Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
In het zuiden van Afghanistan is een Nederlandse F-16 neergestort, waarbij de 29-jarige piloot is omgekomen. Het gaat waarschijnlijk om een ongeluk, want er is voor zover bekend niet geschoten. De vlieger kwam van de basis in Kabul.
De piloot is de derde Nederlander die bij de militaire missie in Afghanistan om het leven komt. Eerder vielen er twee Nederlandse doden bij een ongeluk met een Russische burgerhelikopter.
In de Afghaanse provincie Uruzgan zijn 1400 Nederlandse militairen gelegerd om bij te dragen aan de wederopbouw en het handhaven van de vrede. De F16's worden ook buiten Uruzgan ingezet.
Wat ik ergens anders heb gelezen was het vliegtuig niet neergeschoten. Maar dat betwijfel ik. Zoiets stort niet zomaar neer.
Ik vraag me ook af waarom Nederland bij elke vredesmissie betrokken moet zijn.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Maar het lijkt me niet dat een piloot in een vliegtuig zelfmoord pleegt, is veel te veel geld bij betrokken..
Waarom zou hij zich daar nog zorgen om maken?
Maar zonde dat de man dood is. Maar dat is oorlog.
Toen mijn opa in Korea vocht vielen er wekelijks slachtoffers.
Een klein berichtje in de krant werd er toen gezet, meestal alleen de naam, niet meer.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Wat ik zelf nog al stom vind dat de Generaal af en toe een persconferentie houd om te vertellen hoe het ervoor staat. Dat is toch onzin. Het is toch geen bedrijf.
Goddam it, you'll never get the Purple Heart hiding in a foxhole! Follow me! - Captain Henry P. Jim Crowe
Ajacied8989 schreef:Het is erg jammer dat de beste man is gesneuveld.
Wat ik zelf nog al stom vind dat de Generaal af en toe een persconferentie houd om te vertellen hoe het ervoor staat. Dat is toch onzin. Het is toch geen bedrijf.