reactie